2016-01-15, 14:26
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Dessa mediabolag känner redan till detta(och så sjukt mycket mer), de mörkar ju medvetet.

Kontakta normala mediabolag istället.

Ang. topic.
Undra hur mycket flickornas föräldrar bidragit till att detta hände?
Har de månne suttit och försvarat invasionen, kanske röstat för den? spytt galla över SD på släktmiddagar?
Ställde de sig upp och protesterade när de fick reda på att dessa "nyanlända" skulle dela lokaler med deras döttrar?
Eller var de t.om positiva till det?
Eller har de bara hållit käften? gjort som alla andra och medvetet fokuserat på annat för att inte verka obekväm?
Hur ställer de sig nu? törs de tala ur skägget likt Arminas modige fader, eller beskyller de alla män?
Blir läxan till döttrarna att de ska vara försiktiga med ALLA män och att "svenskar minsann är likadana"?
Sverige har blivit så sjukt att man vet aldrig.

Skulle vara kul att höra om de lokala reaktionerna kring det som hänt.

Nej tror faktisk inte alla känner till allt. Men nu har de tryck på sig. De tvingades till exempel skriva om det som hände i köln, Kalmar och andra städer. Detta är ett ypperligt tillfälle, nu när deras anseende redan är på spel.

De törs inte mörka allt så länge till. Sverige är en tickande bomb just nu.

Ju fler som skriver mail till dem om detta, ju mer pressade blir de. De får kniven mkt strupen idag på ett sätt de aldrig fått tidigare. De tvingas sakteliga att tillfredsställa läsarnas och tittarnas viljor. Det handlar om att markera. Om inte annat finns det dokumenterat i framtiden.

Det är alltid nån som nappar.

Jag uppmanar härmed alla att sända mejl till samtliga nyhetsbolag om alla sexualbrott som begås av MENA-flyktingar. Det som vanligtvis mörkas.

Allt borde dessutom spridas på sociala medier.
Citera
2016-01-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Vilka män, och kvinnor också, sitter inte och har ögonen fästa främst på 6iga bakar när tjejer åker konståkning, på tv?
Det är väl både mänskligt och brukligt.
Att killarna tittade genom fönstret när tjejerna idrottar, so What? Det att tjejer idrottar är helt nytt för dem.

Att ta in tjejer i hissen och tafsa är inte acceptabelt. Det fördömer jag. Som situationen tycks vara här, så borde ordningsvakter gå omkring och vara uppmärksamma och tillgängliga. De har behörighet och klarar detta lika väl som poliser.

Det får inte gå till hysteri om pojkar tittar på flickor. Ligger det inte i sakens natur?

Det borde inte finnas några ordningsvakter bakom varje hörn och vrå i Sverige. Utan de borde inte finnas några muslimer eller araber ifrån 3:e världen i Sverige från första Fucking början.
Citera
2016-01-15, 15:16
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och nu har jag lyckats komma över artikeln från eKP, den digitala versionen av tidningen och laddat upp den:
http://postimg.org/image/y933qg5xr/

Varsågod och läs själv. Jag vet att många föräldrar inte har vågat låta sina barn gå till Oasens simhall/ishall själva sedan flyktingmottagningen för ensamkommande barn öppnade där och de hade ju uppenbarligen fog för sin rädsla...

Citering från artikeln:
"Det här bevisar att vi behöver stärka arbetet med våra nyanlända kring frågor om jämställdhet och bemötande, både i skolan och på våra boenden, säger Jonas Arngården"

Men för helveteeeee... jämställdhet och bemötande... Ska de verkligen ge det en chans till och hoppas på ett lyckande. Det lyckas för fan knappt ens på svenska barn!!
Citera
2016-01-15, 15:46
Medlem
Intressant här är att ingen av de stora drakarna i regionen, GT och GP har skrivit om detta. Inte ens en notis.

Kungälv är en så liten stad att detta hade kommit ut till allmänheten i alla fall, därför är det ingen idé för lokalpressen att försöka mörka det. Här finns nog också orsaken till att sådant här framförallt rapporteras i pressen på mindre orter, trots att det troligen är mycket vanligare i de större städerna.
Citera
2016-01-15, 15:49
Medlem
Citat:
Intressant här är att ingen av de stora drakarna i regionen, GT och GP har skrivit om detta. Inte ens en notis.

Kungälv är en så liten stad att detta hade kommit ut till allmänheten i alla fall, därför är det ingen idé för lokalpressen att försöka mörka det. Här finns nog också orsaken till att sådant här framförallt rapporteras i pressen på mindre orter, trots att det troligen är mycket vanligare i de större städerna.

