Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-19, 11:22
Medlem
jag hade tankt lata en person anvanda mitt netflix konto. gar man in pa payment info sa kan man se de 4 sista siffrorna samt datumet som kortet gar ut. jag vet att hon ar ganska duktig pa att snoka och ha sig, sa jag undrar lite vad hon kan fa reda pa med den har informationen? (inte for att det gor sa mycket, men ar nyfiken)

vad betyder de 4 sista siffrorna? kan man se vilket land kortet kommer fran? vilken bank? etc etc...
Citera
2016-01-19, 11:29
Medlem
kobents avatar
Hon kan inte göra nåt med de koderna som visas. Hon måste därefter chansa till sig 4*3 siffror + cvv koden på baksidan.
Citera
2016-01-19, 11:34
Medlem
Lekes avatar
De första siffrorna talar om vilken typ av kort det är och vilken bank som givit ut det. T.ex. börjar alla Mastercard kort med 5, VISA med 4 osv.

Den absolut sista siffran är en kontrollsiffra som används för att kontrollera äktheten på kortet. Jag vet dock inte vad de andra tre siffrorna visar för något.
Citera
2016-01-19, 11:34
Medlem
Dom 4 sista siffrorna visas så du kan se vilket kreditkort du använt om du har flera. Det går inte få ut någon annan information av det.
Citera
2016-01-19, 12:05
Medlem
AquaRegias avatar
Sista siffran är som sagt en checksumma, de 3 siffrorna innan den är de 3 sista siffrorna i ditt 9-siffriga kontonummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in