Citat:
Ursprungligen postat av
Grf
Jaa, lite så jag har tänkt åh.. just nu sitter ju komunen och betalar ett heltidsjobb åt en person.. får hem kontraktet vilken dag som helst, så tänkte boka en tid hos soc.. jag har ca 6000 sparat på sidan, det jag tror dom kommer kunna haka upp sej på är att jag haft in ca 5500 i månaden.. men kommer bara få in ca 3600 om kag flyttar, satt säger dom nej så kan jag ju betala två hyror själv och gå med räkningen till dom efter 2 månader igen.. tycker ni jag ska skriva på kontraktetoch gå dit när jag har första räkningen? Sen om det skulle knipa så kan jag alltid hyra ut i andrahand sen, finns kanppt lägenheter här som är ledig..
Jag kan inte se att det skulle vara några problem med detta. Har du ett ärende på ekonomiskt bistånd redan, eller ska du söka första gången i och med det nya hyreskontraktet? Om du ska söka första gången, så gör det så snart som möjligt. Det kan vara ett par veckors väntetid innan du får en nybesökstid, och sen kan det ta upp till 10 arbetsdagar innan du får ett beslut. Så för din egen skull är det bättre att ha lite framförhållning.
Grattis till lägenheten!