Hej Flashback!
Egentligen en ganska rättfram fråga vad det gäller den årliga sommarjobbsjakten. Jag studerar till civilingenjör på KTH (Medieteknik) och är för närvarande inne på mitt andra år. Till sommar nalkas det i vanlig ordning bidragssvält och är då i behov av ett sommarjobb.
Jag är medveten om att jag inte kommer kunna hitta något överdrivet relevant till min utbildning, men kanske att min erfarenhet som jag har fått under de här åren alternativt att det ses som en god merit att jag klarat mig igenom plugget så här långt kan leda till något och kanske vara en liten extrakrydda på ansökningsmoset så att säga.
De kursena som jag studerat än så länge är mestadels de grundläggande civilingenjörkurserna som alla programstudenter läser, samt lite programorienterade fysik- och programmeringskurser.
Finns det några jobb som jag skulle vara mer kvalificerad för än bara någon tjomme med ett studentdiplom? Och i såna fall, vilka är de bästa sidorna att hitta sådana jobb? Tänker typ Academicwork (är det bra?) och några i den stilen. Har tidigare arbetslivserfarenhet då jag tog en 2 års studiepaus efter gymnasiet och har erfarenhet av fysiskt arbete såväl som kundkontakt och kassavana.
All hjälp är guld värd och stort tack på förhand!