2016-01-15, 07:49
Medlem
har försökt att ta lån på 50 000 på freedomfinance,lendo,avida har fått avslag på alla dessa, alla dessa 3 söker i sin tur på ett 40 tal olika banker och långivare, jag fick inga bud, anledningen var min kreditupplysning, jag har inga betalningsanmärkningar, jag har aldrig varit hos kronofogden, men det dom såg var för många krediter i förhållande till min lågt deklaerade inkomst (127 000).

En vän till mig har sagt att hon kan hjälpa mig, jag har sagt att jag ger henne 10 000 som tack för hjälpen att hon gör att jag får ner min månadskostnad och inte går back 30 000 per månad.
Jag tar varje månad nya dyra sms lån för att betala det jag går back varje månad vilket är 30 000, lånet tog jag i oktober förra året, ungefär 30 000, jag har inte betalat av något av det nästan utan tack varje att räntorna är så dyra för sms lånen så har skulden istället ökat. Det känns som jag slänger pengar i toaletten bokstavtligt talat.

Nu till min fråga.

Gör Freedomfinance, lendo med mera gör dom en kreditupplysning på både mig som söker och den medsökande ?

Problemet är att min medsökande är i ungefär samma sits som mig, hon har dock jobb.
om dom bara gör UC på den som söker borde de gå igenom, behöver de mer detaljerade uppgifter om min medsökande om dess inkomst och utgitfer osv ?
Citera
2016-01-15, 08:10
Medlem
nej det räcker med din vän!
Citera
2016-01-15, 08:32
Medlem
iggesundarns avatar
Dumt å använda en vän till skulder,, skulle nåt hända dej,, så står vännen kvar som ansvarig för att lånet betalas,, och därmed har du förlorat en vän.
Citera
2016-01-15, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueClouds
har försökt att ta lån på 50 000 på freedomfinance,lendo,avida har fått avslag på alla dessa, alla dessa 3 söker i sin tur på ett 40 tal olika banker och långivare, jag fick inga bud, anledningen var min kreditupplysning, jag har inga betalningsanmärkningar, jag har aldrig varit hos kronofogden, men det dom såg var för många krediter i förhållande till min lågt deklaerade inkomst (127 000).

En vän till mig har sagt att hon kan hjälpa mig, jag har sagt att jag ger henne 10 000 som tack för hjälpen att hon gör att jag får ner min månadskostnad och inte går back 30 000 per månad.
Jag tar varje månad nya dyra sms lån för att betala det jag går back varje månad vilket är 30 000, lånet tog jag i oktober förra året, ungefär 30 000, jag har inte betalat av något av det nästan utan tack varje att räntorna är så dyra för sms lånen så har skulden istället ökat. Det känns som jag slänger pengar i toaletten bokstavtligt talat.

Nu till min fråga.

Gör Freedomfinance, lendo med mera gör dom en kreditupplysning på både mig som söker och den medsökande ?

Problemet är att min medsökande är i ungefär samma sits som mig, hon har dock jobb.
om dom bara gör UC på den som söker borde de gå igenom, behöver de mer detaljerade uppgifter om min medsökande om dess inkomst och utgitfer osv ?

Använd för guds skull inte din vän som medsökande.... Om du plötsligt av någon anledning inte kan betala tillbaka ditt lån så lovar jag att din vän är en före detta vän eftersom hon/han blir skyldig att betala ditt lån....
Citera
2016-01-15, 11:16
Medlem
Sigstens avatar
Du har lån på 127k och går 30k back varje månad? Ursäkta att jag frågar men, hur i helvete gick det till? Låter ju helt orimligt. 127k är ju inte en superstor skuld direkt. Är det SMS-lån? Sinnessjuka räntor?

När jag låste din tråd igen så var 127k din årsinkomst. Det är väldigt lågt. Du måste skaffa ett heltidsjobb.
Citera
2016-01-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Använd för guds skull inte din vän som medsökande.... Om du plötsligt av någon anledning inte kan betala tillbaka ditt lån så lovar jag att din vän är en före detta vän eftersom hon/han blir skyldig att betala ditt lån....

Månadskostnaden kommer bli såpass låg att jag inte kommer ha svårigheter att betala lånet, även om jag skulle vara arbetslös.

Jag vill absolut inte sätta min vän i min knipa, men faktum är att jag är i en knipa nu, och om jag inte löser dessa lånen kommer detta likt ett ekorrehjul fortsätta och jag pungar ut föera tusen kronor i ränta varje månad det är inte hållbart, jag sa till henne att jag hellre betalar henne 10 000 i ränta och att betala räntor till sms låne företagen.
Citera
2016-01-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetabruden08
nej det räcker med din vän!

Det låter konstigt, vem gör dom UC på ?

Det är väl jag som i första hand söker lånet ?

Gör dom UC bara om den den som söker lånet inte klarar kraven ?

Eller gör dom bara UC på den som söker och sedan så godkänner jag kraven om jag har medsökande utan att dom gör UC ?

Någon med erfarenhet av detta vore tacksamt.

Hon klarar förmodligen inte UCen heller då hon har haft lite problem med kronofogden tror jag och betalningsamärkningar, hur som helst jag hoppas dom bara gör UC på mig jag som söker isånnafall kan jag börja se ljuset i tunneln. Annars känns det hopplöst, jag blir nobbad av alla "bra" lån, jag har fyllt krediten med frogtail redan (en av dom få som lånar ut utan säkerhet till skapliga priser).

Annars blir jag systematisk nobbad, utan det är 10 000 kr max i 90 dagar jag lyckas låna dessvärre löser inte det någon problem, och ett sådant lån på 10 000 i 90 dagar kostar runt 2700 kr.

Alla större lån än 10 000 går inte då då jag behöver ett heltidsjobb.

Jag försökte ta ett lån på onea för 30 000 med ungefär 70% ränta på 24 månader (plnane var att lösa lånet i förtid så i realiteten skulle inte räntan bli så hög) men det gick inte det heller.. onea och frogtail är en av få som kan erbjuda lån återbetalnigstid utan UC. Dessvärer har jag ett lån på Frogtail på 7000 jag betalar varje månad och kommer göra det till typ augusti och när man har ett aktivit lån kan man inte ta nya dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in