2016-01-14, 17:54
Medlem
Kan eventuellt få ett jobb där till våren. Någon som kan berätta något om denna ort?

Jag är ingen ungdom och har inga barn så jag struntar i kroglivet och hur skolorna är. En bio, ett konditori och en second-hand affär vore trevligt. Finns detta? En Thai-salong är väl att hoppas på för mycket?

Man kan tydligen köpa en liten villa för en miljon, inte helt fel.
Senast redigerad av Besserschmitt 2016-01-14 kl. 17:59.
Citera
2016-01-14, 18:00
Medlem
En liten skithåla, alla känner alla. Kryllar av flyktingar, och även Gusum som ligger 15 minuter bort med bil har mängder med flyktingar. Jag hade hellre valt att bosätta mig Söderköping och pendlat till Valdemarsvik, tar ca 1 timme med bil/1.2 timme med buss, och du kommer närmre Norrköping.

Det finns ett fik, en klädesaffär, ett par restauranger, bowling, bio vet jag ej med Gusum har bion. Men somsagt, Söderköping hade jag valt alla dagar i veckan före Valdemarsvik.
Citera
2016-01-14, 18:13
Medlem
Tack för infon! Jag skulle helst bo på orten så jag slipper pendla. Jag skulle gärna köpa ett litet hus där jag kan gå för mig själv och påta i trädgården. Vilket område bör man undvika för att inte hamna direkt vid en flyktingförläggning? Jag vill ju inte att de ska stjäla mina grönsaker!
Citera
2017-08-06, 15:29
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushiyo
En liten skithåla, alla känner alla. Kryllar av flyktingar, och även Gusum som ligger 15 minuter bort med bil har mängder med flyktingar. Jag hade hellre valt att bosätta mig Söderköping och pendlat till Valdemarsvik, tar ca 1 timme med bil/1.2 timme med buss, och du kommer närmre Norrköping.

Det finns ett fik, en klädesaffär, ett par restauranger, bowling, bio vet jag ej med Gusum har bion. Men som sagt, Söderköping hade jag valt alla dagar i veckan före Valdemarsvik.

Gusum är tråkigt och möjligen skithålan i sammanhanget, men Valdemarsvik är trevligt iaf i centrum och i hamnen. Samhället verkar större än vad det egentligen är, då många turister hittar hit på sommaren. Det finns många affärer i förhållande till den ringa (2700 inv) folkmängden. Valdemarsvik ligger avsides och känns på sina ställen rätt så 1950-tals k-märkt, dvs aningen gammalmodigt, det är som sagt inte lika "fint" som Söderköping, som i mina ögon är ett mer präktigt borgerligt ställe.

Jag skulle hellre välja Valdemarsvik istället för Söderköping.
Senast redigerad av Shurik 2017-08-06 kl. 15:33.
Citera
2024-07-03, 19:16
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurik
Gusum är tråkigt och möjligen skithålan i sammanhanget, men Valdemarsvik är trevligt iaf i centrum och i hamnen. Samhället verkar större än vad det egentligen är, då många turister hittar hit på sommaren. Det finns många affärer i förhållande till den ringa (2700 inv) folkmängden. Valdemarsvik ligger avsides och känns på sina ställen rätt så 1950-tals k-märkt, dvs aningen gammalmodigt, det är som sagt inte lika "fint" som Söderköping, som i mina ögon är ett mer präktigt borgerligt ställe.

Jag skulle hellre välja Valdemarsvik istället för Söderköping.

Då väljer du hellre mångkultur än borgerlig trygget!
Citera
2025-06-24, 21:28
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Då väljer du hellre mångkultur än borgerlig trygget!

Söderköping har fördelen att det ligger närmre Norrköping, vilket också märks på fastighetsmarknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in