2016-01-19, 20:37
Medlem
Xer0s avatar
Jag bryr mig inte, så länge jag bara får min WT brud och en najs 3:a nån stans i närheten av stan, alternativt utomlands så skiter jag totalt i allt slödder som bor i förorterna.

Dom får skylla sig själva för att dom kom hit, och ni som får njuta av deras sällskap får skylla er själva att ni inte röstat på andra politiker.

Svenskarna har fått vad dom förtjänar.
Citera
2016-01-19, 20:37
Medlem
singularitets avatar
En del killar kan säkert tycka det är lite pinsamt att nämna detta problem i en högstadie eller gymnasie-miljö. Och dessutom riskera att tjejer kallar honom för rasist. Sverige har alltså världens skevaste könsfördelning. Samtidigt är det nog tyvärr killarna som tycker det är lite pinsamt som kommer bli utan flickvän. Allting kommer bli brutalare i samhället. Vi får ställa in oss på att kriga oss igenom livet. Nu är det allvar. Det håller på gå ordentligt åt helvetet.

Citat:
Abnorma antalet unga män ett problem för Sverige

Jämlikhet mellan könen undermineras av en sådan obalans, eller som antropologen Barbara Miller så övertygande har sagt; en normal könsfördelning är för det allmännas bästa och något som staten har ett ansvar att värna.
Att Sverige skulle hamna i ett läge med världens skevaste könsfördelning bland unga vuxna skulle rätt och slätt vara en tragedi. Är det inte på tiden att Sverige öppet debatterar den här frågan?

Valerie M Hudson

professor och ansvarig för the Program on Women, Peace and Security, Texas A&M University, USA
- See more at: http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2961141-abnorma-antalet-unga-man-ett-problem-for-sverige#sthash.2sBR6KSh.dpuf

http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2961141-abnorma-antalet-unga-man-ett-problem-for-sverige
Citat:
Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. Hans Roslings beräkningar ligger nära dessa siffror. Jämförelsevis har Kina, som har världens största obalanser i könsfördelning, ”bara” 117 pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. För mig, som har studerat könsfördelningen i Kina och Indien i 15 år, är det häpnadsväckande att ett land som Sverige har värre obalanser än något av dessa två länder. - See more at: http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2961141-abnorma-antalet-unga-man-ett-problem-for-sverige#sthash.2sBR6KSh.dpuf

http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2961141-abnorma-antalet-unga-man-ett-problem-for-sverige

"Är det inte på tiden att Sverige öppet debatterar den här frågan?" Ja
Valerie, det är verkligen på tiden.

noterat
Citera
2016-01-19, 21:00
Avslutad
Vem bryr sig det är väl bara att importera om man inte hittar nån?
Citera
2016-01-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
En del killar kan säkert tycka det är lite pinsamt att nämna detta problem i en högstadie eller gymnasie-miljö. Och dessutom riskera att tjejer kallar honom för rasist. Sverige har alltså världens skevaste könsfördelning. Samtidigt är det nog tyvärr killarna som tycker det är lite pinsamt som kommer bli utan flickvän. Allting kommer bli brutalare i samhället. Vi får ställa in oss på att kriga oss igenom livet. Nu är det allvar. Det håller på gå ordentligt åt helvetet.

"Är det inte på tiden att Sverige öppet debatterar den här frågan?" Ja
Valerie, det är verkligen på tiden.

noterat
Skevare könsfördelning än Kina
Citera
2016-01-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Man brukar höra att finns någon för alla, att man förr eller senare kommer hittar någon att dela sitt liv med, men så ser sanningen inte ut i framtidens Sverige. Allt fler män kommer aldrig hitta någon att älska och att dela sitt liv med.

Från flera oberoende håll konstateras det att det 2016 går omkring 123 män på 100 kvinnor i åldersgrupper upp till 20år och att klyftan bara blir större och större. Den enskilda anledningen är den extrema överrepresentationen av män bland flyktingar.

http://www.expressen.se/nyheter/sverige-narmar-sig-kinas-konsobalans/

Hur får detta er att känna och hur tror ni detta kommer påverkar människor i allmänhet? Själv tycker jag det är väldigt deprimerande.

