2016-01-19, 15:15
Medlem
No6s avatar
Har tagit ett rent år från GABA-droger - främst benzo(xanor, stesolid, imovane, fm1 etc) men även alkohol och (opiater). Torsk på benzo men inte alkohol. Planen för i år är att förändra mitt liv genom att skaffa ett jobb, gå ner i vikt och leva mer hälsosammare. Dags att växa upp med andra ord, gick ner mig totalt efter plugget. Eller fan, har varit deprimerad i över 10 år. Men utan skola/jobb, vänner och brudar så blir drogerna livslusten till slut. Min förhoppning är att om jag har balans i vardagen och något att luta mig emot så slipper jag söka glädje i drogerna hela tiden och kan ta dem för att ha kul istället.

Till topic så undrar jag vad ni tycker om tanken att röka Cannabis väldigt sporadiskt under mitt uppehåll för att dämpa denna jävla vardagstristessen, det kommer väl bli lite bättre när jag hittar en sysselsättning men jag har levt det svenssonlivet förut och livet blir helt enkelt tråkigt utan att kunna berusa sig någon gång ibland.

Hur påverkar Cannabis GABA? Att det inte binds till receptorerna vet jag, men har läst att det påverkar dopaminet som i sin tur påverkar GABA(http://www.leafscience.com/2014/05/1...amine-science/) Vad detta har för betydelse för mig som lekt med GABA-receptorerna vet jag inte. Vill inte att det ska påverka toleransen på GABA eller ge postakut abstinens eller liknande. Varför jag funderar på Cannabis är för att det sägs vara den mildaste substansen(flera delstater i USA som legaliserat(i olika grader)). Men framförallt så är det något jag kan ta sporadiskt nån helg i månaden samtidigt som mina GABA-receptorer får vila. Sen tycker jag det är intressant att testa nya substanser. Jag kommer röka det ensam hemma i tv-soffan framför någon film bara för att ha en kul och avslappnad kväll, inget annat.

Detta är inget som är skrivet i sten, tror ni jag bara kommer bli nojjig pga Benzo-AT? Hur skulle ni jämföra ett cannabis rus med typ Imovane eller FM1? Skulle vilja höra era åsikter om detta.
Senast redigerad av No6 2016-01-19 kl. 15:26.
Citera
2016-01-19, 15:44
Medlem
Antivalents avatar
Kör lite lätt på gräset, börja dejta samtidigt. Tror att en brud/vänner är viktigare än droger för att få ordning på sitt liv.
Citera
2016-01-19, 15:55
Medlem
Lootpack23s avatar
Lycka till

Hur mycke snackar vi om? 5-10 jointar om dagen? satsa på 2 spliffar per dag, 1 på morgonen och 1 på kvällen
Citera
2016-01-19, 16:08
Medlem
herrcarlssons avatar
Det jobbigaste med att bli ren och nykter är för mig i alla fall tanken på att inte kunna dimma ut från vardagen och problemen någonsin. När drogerna har varit en sådan stor del av livet så är det svårt som fan att förlika sig med tanken på att inte kunna låta hjärnan varva ner och känna eufori.

Lyckas man förlika sig med den tanken så har man kommit långt. Det gäller att hålla sig sysselsatt och hitta andra glädjeämnen.

Edit: Benso avtändningen var det jävligaste jag någonsin varit med om. Första veckorna låg jag bara och skakade och svettades. Suget nu ett halvår senare är någorlunda bättre men fortfarande riktigt riktigt jävligt.
Senast redigerad av herrcarlsson 2016-01-19 kl. 16:10.
Citera
2016-01-19, 16:19
Medlem
breeze420s avatar
Cannabis kan funka, men du måste bestämma dig för vad du vill ha gällande rökat. Ifall du vill röka det varje dag, så kan det inte ersätta någon annan drog. Toleransen går upp tills ruset över tid blir i princip obefintligt, åtminstone när vi talar "droger". Efter dagligt cannabisrökande ser man inte längre cannabis som den exotiska drog man en gång gjorde, utan det likställs snarare med cigg eller kaffe. En liten boost sådär, men inget rus värt att tala om.

