2016-01-18, 16:14
Medlem
Bojkottar härmed Netflix (som har världens sämsta och tråkigaste utbud) och Viaplay som chockhöjer sina priser. Tänkte nu införskaffa mig en Chromecast och streama från VLC player t.ex, hur fungerar detta? Är det möjligt? En kompis säger att det laggar jätte mycket när man skärmdelar hela datorns skärm. Vad gör ni/du?

Tacksam för svar!
Citera
2016-01-18, 17:05
Medlem
Direkt från VLC vet jag inte om det funkar, men från datorn så funkar det via webbläsaren Chrome. Det du behöver är kontakt mellan chromecasten och datorn, sen behöver du bara dra in filmfilen i en tom flik och välja "casta denna flik". Vissa filmer funkar dock inte, har inte lyckats lista ut varför än..

Det finns ett tillägg för chromecast också tror jag men den har jag personligen inte testat då mina nuvarande val funkar utmärkt för mig
Citera
2016-01-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Direkt från VLC vet jag inte om det funkar, men från datorn så funkar det via webbläsaren Chrome. Det du behöver är kontakt mellan chromecasten och datorn, sen behöver du bara dra in filmfilen i en tom flik och välja "casta denna flik". Vissa filmer funkar dock inte, har inte lyckats lista ut varför än..

Det finns ett tillägg för chromecast också tror jag men den har jag personligen inte testat då mina nuvarande val funkar utmärkt för mig

Funkar det med 2.0 chromecast då?
Citera
2016-01-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Funkar det med 2.0 chromecast då?

Ja det bör det rimligtvis göra eftersom det är samma mjukvara. Jag har dock den gamla så jag kan inte säga att jag är 100%, även om det säkert går att få reda på om man googlar lite.
Citera
2016-01-18, 20:43
Medlem
DrFeffers avatar
https://plex.tv
Funkar bra. Filmerna på datorn laddas in ett bibliotek och sen är det bara att casta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in