Citat:
Ursprungligen postat av
TeslaTesla
Finns i PM om du vill ha någon att snacka skit med! Kan dock inte svara för ditt problem :/
Tack, uppskattas.
Citat:
Ursprungligen postat av
hagsatra
Har varit sjuk i ett år och fick pga det regelbundna panikattacker då man inbillade sig det värsta, efter jag fick min diagnos så har det lugnat ner sig trots jag är lika sjuk. När det väl kommer försök prata med någon, det lugnande alltid mig, det värsta är vara själv och rädd då hjälper det inte bara tänka positivt. Så någon prata med är mitt tips, antingen här, ringa någon nattjour eller om du känner någon vaken
Vad skönt att det lugnade ner sig. Men jo, jag var förbi vårdcentralen för ca 1 månad sedan, kanske 1½. Då snackade jag med en läkare i kanske en 20 minuter, tog inga prover ingenting utan han sa rakt ut att ja det är panikångest och skrev ut atarax åt mig. Direkt efter det lugnade det ner sig efter att ha varit väldigt intensivt i ca 1-2 månader innan det med panikångestattacker, rätt grova näst intill varje dag. Men efter besöket lugnade det ner sig, och har haft små men inget jag inte kunnat hantera. Men nu är det en sådan där som bara är all over the place. Min panikångest kan hålla i sig i 5 timmar, oftast så somnar jag bara av ren och skär utmattning på nätterna efter att ha spänt och försökt "hålla mig vid liv".
Ja, att prata hjälper, men till viss del för mig. Hade ringt någon jag känner som var vaken om det fanns. Nattjour är inget för mig, jag skäms över min panikångest, tog mig två år att uppsöka läkare över det ens. Jag vet inte varför, men vägrar väl inte själv att jag faktiskt är sjuk.