• 1
  • 2
2016-02-06, 23:35
Moderator
Oddballs avatar
Vlgjord och trevlig serie, det som r lite trist r att man vet ju hur det gr - det gr att spnningen blir ju inte riktigt p topp.

Kan f. rekommendera Ray Mears program dr han och ett gng norska militrer gjorde om samma sak, sen mttes de upp av gubbarna som hade gjort det p riktigt under WWII. Det var vldigt intressant!
Citera
2016-02-07, 01:09
Medlem
Tyckte serien var rtt vlgjort. Mste sga att jag r lite frvnad ver det hela. Allt kndes genuint och gav mig mersmak! Kul
Citera
2016-02-07, 13:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Alla 6 delar finns att se p Netflix fr den som inte orkar vnta att se gratis p SVT/SVT Play.

Fint! Tack fr tipset! Hade skt p Torrent utan resultat.
Citera
2016-02-07, 21:51
Medlem
Avva66s avatar
Sg senaste avsnittet nyss, mycket bra. Det r sllan jag tycker ngot duger, men detta var faktiskt mycket bra. Synd bara att man missade fregende avsnitt. Och fotot!

Netflix har jag inte, s man lr vl vnta d.
Senast redigerad av Avva66 2016-02-07 kl. 21:54.
Citera
2016-02-07, 22:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kndes pkostad och hade bra kvalit. Rent historiemssigt riktig ska den dock inte vara mycket att lita p men det r ju ingen serie som pstr sig vara det heller. Lite mrkligt att den inte ftt mer uppmrksamhet d den ju hade premiren i Norge fr ett r sedan.

Dom ansvariga fr produktionen fljer nog det historiska skedet ganska bra men filmen r ingen dokumentr med krav p exakthet utan en dramatisk berttelse. Det har tillkommit ngra nya personer som inte fanns med i verkligheten.

Den gick p norsk TV frra julen och hller hg kvalit. Dessutom handlar det om en historisk hndelse som sannolikt fick betydelse fr krigets utgng.
Citera
2016-02-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Dessutom handlar det om en historisk hndelse som sannolikt fick betydelse fr krigets utgng.

P sida 1 i den hr trden lnkades det hit https://www.reddit.com/r/AskHistoria..._so_much_less/

Har du ngon annan information?
Citera
2016-02-15, 16:46
Medlem
Otroligt bra serie! Har sett de frsta fem avsnitten idag. Synd bara att de r s f avsnitt.
Citera
2016-02-22, 11:27
Medlem
Frsta filmen kom 1948 med ngra av de som var med som skdespelare. Intressanta bilder.

https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=bzZ668H707M

Citera
2016-02-22, 11:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Tyckte det var en vldigt bra serie. Vlgjord framfr allt.
Citera
2016-02-27, 13:04
Medlem
Geomeisters avatar
Jag sg "Hjltarna ifrn Telemarken" (1965): http://www.imdb.com/title/tt0059263/?ref_=nv_sr_1 fr lnge sedan. Minns rligt inte s mycket ifrn den. Minns den som "okej", men inget jag har strre behov av att se om.

Spontant ppnade denna serie ett strre intresse fr hndelsen. Visst finns det vissa saker som "bara hnder" exempelvis:

verlag gillar jag dremot karaktrerna. Samt s r det sknt att se en serie som inte endast r britter och amerikanare mot tyskar eller tvrtom. Det var ju nd ett vrldskrig med mnga inblandade lnder. Gillar ven att serien visar ifrn olika karaktrer och inte bara ifrn en eller tv vinklar.

Jag ger serien 3,5 / 5. Ser grna p liknande produktioner!
Citera
2018-11-11, 06:24
Bannlyst
Det r en ganska s bra serie, vldigt intressant och hrt. Vldigt lite krlek. Det r gravt allvar igenom hela serien. Fy satan vilken tid det mste ha varit.

Hittills ger jag serien en 7/10
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in