2016-01-20, 02:00
Medlem
Tjena, har de senaste tre dagarna fått lite utslag på mage och rygg. Jag har inte haft några problem tidigare. Från början trodde jag att det var finnar eller något sånt, men sen har det börjat sprida sig lite och blivit mer rött och lite irriterande. Utslagen är lite prickiga, då de verkar komma från hårrötter på rygg och mage. Är det någon som haft något liknande?

http://imgur.com/a/tSumx
Citera
2016-01-20, 02:06
Medlem
technoisbests avatar
Det är inte så att du rakat/vaxat dig där? För då kan det vara inåtväxande hårstrån.
Citera
2016-01-20, 02:16
Medlem
Nej, aldrig rakat/vaxat det området
Citera
2016-01-20, 02:43
Medlem
BobaSkeletts avatar
Du har inte bytt tvättmedel nyligen, lagt om kosten? Äter du några mediciner? Jag har fått alla möjliga konstiga biverkningar av det jag käkar, som tur är har alla gått över efter någon vecka.

Ett annat alternativ är ju någon slags kvalster, om du inte bäddar rent tillräckligt ofta/vädrar kuddar och täcke.
Citera
2016-01-20, 05:00
Medlem
Europes avatar
Det är väldigt svårt att säga från de bilderna. Ja, om det är eksemliknande, så brukar även läkare ha svårt att ange säker orsak. Som någon skrev i ett föregående inlägg, så kan man börja med att fundera över om man har ätit någon ovanligt, bytt tvättmedel o.s.v. för att gissa om det kan vara det.

Frågan är dock hur utslaget är. Liknar det eksem, torkade fläckar eller som insektsbett (tänker här på t.ex. vägglöss). Är det torrt? Är det fuktigt? Är det ända hyggligt slätt, är det knottrigt (som kycklingskinn) eller är det större svullnader. Om det är större upphöjningar, kommer det vätska ur dem? Svider det? Kliar det?
Senast redigerad av Europe 2016-01-20 kl. 05:02.
Citera
2016-01-20, 10:04
Medlem
-lynx-s avatar
kan kanske ha att göra med det kalla och torra vädret? själv blir man som ett fnöske och får massa prickar på ryggen varje vinter. några timmar i solen och det försvinner direkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in