2016-01-18, 15:27
Medlem
Har inte sett det här förut men de senaste månaderna har jag noterat invandrare som suttit själva eller i grupper och druckit öl eller sprit på gator och torg på vardagarna i den mellanstora ort jag bor i. Vad beror det på?
Citera
2016-01-18, 15:36
Medlem
Ja för fan, så blir det. De får ju utan några krussiduller stålar att sätta sprätt på i väntan på beslut om de får stanna kvar och knega eller inte. En del som kommer inser nog rätt fort att det inte finns så mycket att se fram emot så de degar ner sig istället och lever från dag till dag. Sverige är ju sämst i EU på att fixa fram lågavlönade kneg så det blir ju en hel del folk ute på gatorna som har all tid i världen att glida runt och härja.
Senast redigerad av SpenkaHojen 2016-01-18 kl. 15:42.
Citera
2016-01-18, 15:44
Medlem
wasd1234s avatar
Bättre att dom är fulla än nyktra då de inte kan behärska sig när de är nyktra.
Citera
2016-01-18, 15:47
Medlem
Men att dom sitter ute? Finns det regler på asylboendena om alkohol? Räcker inte bidraget till att gå på krogen? De har ju inga boendekostnader eller nånting jag fattar inte varför dom väljer att sitta ute när det snöar tom. Ofta sitter de i busskurerna med en systemetkasse
Senast redigerad av n1gg3r 2016-01-18 kl. 15:50.
Citera
2016-01-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Bättre att dom är fulla än nyktra då de inte kan behärska sig när de är nyktra.

DE är ju ännu värre fulla för fan, vissa blir fullständigt svarta i blicken, har mött en del vid busshållplatser sena kvällar och det är ibland riktigt otäckt
Citera
2016-01-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n1gg3r
Men att dom sitter ute? Finns det regler på asylboendena om alkohol? Räcker inte bidraget till att gå på krogen? De har ju inga boendekostnader eller nånting jag fattar inte varför dom väljer att sitta ute när det snöar tom.

Förmodligen inte, men vad kan liksom bli deppigare än att sitta på ett asylboende och supa sig full? Då är det nog trevligare o va utomhus trots allt.
Citera
2016-01-18, 15:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo verkar bli allt vanligare. Läser man ju ofta om i polisens händelserapporter om fyllebråk på boenden. Som sökande får man väl 25 kr/dag om mat ingår annars lite drygt 70 spänn. Dock har väl många en egen reskassa att ta av även om nu de säkert blir chockade minst sagt hur dyrt alkohol är här. Därav handlar det säkert om mest smuggelsprit och hembränt. Just det där med egna hemmalösningar är säker något många som kommer från muslimska länder är väl förtrogna med.
Citera
2016-01-18, 16:06
Medlem
Citat:
Har inte sett det här förut men de senaste månaderna har jag noterat invandrare som suttit själva eller i grupper och druckit öl eller sprit på gator och torg på vardagarna i den mellanstora ort jag bor i. Vad beror det på?

Det beror på att det har dykt upp mååånga nya invandrare som får lön för, och gillar att, supa på gator och torg. När dessa typer blir berusade är det bäst att hålla flickorna hemma, annars blir de utsatta för en nysvensk lek som heter "taharrush". Jag rekommenderar att slå dem på käften om de beter sig illa. Allt annat kommer de tolka som svaghet från dig och därefter bete sig värre och värre. De kommer testa gränsen, sätt den tidigt.
Citera
2016-01-18, 16:19
Medlem
Citat:
Men att dom sitter ute? Finns det regler på asylboendena om alkohol? Räcker inte bidraget till att gå på krogen? De har ju inga boendekostnader eller nånting jag fattar inte varför dom väljer att sitta ute när det snöar tom. Ofta sitter de i busskurerna med en systemetkasse

Nyfiken fråga: vilka länder kommer de ifrån ?
Det är mycket möjligt att asylboendena har dessa regler, tyvärr vet jag inte det till 100 %.
Citera
2016-01-18, 16:22
Medlem
M0wes avatar
Ja.. hade ja inte fått nått jobb hade jag nog gjort samma sak. Bäst å försöka sätta dem i arbete på nåt sätt.
Citera
2016-01-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nyfiken fråga: vilka länder kommer de ifrån ?
Det är mycket möjligt att asylboendena har dessa regler, tyvärr vet jag inte det till 100 %.
Det är väl min fråga också, jag antar att de inte kommer från jättestrikta muslimska länder? Eller att de i så fall är väldigt slarviga muslimer. Många av dom ser mellanöstern ut men den senaste månaden har många nya ansikten kanske sett mer asiatiska ut. Inte japaner då men kanske afghaner eller nått annat därikring
Senast redigerad av n1gg3r 2016-01-18 kl. 16:25.
Citera
2016-01-18, 16:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Har ju sett några gånger på Systemet och det har typ varit 1-2 starköl de köpt. Personalen verkar ju vara rätt vana för det var en snubbe framför mig i kön som hade två st och skulle betala med något sånt där kort de har och hon i kassan sa direkt you have only money for one. Därav gissar jag att de om nu på laglig alkohol då att det är dessa ca 25 kr per dag det handlar. Men vuxna människor så inget att klaga på så länge de sköter sig vad de nu spenderar sina bidrag på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in