Nöjer man sig med att leva "nyktert" så att säga, med mini-soft någon gång om dagen så funkar det. Vill man dock kunna ha en "kväll" på samma sätt som man har med alkohol eller andra droger, så bör man se till att inte röka mer än 1 eller 2 gånger i veckan max. Röker du en gång i veckan bygger du inte upp någon nämnvärd tolerans, vilket innebär att den dimmiga, flummiga känslan många är ute efter blir kvar.

För att summera: Cannabis som röks för ofta blir ingen rolig grejj, utan vardag, vilket i sin tur kan leda till att du både röker cannabis dagligen samtidigt som du vill dricka alkohol eller göra annat på helgen för att bli "berusad", få ett rus eller "ha kul" så att säga. Så igen, om du ska ha cannabis för att bli "bäng" och ha roligt, rök det mer sällan.
Citera
2016-01-20, 08:36
Medlem
No6s avatar
Efter lite läsning verkar det som att Cannabis sänker GABA vilket bland annat kan öka risken för slaganfall, man har brist på GABA när man slutar med benzo om jag förstått allt rätt, varför det inte är rekommenderat att röka. Tror jag skippar det tills vidare.

Jag förstår vad ni menar när det gäller Benzo AT och hur ofta man röker. Kommer aldrig börja röka varje dag, det var det misstaget jag gjorde med benzo. Bara en helgdag då och då. Inte nu men i framtiden.
Citera
2016-01-20, 09:16
Medlem
znors avatar
Har själv iprencip legat sen jul/nyår i en horavtändning (Gått på minst 10mg fub ´+ 6mg xanor xanor och imovane, dagligen i över 1år. Iofs gått på benso i snart 10år - dagligen.)

Ligger nu på 2mg xanor dagligen, vilket är guld gjort, känner att man måste vara lite stolt efter jag har varit/är i helvetet, men det va ett måste.´
Börjar kunna sova dugligt, börjat käka efter inte kunnat käka på en månad drygt, har spytt upp det mesta.
Jag röker cannabis, annars skulle jag inte kunna sova/käka/dödatid tar den lite av den grova ångesten.
Noja inte bara o flyta med i ruset, har du inte rökt tidigare?
Röker inte så stora mängder, runt ett gram per dag.

Jaja lite väl höga doser vart det efter en väldigt nära dog.

Ska inte skrämma upp dig, du har nog inte ligga på dom här dumma mängderna.

Lycka till!
Citera
2016-01-20, 16:23
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Har själv iprencip legat sen jul/nyår i en horavtändning (Gått på minst 10mg fub ´+ 6mg xanor xanor och imovane, dagligen i över 1år. Iofs gått på benso i snart 10år - dagligen.)

Ligger nu på 2mg xanor dagligen, vilket är guld gjort, känner att man måste vara lite stolt efter jag har varit/är i helvetet, men det va ett måste.´
Börjar kunna sova dugligt, börjat käka efter inte kunnat käka på en månad drygt, har spytt upp det mesta.
Jag röker cannabis, annars skulle jag inte kunna sova/käka/dödatid tar den lite av den grova ångesten.
Noja inte bara o flyta med i ruset, har du inte rökt tidigare?
Röker inte så stora mängder, runt ett gram per dag.

Jaja lite väl höga doser vart det efter en väldigt nära dog.

Ska inte skrämma upp dig, du har nog inte ligga på dom här dumma mängderna.

Lycka till!
Inte riktigt så mycket har jag ätit men käkade mellan augusti-december så ett halvår, inte en dag var jag ren. Har dock käkat benzo i 5 år fast har haft uppehåll ibland på 1-4 månader. 2 mg Xanor och kopiösa mängder Stesolid och Imovane slängde jag i mig under hösten/vintern. Känner igen de symptom du beskriver men du har det nog jävligare, har aldrig spytt t.ex. och den fysiska fasen har lagt sig nu ca 1 månad in, så det är skönt. Har inte rökt cannabis under Benzo AT tidigare så vet ju inte hur man reagerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in