Så hur tycker du att det ska vara då? Någon rättighet för alla män att ha någon kvinna?
Om vi hade haft en anarki, så hade folk som tjatar hela tiden gått under först då dessa hade gjort sig själva till måltavlor eller tyranner, sedan skulle de svaga gå under då vargar tar det enklaste bytet.. Så med andra ord så tycker jag sådant här är bara BS av det hela, med genusvetenskap av sin egen uppfattning som är banal och saknar grogrund av självinsikt.

Vilka värderingar samt etik har man om man ser detta som en rättighet egentligen? Inga bra i min mening och lite grann säger det om att personen som ser detta som en rättighet är lite labil i sina känslor, så då får dessa män helt enkelt gotta sig med sin hand istället för att de ska avla fram nya avbilder av sig själva med samma värderingar då antar jag också..

Det enda vi kan förlora i detta liv är att leva, att vara sin egen, florera i sitt eget hushåll, och man ska passa sig att vilja ha mer och mer då det boostar upp ens ego till noll nytta egentligen.
Att ha ett ego är som att inte vilja utvecklas mer, vilja stanna upp, men tiden stannar inte upp för någon, inte ens åt gudar/gud, eller någon annan som tror sig vara större än allt annat.

Den person som inte ser livet som en krigszon är lite naiv, just nu krigar de flesta människor om den låga som brinner i en, då alla krig som lett till dessa samhällen vi har här uppe i norden har fått positiv/mindre positiv verkan och det har med lagstiftningar att göra och inte gener eller annat.
Folk som kommer hit kommer inte bli integrerade på 4-5 år, det kan ta en hel livstid innan folk blir integrerade om de kommer från ett annat samhälle, och det är ren logik och inget med etnicitet att göra, folk som bor i norden har ungefär samma lagstiftningar än länder i Mellanöstern/delar av europa som ligger lite längre åt öst/Afrika/Asien/Syd-nord Amerika.
Fånig statistik av nonsens som folk tar till sig i sådana här frågor, om vi ska vara mer biologiska i våra författningar så har mannen könskromosomen XY och kvinnan har XX, så om man plussar ihop XY + XX så kommer man få fler XX än XY, vilket i sin tur betyder att kvinnor föds mer frekvent egentligen, könskromosomen XY är dock mindre när det kommer till spermier, men sak samma.

Sluta vara en "pussy", det borde folk få höra mer ofta om de ska börja predika loser perspektiv med noll värderingar, det där är en verklig fara.
Folk som är experter, men läser inte på lagstiftningar och olika styrelsesätt är för mig något helt absurt, räcker fy fan med att läsa några böcker som Aristotle, Sokrates, Plato har skrivit, men neeeeeej.. Man vill vara lite mer flashig och ta något som är vagt kopierat av dessa individer för att göra något "eget"..
Man kan inte jämföra en citron med en apelsin och tro att de är samma, att ta länder som haft ett annat styrelsesätt samt lagstiftningar som varit helt annorlunda och förankrat i bägge länder som man jämför med, att jämföra Norden med länder i Asien är fan helt jävla korkat, finns inga smarta belägg om man ska komma till problemet då det inte går att jämföra en citron med en apelsin och tro att de är samma bara för att de är citrusfrukter.
Senast redigerad av Locho 2016-01-19 kl. 21:27.
Citera
2016-01-19, 21:27
Medlem
SorcererSimons avatar
Har aldrig brytt mig i någon större utsträckning av politik men överväger faktiskt att rösta för första gången. Jag antar att det enda vettiga parti att rösta på är SD om man vill bli kvitt detta växande problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det brukar gämna ut sig med ålder dock då fler män än kvinnor dör unga.

