2016-01-19, 00:29
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Så vrf hänger du inte ut dig själv också. Du är inte misstänkt för nått men polisen borde kolla upp dig också. Du verkar påtänd.

Känns det bra nu att du fått hänga ut killen?

Hur kan du veta att jag har tagit en massa preparat ikväll?
Sonen till ett av de förmodade brottsoffren har en Facebooksida som han själv har valt att vara öppen. Han har själv medgett att vara med i ett reportage i VLT med sin iller.
Inget av detta kan jag göra någonting åt.
Förr eller senare hade någon postat dessa länkar. Det är inget konstigt med det. Har jag förstört hans liv?
Jag har ju inte ens skrivit ut hans namn och inte påstått att han skulle vara misstänkt heller.
Polisen vill nog prata med honom och det är inte mitt fel det heller och kanske inte heller hans till slut.
Citera
2016-01-19, 00:35
Medlem
Guanches avatar
Det behöver ju inte vara sonen?

Det ligger ett asylboende 1 minut därifrån & det hämtas/lämnas en tiggare utanför Hemköp i närheten varje morron/kväll & det rör sig en del övrigt löst folk där också säger dom jag känner i Kolbäck
Citera
2016-01-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Hur kan du veta att jag har tagit en massa preparat ikväll?
Sonen till ett av de förmodade brottsoffren har en Facebooksida som han själv har valt att vara öppen. Han har själv medgett att vara med i ett reportage i VLT med sin iller.
Inget av detta kan jag göra någonting åt.
Förr eller senare hade någon postat dessa länkar. Det är inget konstigt med det. Har jag förstört hans liv?
Jag har ju inte ens skrivit ut hans namn och inte påstått att han skulle vara misstänkt heller.
Polisen vill nog prata med honom och det är inte mitt fel det heller och kanske inte heller hans till slut.

Preparat? Jag syftade på att du hängde ut han så tidigt att du måste verkligen sträva efter det. Förstört hans liv, har du det? Så om man en gång varit med i media så betyder det att man har gått med på att bli uthängd som mer eller mindre delaktig/misstänkt för ett dubbelmord utan någon större grund överhuvudtaget?

Mycket detaljerat skrivet, men du svarade inte på den enda frågan jag ställde.

Edit: delaktig*
Senast redigerad av david-net 2016-01-19 kl. 00:43.
Citera
2016-01-19, 00:41
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guanche

Det ligger ett asylboende 1 minut därifrån & det hämtas/lämnas en tiggare utanför Hemköp i närheten varje morron/kväll & det rör sig en del övrigt löst folk där också säger dom jag känner i Kolbäck

Så kan det vara. Eller så kan det vara gubben eller tanten som har tagit livet av först den andra och sedan tagit sitt eget liv. Det kan även handla om en annan familjemedlem som gjort detta.
I nuläget kan man inte ens vara säker på vilka som är avlidna.
Citera
2016-01-19, 00:43
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Preparat? Jag syftade på att du hängde ut han så tidigt att du måste verkligen sträva efter det. Förstört hans liv, har du det? Så om man en gång varit med i media så betyder det att man har gått med på att bli uthängd som mer eller mindre misstänkt för ett dubbelmord utan någon större grund överhuvudtaget?

Mycket detaljerat skrivet, men du svarade inte på den enda frågan jag ställde.

"uthängd som mer eller mindre misstänkt för ett dubbelmord"

Du får lugna dig nu.
Citera
2016-01-19, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
"uthängd som mer eller mindre misstänkt för ett dubbelmord"

Du får lugna dig nu.

Aha okej så du hängde ut honom för polisens skull? Va gulligt av dig. Du tror inte dom ligger några steg före? Inte vågar du svara på min tidigare fråga heller.
Citera
2016-01-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guanche

Det enda Hvb hemmet jag känner till i Kolbäck är Villa Ulvsta. Det är 3,5 km från brottsplatsen.
Citera
2016-01-19, 00:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Verkar varit en del mord i Hallstahammar. Fick upp sökning på två tidigare fall under 2000-talet. Lite märkligt med tanke på sådan liten ort.

Just detta verkar ju skilja med två helt okända för polisen äldre. Hemskt för barnen och övriga anhöriga. Det man enbart då utifrån fall tidigare kan gissa på är väl sannolikheten för sk utvidgat självmord rätt hög. Men där brukar ju polisen vara rätt snabb på att reda ut. För rån vid liknade fall är det ju vanligt att GM sätter eld på huset för att försöka dölja brottet. Intressant här är ju hur själva larmet kom in om det nu var någon av BO tex som hann larma.
Citera
2016-01-19, 01:00
Medlem
Guanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ontrackpiraten
Det enda Hvb hemmet jag känner till i Kolbäck är Villa Ulvsta. Det är 3,5 km från brottsplatsen.

F.d dagiset Myran vid Linneagården & Hemköp är kommunens hvb för ensamkommande.
Det har varit nån brand där & en del annat stök enligt VLT
Citera
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Aha okej så du hängde ut honom för polisens skull? Va gulligt av dig. Du tror inte dom ligger några steg före? Inte vågar du svara på min tidigare fråga heller.
Citat:
Så vrf hänger du inte ut dig själv också. Du är inte misstänkt för nått men polisen borde kolla upp dig också. Du verkar påtänd.

Känns det bra nu att du fått hänga ut killen?

På fråga nummer ett så missade du frågetecknet, men känner jag faktiskt inte för att outa mig.
På fråga nummer två försökte jag att förklara att jag inte tycker att jag har hängt ut honom. Hur jag då ska förhålla mig till din fråga blir lite ambivalent. Så jag väljer att inte svara på den, då den innehåller ett påstående som jag inte ställer upp på.
Är du nöjd så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Verkar varit en del mord i Hallstahammar. Fick upp sökning på två tidigare fall under 2000-talet. Lite märkligt med tanke på sådan liten ort.

Just detta verkar ju skilja med två helt okända för polisen äldre. Hemskt för barnen och övriga anhöriga. Det man enbart då utifrån fall tidigare kan gissa på är väl sannolikheten för sk utvidgat självmord rätt hög. Men där brukar ju polisen vara rätt snabb på att reda ut. För rån vid liknade fall är det ju vanligt att GM sätter eld på huset för att försöka dölja brottet. Intressant här är ju hur själva larmet kom in om det nu var någon av BO tex som hann larma.

Hallstahammar och Kolbäck är två olika ställen. Kolbäck är en tätort i Hallstahammars kommun. Det händer fler saker i Hallsta. Kolbäck kan jag tänka mig ha ganska hög snittålder. Så att ett mord sker där är ganska... Spektakulärt??
Citera
2016-01-19, 01:13
Medlem
Maulcas avatar
Spana på adressen Hagvägen...det är säkert ingen fel väg, men utesluter inte rånmord ändå... Vem larmade polisen? Den tråden måste man börja med och gå vidare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in