2019-10-30, 10:03
Medlem
Novus4212s avatar
Att av dom bsta avsluten p en serie som jag har sett p mycket lnge.
Citera
2019-10-30, 14:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Kan bara hlla med dig; vldigt fin "wrap up" och melankolin var ptaglig. Det slog mig ven hur otroligt mycket Manhattan har frndrats p gott och ont; frn en vanlig men starkt segregerat stad till ett Disneyifierat turistmecka. Priset fr trygghet var att kvarterens sjl dog.

Hade grna sett mer av hur Candy och Hanks relation utvecklades, om hon stannade med honom eller ville g sin egen vg till vilket pris som helst? ven Lori Madisons livsde hnger kvar i mitt minne; en redan trasig sjl som, omedvetet, trasande snder sitt liv nnu mer med dliga beslut.

En minnesvrd scen i sista avsnittet var nr Alston krde ut Gene Goldman till Brooklyn dit prostitution hade frflyttats. Talande p mnga stt om hur politiker tror de kan lsa "problem" men att problemen bara uppstr ngon annanstans istllet.

Var fr vrigt 100% sker p att Chris Coy, som spelar Paul Hendrickson, var gay p riktigt men tydligen har karln bde fru och barn. Didn't see that coming.
Citera
2019-10-30, 14:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212

Promenaden genom dagens The Deuce var det finaste man sett p lnge i TV-vg.
Citera
2019-10-30, 16:55
Medlem
Ja hller med serien var bra, rullade p som livet, hnde inte mycket men jag gillade den.

Tnkte p alla mord, att de bara frblev ouppklarade, var det s i verkligheten med? Att som CC mrda en utan att polisen letade lngre n ngon dag?

Loris livsde r bara sorgligt. Candy drog frn Hank.
Citera
2019-11-01, 22:35
Medlem
Sg precis klart sista avsnittet. Tyckte det var en helt okej serie p det stora hela (inget fantastiskt) men dremot var slutet jttebra. Aldrig ltt att avsluta en tv-serie men dom fick till det p denna.
Senast redigerad av Dung.Beetle.Knight 2019-11-01 kl. 22:42.
Citera
2019-11-05, 01:00
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Med den underbart melankoliska avslutningen s lade sig The Deuce p min "Topp 5" nr det kommer till serier.

Ett helt fantastiskt tidsdokument ven, lskar nr dom trollar om hela kvarter till att se ut precis som tiden serien utspelar sig i.

James Franco har ju dessutom den fantastiska frmgan att se s jobbigt sliten OCH frsch ut i sina roller som tvillingbrderna.

Rudy mste ju vara en av dom mest sympatiska maffiagubbarna som ngonsin gestaltats, vilken lyx att f jobba med en sn. Sponsrad, uppbackad och vl behandlad.

Lten i sista scenen finns inte ens p Spotify, den gr att hitta p YouTube dock. The Sidewalks of New York med Blondie.

Blicken Lori ger Vincent i sista scenen, fan va ont den gr.

Gillade sluten i serien Cold Case. Detta var som dessa fast p steroider om man fr anvnda ett slitet uttryck.

Rekommenderar serien varmt till alla som uppskattar real life drama!

See ya Vinnie...
Citera
2019-11-06, 23:52
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Sett frsta ssongen. Frutom skdisar knner man igen berttarstilen osv. frn Simon. Inte i nrheten av hans opus men typ 947282 gnger bttre n alla andra serier de senaste ren.
Citera
2019-11-06, 23:54
Medlem
santacls avatar
Har bara sett ssong ett, sen kom massa andra serier mellan. Hade nog inte tnkt kolla klart denna men med alla lovord i trden efter ssongsfinalen blir det nog att kolla in s2 & 3 i alla fall.
Citera
2019-11-23, 00:47
Medlem
junazs avatar
Har precis sett klart sista avsnittet. Som alltid i David Simons serier (man knner igen dem p hll vid det hr laget) r det fantastiskt bra rollbesttning. Dialogen, realismen, cynismen och den ra verkligheten r briljant skildrad.

verlag en vldigt mrk serie, vilket srskilt kndes i frmst det nst sista avsnittet. Lori Madisons sjlvmord r ett av de mer besvrande man sett p film. Oerhrt bra gestaltat, gav en riktig klump i magen ven om man lnge frstod att det frmodligen var s det skulle sluta.

Som ngon annan skrev: vackert att se Vinces stroll down memory lane i sista scenerna, och f en skymt av karaktrerna igen. Ett fint men vldigt melankoliskt slut nr man inser att han till sist i princip blev helt ensam kvar (frutom Abby som skymtar frbi med en frmodad juristkarrir eller liknande).

David Simons serier r helt klart ett par niver ver det mesta som produceras nu fr tiden. The Deuce r inget undantag.
Citera
2023-04-20, 06:33
Bannlyst
Aldrig tittat p. Vad jag har lst s ska The Deuss vara grym.
Citera
2023-04-20, 07:15
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Aldrig tittat p. Vad jag har lst s ska The Deuss vara grym.
r du p riktigt efterbliven eller? Det str i rubriken hur det stavas, hur fan misslyckas du?

Och ja, serien r vldigt bra.
Senast redigerad av putteH_ 2023-04-20 kl. 07:33.
Citera
2023-04-20, 07:31
Medlem
DragonOnWall8s avatar
En av dom hrdaste grejer att ta fr oss som prenumererar p nn av dom riktigt
bra TV serierna r nr nn lgger in en 'dumass' inlgg, som fr en att tro att det var ngot viktigt, typ en ny ssong eller liknande.
Man blir lika besviken varje gng!
Anyway no biggie..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in