Nu var du säkert sarkastisk men vem bryr sig om det börjar jämna ut sig efter 45+? Det är ju dom "barnafödande" åren det är som mest intressant med en partner av motsatt kön. Har man inte hittat någon under dessa år så kan man ju lika gärna dö som ensam i alla fall.
Citera
2016-01-19, 21:31
Medlem
Me4Victorys avatar
Konsekvensen blir väl bara lite fler självmord, våldtäkter och misshandelsfall så no biggie. Det reglerar sig självt....
Citera
2016-01-19, 22:05
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
Konsekvensen blir väl bara lite fler självmord, våldtäkter och misshandelsfall så no biggie. Det reglerar sig självt....

Nej det kommer inte reglera sig med lite fler självmord, våldtäkter och misshandelsfall. Om vi ställer in oss på ett fredligt samhälle och lyckas bevara det så kvarstår problemet:

Det finns för lite kvinnor i Sverige.
Senast redigerad av singularitet 2016-01-19 kl. 22:13.
Citera
2016-01-19, 22:15
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Har aldrig brytt mig i någon större utsträckning av politik men överväger faktiskt att rösta för första gången. Jag antar att det enda vettiga parti att rösta på är SD om man vill bli kvitt detta växande problem?

Nu var du säkert sarkastisk men vem bryr sig om det börjar jämna ut sig efter 45+? Det är ju dom "barnafödande" åren det är som mest intressant med en partner av motsatt kön. Har man inte hittat någon under dessa år så kan man ju lika gärna dö som ensam i alla fall.

Exakt

Det är bristen på kvinnor mellan 15 och 45 som är utmaningen. Jag förutsätter att detta vansinne stoppas och att gränserna förblir stängda för män som söker asyl. Kvinnor är mer än välkomna. Vi behöver fler kvinnor samtidigt får vi leva med risken att vita människor kan vara hotade av undergång. (om man nu ser det som ett problem)

Någonting måste göras.

Var det verkligen en bra lösning med permanenta uppehållstillstånd till Syrier? Hur drar man tillbaka ett permanent uppehållstillstånd? Och vad gör de Afghanska unga männen här, det är inte något krig i Afghanistan?
Senast redigerad av singularitet 2016-01-19 kl. 22:21.
Citera
2016-01-20, 06:14
Medlem
Kvinnor kanske börjar leva med flera män, eller så får barnasugna män bli creepy och ta unga fruar när de fixat stabilitet i 40-50 års åldern. Tänker jag mig.
Citera
2016-01-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eqqel
Jag tror det kommer slå över till svenska killars fördel. Det är så många utlänningar i landet nu att det inte är något speciellt med att dejta en längre.

Eftersom det finns (ungefär) lika många svenska män som svenska kvinnor kan det aldrig "slå över till svenska männens fördel". Det bästa scenariot är att man når en jämvikt. En jämvikt kommer dock aldrig nås eftersom det trots allt finns enstaka invandrare med fördelaktigt utseende, status, pengar osv.
Citera
2016-01-20, 17:58
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Man brukar höra att finns någon för alla, att man förr eller senare kommer hittar någon att dela sitt liv med, men så ser sanningen inte ut i framtidens Sverige. Allt fler män kommer aldrig hitta någon att älska och att dela sitt liv med.

Från flera oberoende håll konstateras det att det 2016 går omkring 123 män på 100 kvinnor i åldersgrupper upp till 20år och att klyftan bara blir större och större. Den enskilda anledningen är den extrema överrepresentationen av män bland flyktingar.

http://www.expressen.se/nyheter/sverige-narmar-sig-kinas-konsobalans/

Hur får detta er att känna och hur tror ni detta kommer påverkar människor i allmänhet? Själv tycker jag det är väldigt deprimerande.

Ser också mörkt på framtiden. Är övertygad om att man kommer att sluta som nån grinig gammal gubbe på åldern s höst om man inte tar livet av sig innan. Risken finns. Men så länge det finns sprit så finns det tröst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in