Du får ursäkta mig, jag tror faktiskt att jag förstår vad du menar. Men du fortsätter att miss-använda ord eller lägga till dolda meningar som ingen annan använder när dom använder orden. Resultatet blir att det du skriver skiljer sig (om det tolkas som det vanligtvis bör göras) från vad du menar.
Det är ju lite jobbigt att diskutera med dig när du i två postar direkt efter varandra motsäger dig själv:
Citat:
Ursprungligen postat av
viktigtinlagg
När en partikel överstiger c så blir det direkt en tachyon som det är omöjligt att interagera med och som inte kan detekteras.
Citat:
Ursprungligen postat av
viktigtinlagg
Nämen för fan. Jag har ju inga problem med att en Tachyon kan observeras ifall man ökar sin hastighet. Det är bara när man befinner sig mer än en ljushastighet ifrån som man inte kan interagera med den naturligtvis.
Observera/detektera har då alltså exakt samma betydelse i det här sammanhanget. Försök att koncentrera dig på att skriva ut vad du faktiskt menar i fortsättningen bara så ska jag sluta hacka.
Men för att vara klara på frågan. Relativitetsteorin gör att en observatör 'ser fel', både visuellt och med andra slags mätinstrument? Sålänge informationen inte mellanlandar någonstans imellan, där varje steg inte får överstiga c i relativa hastigheter.