2016-01-16, 16:42
Medlem
Ska köpa ett par vita sneakers nu till våren och vill ha tips på märken vars vita sneakers håller en tid.

Acne är snygga och dyra, men hur är kvalitén? COS i Göteborg säljer även ett par snygga till hyffsat pris men undviker gärna skor från H&M även om det ska vara deras "lyxmärke".

Kom gärna med tips och förslag annars om nu acne inte lever upp till sin prislapp.
Citera
2016-01-17, 12:58
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Ska köpa ett par vita sneakers nu till våren och vill ha tips på märken vars vita sneakers håller en tid.

Acne är snygga och dyra, men hur är kvalitén? COS i Göteborg säljer även ett par snygga till hyffsat pris men undviker gärna skor från H&M även om det ska vara deras "lyxmärke".

Kom gärna med tips och förslag annars om nu acne inte lever upp till sin prislapp.

Acne gör inga bra sneakers nej. Jag köpte ett par Acne Adrian vita nåt år sen och de föll samman efter en säsong. Mina Common Projects är däremot inne på sitt 2:a år och dem slits mer värdigt.
Citera
2016-01-17, 18:40
Medlem
J.Bergs avatar
Acne, Filippa K, Common Projects, Tiger Of Sweden och Axel Arigato är några av märken som gör såna sneakers du är inne på. Gällande kvaltié på vardera sko vet jag inte så mycket om. Jag har skor av märkena Acne och Filippa K (inte såna sneakers du är inne på) och jag tycker kvaltién är god.
Citera
2016-01-18, 15:13
Medlem
nutsies avatar
Common Projects Achilles
Citera
2016-01-18, 19:59
Medlem
Moltisantis avatar
Vingåkers Factory Outlet har ett par från Tiger of Sweden till bra pris

http://www.vfo.se/sv/artiklar/yngve-01-7.html
Citera
2016-01-19, 10:49
Medlem
Ingen som vet hur skorna från COS är i kvalitén?
Citera
2016-01-19, 18:16
Medlem
Timedealers avatar
Har Common Projects Achilles Low i min ägo och det är bästa sneakersen jag har köpt. Väl värda pengarna.
Citera
2016-01-19, 20:16
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Har också hört att Acnes Adrian ska hålla rätt dåligt kvalitet, synd för de är så sjukt cleana! Hade ett par tiger förut och dessvärre var det ingen vidare kvalitet på de dojjorna

Tror tyvärr att Common Projects är vägen att gå om man vill att de ska hålla ett par säsonger. Finns ju en del andra märken också, men jag antar att om det ska smaka så kostar det en hel del.
Citera
2016-01-24, 19:25
Medlem
erik schedin är ett alternativ till common projects

http://erikschedin.com/catalog/
Citera
2016-01-24, 19:52
Medlem
https://www.massdrop.com/buy/greats-royale-leather-sneaker

En kompis köpte ett par sådana här (finns en likadan modell med marginell skillnad) när han var på andra sidan Atlanten, de är löjligt snygga och kvaliteten är utomordentlig
Citera
2016-02-03, 13:26
Medlem
Någon som kan tipsa om ett par vita sneakers av ett märke som håller hyffsad kvalité i linje med vad man betalar.

2500:- för ett par common är nog lite mer än vad jag är beredd att ge. 1500-1600 är vad jag kan tänkas ge.

Har klädmärkena någon kvalité på sina vita sneakers? Jag tänker på: Whyred, Gant, royal republic, filippa K osv...
Citera
2016-02-04, 12:16
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Någon som kan tipsa om ett par vita sneakers av ett märke som håller hyffsad kvalité i linje med vad man betalar.

2500:- för ett par common är nog lite mer än vad jag är beredd att ge. 1500-1600 är vad jag kan tänkas ge.

Har klädmärkena någon kvalité på sina vita sneakers? Jag tänker på: Whyred, Gant, royal republic, filippa K osv...

Nej, klädesmärkena gör inga vidare sneakers om du jämför med riktiga skomärken. Ett par CP håller fler säsonger än vad du förmodligen är van vid så den reella kostnaden givet att du tänker köpa fler vita sneakers i framtiden är inte så hög som du tror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in