2016-01-18, 11:27
Medlem
Diagnostiserads avatar
Jag sökte bland citat-trådar men hittade ingen tråd där man diskuterar egna citat så tänkte att jag skulle skapa en. Jag hoppas denna tråd inte ses som en listtråd.

Jag läste ett citat av Einstein som lyder: "The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Detta inspirerade mig till att böja lite på hans ord och jag kom då på citatet: "Everyone can learn but only the intelligent can imagine."

Min tanke kring detta är att alla djur kan på ett eller annat sätt lära sig göra vissa saker, även om det krävs en belöning efteråt. Men vad jag vet så kan bara människan föreställa sig saker och tänka framåt på ett intelligent sätt som ej styrs utav instinkt.

Vad tänker ni om mitt citat och har ni själva kommit på något citat ni är stolta över?
Citera
2016-01-18, 20:23
Medlem
Rökte en riktigt fin jävel igår och kom på några sköna citat. Har dock glömt bort vad det var för citat.
Citera
2016-01-18, 20:28
Medlem
Mitt bidrag : "Flying sausages is a sign of changes at least you can predict that!"

Man vet aldrig vad som väntar

Inspiration hämtad direkt från Iglesias the pingpong song som låter exakt så men han sjunger "south it is" istället för sausages listade jag ut.
Citera
2016-01-18, 21:21
Medlem
Apologists avatar
På tal om muslim invandringen o politisk korrekthet;

"Det är värre att vara tolerant mot intolerans än att vara intolerant mot tolerans, det absolut bästa är att vara intolerant mot intolerans."

Något i den svängen, det lät bättre då jag kom på det för några år sedan. Vet inte hur jag formulerade det då men huvudpoängen finns dock ännu kvar.
Citera
2016-02-21, 16:52
Medlem
Ett skepp ligger tryggt i hamnen men det är inte vad skepp är till för.
Citera
2016-02-21, 17:24
Medlem
PsychoticAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cplus
Ett skepp ligger tryggt i hamnen men det är inte vad skepp är till för.

Nu var frågan om man hade egna citat man var stolt över.

"A ship is safe in harbour, but that?s not what ships are for".*?*Grace Hopper

Är inte stolt över mitt men fick härom månaden tanken - Jag har svårt att njuta av glassen här under världens största gödselhög.
Citera
2016-02-21, 18:07
Medlem
Seriefiguren Bamse säger ju att "den som är mycket stark, måste också vara vara mycket snäll". Man tycker ju att det omvända borde gälla också, att den som är mycket snäll också måste vara mycket stark?
Citera
2016-02-21, 19:30
Medlem
esants avatar
Utanför boxen finns det en cell.
Citera
2016-02-21, 19:54
Medlem
Eustaches avatar
I was an atheist until I realized I was nothing.
Citera
2016-02-22, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoticAlien
Nu var frågan om man hade egna citat man var stolt över.

"A ship is safe in harbour, but that?s not what ships are for".*?*Grace Hopper

Är inte stolt över mitt men fick härom månaden tanken - Jag har svårt att njuta av glassen här under världens största gödselhög.

Oj, såg nu att det var egna som söktes..

Vad sägs om: "Den rädda ser hindren, den modiga ser möjligheterna. Den starka är den rädda när den ser möjligheten att ta sig förbi sina hinder"
Citera
2016-02-23, 10:18
"Du kan inte vara människa och klok samtidigt" samt "Den som tror på liv efter döden blir inte besviken".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in