Har tagit ett rent år från GABA-droger - främst benzo(xanor, stesolid, imovane, fm1 etc) men även alkohol och (opiater). Torsk på benzo men inte alkohol. Planen för i år är att förändra mitt liv genom att skaffa ett jobb, gå ner i vikt och leva mer hälsosammare. Dags att växa upp med andra ord, gick ner mig totalt efter plugget. Eller fan, har varit deprimerad i över 10 år. Men utan skola/jobb, vänner och brudar så blir drogerna livslusten till slut. Min förhoppning är att om jag har balans i vardagen och något att luta mig emot så slipper jag söka glädje i drogerna hela tiden och kan ta dem för att ha kul istället.
Till topic så undrar jag vad ni tycker om tanken att röka Cannabis väldigt sporadiskt under mitt uppehåll för att dämpa denna jävla vardagstristessen, det kommer väl bli lite bättre när jag hittar en sysselsättning men jag har levt det svenssonlivet förut och livet blir helt enkelt tråkigt utan att kunna berusa sig någon gång ibland.
Hur påverkar Cannabis GABA? Att det inte binds till receptorerna vet jag, men har läst att det påverkar dopaminet som i sin tur påverkar GABA(
http://www.leafscience.com/2014/05/1...amine-science/) Vad detta har för betydelse för mig som lekt med GABA-receptorerna vet jag inte. Vill inte att det ska påverka toleransen på GABA eller ge postakut abstinens eller liknande. Varför jag funderar på Cannabis är för att det sägs vara den mildaste substansen(flera delstater i USA som legaliserat(i olika grader)). Men framförallt så är det något jag kan ta sporadiskt nån helg i månaden samtidigt som mina GABA-receptorer får vila. Sen tycker jag det är intressant att testa nya substanser. Jag kommer röka det ensam hemma i tv-soffan framför någon film bara för att ha en kul och avslappnad kväll, inget annat.
Detta är inget som är skrivet i sten, tror ni jag bara kommer bli nojjig pga Benzo-AT? Hur skulle ni jämföra ett cannabis rus med typ Imovane eller FM1? Skulle vilja höra era åsikter om detta.