Men det är klart, informationen finns inte på Polisen.se och då finns det inga nyheter alls. Men man tycker ju att de hade kunnat referera Kungälvsposten i alla fall.
Citera
2016-01-17, 01:32
Medlem
Jag vet tyvärr inte sanningshalten i detta, men ryktet går att en 11-årig pojke nyligen har knivhotats utanför entrén till Oasen i Kungälv också. Jag har bara en andrahandskälla på detta dock (samt många som bara hört talas om det), ingenting har skrivits i tidningen om det. När det gäller gärningsman har jag ännu mindre att komma med tyvärr annat än att GM skulle vara några år äldre, jag har fått lite mer information också men det är mycket vagt ("jag tror det var en flykting").

Någon som vet något mer om knivhotet?

Det vore ju ytterst intressant att veta om det på något sätt är relaterat till de ensamkommande barn som har tagits emot på Idrottshallen Oasen (simhall/ishall).

Flera bekanta har satt in sina barn i idrotter där man lär sig självförsvar, typ Taekwondo och Karate. Andra låter inte längre barnen ta sig själva till och från idrottsanläggningar och kompisar längre. Många av dessa är människor som är vänligt inställda till att ta emot flyktingar (eller har varit). Jag vet också barn som inte kommer att få åka hem själva efter skolan längre då de fått en flyktinganläggning i närområdet.

Problemen med flyktingmottagandet och integrationen var långt borta i Kungälv fram till dess att det helt plötsligt inträffade två händelser på kort tid (enligt ryktet, den andra har jag som sagt var ingen bekräftelse på ännu). Nu är folk riktigt nojiga, särskilt då mycket annat kommit upp till ytan också som problemen med de Marockanska gatubarnen i Göteborg/Mölndal till exempel.
Citera
2016-01-17, 10:31
Medlem
dANiis avatar
Man kan ställa sig frågan, vem är det som är offret egentligen?
Citera
2016-01-17, 10:44
Medlem
hashs avatar
Citat:
Enligt dagens Kungälvsposten (kungalvsposten.se, men artikeln finns inte på deras webb) så har två ensamkommande barn tryckt in två flickor i en hiss och sexuellt ofredat dem på idrottsanläggningen Oasen i Kungälv.

Kommunen har lagt sin ankomstverksamhet på idrottsanläggningen trots kritik från medborgarna, men de har inte lyssnat. Idrottsanläggningen ligger dessutom invid en högstadieskola. Nu har man dock ändrat sig från kommunens sida:

Till saken hör att jag känner till ytterligare fem "ofredanden" från invandrarungdomar i samband med idrottsanläggningar i Kungälv. Bland annat har de stått och stirrat in genom fönstren när flickor har idrottat vid olika anläggningar, samt även att de haft ett obehagligt närgånget intresse av konståkande flickor i mellanstadieålder på just Oasen.

Kan du inte fota artikeln med min mobil och ladda upp den på nätet?
Citera
2016-01-17, 12:08
Medlem
Citat:
Och nu har jag lyckats komma över artikeln från eKP, den digitala versionen av tidningen och laddat upp den:
http://postimg.org/image/y933qg5xr/

Varsågod och läs själv. Jag vet att många föräldrar inte har vågat låta sina barn gå till Oasens simhall/ishall själva sedan flyktingmottagningen för ensamkommande barn öppnade där och de hade ju uppenbarligen fog för sin rädsla...

Det enda riktiga är förstås att förbjuda alla ensamkommande inträde till simhallar/idrotthallar/restauranger etc. eftersom de inte vet hur man uppför sig i ett modern samhälle. Och Sverige har ingen möjlighet att uppfostra alla dessa medeltida människor.
Citera
2016-01-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Kan du inte fota artikeln med min mobil och ladda upp den på nätet?
Titta en gång till i tråden, jag har lagt ut den (med hjälp av en kompis som tog en screenshot från eKP).
Citera
2016-01-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ut i media med skiten. Kontakta alla stora mediabolag. Aftonbladet, Expressen, Metro, Sveriges Radio, SVT, DN, SvD, den lokala pressen mfl.

Skicka mail till tipset och till flera journalister, och ring.

Sprid på sociala medier, facebook och Twitter.

Gör det nu!

Enligt artikel i GP i veckan så erkänner de (journalister i bl a GP) att majoriteten av medierna motverkar spridning av information som skulle kunna "spel Sverigedemokraterna i händerna". All spridning av negativ information om asylsökande hårdgranskas och helst stoppas. Det går däremot bra att spy galla över Nordkoreas och Kinas nyhetscensur.
Citera
2016-01-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Vilka män, och kvinnor också, sitter inte och har ögonen fästa främst på 6iga bakar när tjejer åker konståkning, på tv?
Det är väl både mänskligt och brukligt.

Att ta in tjejer i hissen och tafsa är inte acceptabelt. Det fördömer jag.
Jaså minsann? Det fördömer du? Vad sägs om att du kliver ner från dina höga hästar och inser att den påhittade situation du beskriver först vad gäller tv inte kan jämföras med den verklighet som står skriven i media dag efter dag.
Överfallsvåldtäktsmännen brukar denna typ av taktik, som ett lejon smyger man omkring offren i cirklar och bidar sin tid tills det är dags att slå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in