2016-01-16, 12:38
Medlem
Personen har alltså vaknat efter 13 år i koma. Ställde några frågor om vad som hänt den senaste tiden. Det tar inte särskilt lång tid tills man beslutar att det är en trams tråd och tråden blir iväg skickat till papperskorgen. Kort därefter blir även användaren avstängd.

Jag har tänkt på denna tråd lite fram och tillbaka om den skulle vara äkta eller inte. Självfallet, självfallet! När man läser tråden på en gång, så tänker man direkt att det är en tramtråd. Man är ju inte 100% naiv.

Men efter att tänkt hur längen användaren varit medlem på Flashback.
Sedan 2002.
Han skapade en tråd om att han skaffat spanks körkort.

I hans senaste tråd dyker upp detta, genom att förklara att kort efter han skaffade sin spanks kärkort, vart han med om en trafikolycka. Därefter vaknade han upp efter 13 år i koma.

Självklart kan personen trolla, absolut! Men det finns inga direkta bevis att det är troll. Finns inga bevis att det skulle vara äkta heller. Men hur kan man bara stänga av en avändare, och slänga en tråd i papperskorg efter bara misstänkt lite grann? . .

Det är väl inte särskilt rättvist.

Vad tror ni?
Och borde man ändå ge sådana trådar en chans åtminstonen?

Personens tråd finner ni här - https://www.flashback.org/t2662438
Senast redigerad av L.o.a 2016-01-16 kl. 12:41.
2016-01-16, 12:40
Medlem
Lootpack23s avatar
hade det vart på riktigt hade media tagit upp det, därmed så trollade han

Har du legat i koma i 13 år kan jag garantera dig att media är intresserad och jag har då inte läst nått om det. Speciellt inte i sverige
2016-01-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lootpack23

Har du legat i koma i 13 år kan jag garantera dig att media är intresserad och jag har då inte läst nått om det. Speciellt inte i sverige
Finns det en möjlighet att media icke skulle ha skrivit det?
Eller att de inte fått reda på det?

Eller att personen tackade nej till kournalister till intervjuv, och/eller icke ville att det skulle skriva något alls om honom/henne på media?
2016-01-16, 12:45
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lootpack23

Tror du att en journalist har suttit vid patientens säng i 13år och väntat på att hen ska vakna? Hen kanske inte vill synas i media, media kanske inte visste om det. Tror du läkarna ringer runt till olika medier och säger "HÖRRNI NU HAR EN PATIENT VAKNAT, EFTER 13 ÅR I KOMA SKRIV EN ARTIKEL!!!!"

Det händer mycket som inte syns i media.
2016-01-16, 12:46
Medlem
Lootpack23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Finns det en möjlighet att media icke skulle ha skrivit det?
Eller att de inte fått reda på det?

Eller att personen tackade nej till kournalister till intervjuv, och/eller icke ville att det skulle skriva något alls om honom/henne på media?

brukar vara popis för media att ta upp sånt här då det e ganska ovanligt att ligga i koma i 13år. samt att sverige är litet så media hade ju vart intresserad.

Har läst folk som legat i 20år i koma och svensk media har skrivit om det varför skulle dom då inte skriva om detta då det är ganska ovanligt att ligga i koma så pass länge
2016-01-16, 12:50
Moderator
Tinuviels avatar
Tråden låses upp när TS följt rutinerna för klagomål på moderatoråtgärd:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

// mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in