Citat:
Ursprungligen postat av
sveningmar
Är det genom psykiatrin du fått dom innan? Enligt min erfarenheter är det betydligt lättare att få saker utskrivna av husläkare än av psykiatrin, speciellt om du går till en privatägd Husläkarmottagning och har recept på det innan ska det inte vara något problem. Säg bara att dom hjälper väldigt bra och att du behöver förnya receptet.
Ja, det stämmer.
Privata är alltså ännu bättre än allmänna vårdcentraler? men hos privata räknas väl inte högkostnadsskyddet och det är allmänt dyrare eller?
fetmarkering: om jag har recept på det innan så vet dom ju att jag får det utskrivet någon annanstans, av min erfarenhet så vill ingen skriva ut dessa då säger dom bara typ du får fortsätta där du fick dom först. Eller så kan dom fråga varför jag ens vill byta om jag redan får det utskrivet och vad i hela friden ska jag säga då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Elementary1
Gäller det primärvården kan du byta vårdcentral och behöver inte låta gamla journaler följa med. Men nya vårdcentralen kommer säkert vilja ha journalerna och undra varför. Så det får du klura ut vad du ska säga om det i så fall.
Exakt! det är där skon klämmer liksom :/
någon som har några förslag?