2023-08-18, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Grymt, det blir att titta

En av de bättre polisserier som gjorts.
Citera
2023-08-26, 13:29
Medlem
Geomeisters avatar
Har just sett klart miniserien efter rekommendation. Missade denna då den kom ut 2005 och hört talas om den vid olika tillfällen, men aldrig kommit til skott förrän nu.

Överlag en bra serie. Mot slutet blir det mer intensivt. Vilket jag kan sakna i övrigt. Visst. Svårt att få till 4,5 timmar med konstant intensitet, men ibland tycker jag den mest flummar runt. Hoppar i tid. Hoppar till olika platser, hoppar mellan olika karaktärer som inte är super relevanta och får vissa saker att framstå som mindre seriösa än vad de är.

Huvudrollen gör sig riktigt bra. Både som klumpig, men också som farlig samtidigt som man kan få empati i fåtal stunder. Varför gör han som gör.

Speciellt kul att se "gamla" bilder från Stockholm.

För mig som var för ung för att verkligen förstå vem han var eller vad han gjort DÅ var det intressant att få reda på en del. Även läskigt hur saker aldrig ändras. Vissa saker som gjordes 1991 skulle kunna varit från idag. Även läskigt hur samhället faktiskt haft koll på honom i viss mån och ändå varit helt nollställda inför att det var han under så lång tid.
Citera
2024-02-15, 18:05
Medlem
NewDawnFadess avatar
Upptäckte serien av en tillfällighet på SVTPlay igår och har sett hela nu. Mycket bra dramadokumentärthriller. Spännande, intressant och välgjord. Känner igen 70-, 80- och 90-talsmiljöerna som de hade lyckats fånga med precision. Trötta och sega poliser som det säkert var i verkligheten.

Sista chansen på play är till i morgon kl. 23.59. Glad att jag hann se den!
Citera
2025-05-14, 21:17
Medlem
Leskborks avatar
Hej!

Jag söker ett klassiskt stycke som spelas då John Ausonius besöker frisörsalongen där han färgar håret och stöter på frisören.

Tänkte shazama avsnittet men upptäckte nu att serien inte längre är tillgänglig på svtplay… Kan någon hjälpa mig?

Med vänlig hälsning, Lesk
Citera
2026-01-26, 21:29
Medlem
Är här av samma anledning som tidigare skrivande, är det någon som vet var man kan hitta denna pärla till serie?
Citera
2026-01-26, 22:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontespungkula
Är här av samma anledning som tidigare skrivande, är det någon som vet var man kan hitta denna pärla till serie?
Finns rätt ofta billigt på Tradera. Finns just nu ej att se streamad. Finns ju mest troligt i en bukt på the internets.
Citera
2026-02-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Finns rätt ofta billigt på Tradera. Finns just nu ej att se streamad. Finns ju mest troligt i en bukt på the internets.

Precis, denna bukt jag letar efter
Citera
2026-03-01, 12:11
Medlem
Capstans avatar
Bra tips, den finns på bukten. Återkommer med betyg!
Citera
2026-03-07, 07:49
Medlem
Capstans avatar
Såg Lasermannen i går, betyget blir 3,9/5. Sevärd men med en lågbudget-känsla.
Bra skådespelare dock, bl.a. en relativt ung Amanda Ooms ooooo😍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in