2016-01-11, 18:12
Medlem
Hejsan Flashback, eftersom att jag inte direkt är någon guru på datorer söker jag mig hit efter hjälp. Problemet är att jag inte får något ljud när jag försöker använda micken. lite svårt att förklara men det som händer är att: Mitt ljud på datorn funkar utmärkt, jag kan lyssna på allt och det är inga problem med det. Dock så när jag försöker använda micken så kommer det inget ljud, jag pratar med det blir ingen ändring i volymkontrollen. jag har testat med 3 olika par hörlurar och det står att jag har hörlurarna inkopplade och att mikrofonen fungerar. jag har testat på både fram och backsida av datorns uttag. jag har klickat i så jag ser inaktiva enheter men det är ingen fara med de heller. börjar undra om det är något snett med ljudkortet.
Skulle bli ytterst glad och otroligt tacksam om ni kunde hjälpa mig på den här punkten Tack i förhand.

köpte datorn vid jul
https://www.inrego.se/webbshop/begag...tum!/nr/104097

Bildskärm: 22"
Processor: Intel quad i5-3470 3.2 ghz
Internminne: 8192 mb ddr3
Maximalt minne: 32 gb
Hårddisk: 500 gb 3,5"
Optisk enhet: Nej
Grafikkort: Nvidia geforce gt 730 2gb
Expansionsplatser: 2 pci-e 16x låghöjds, 1 pci-e 1x lågh, 1 pci lågh
Expansions lediga: 1 pci-e 16x låghöjds, 1 pci-e 1x lågh, 1 pci lågh
Usb portar: 12 st
Nätverkskort: 10/100/1000 mbit
Seriellport: 1 st
Chassi: Small form factor
Övriga anslutn.: Dvi, hdmi, vga
Mått: 38x34x10 cm (lxbxh)
Vikt: 10 kg
Operativsystem: Förinstallerat microsoft windows7 pro inkl licens.

Datorn: Intel Quad i5-3470 3.2GHz, 8GB RAM, 500GB HDD, Windows 7 Pro x64 inkl licens, Ej optisk enhet, NVIDIA GeForce GT 730 2GB DDR3, TFT: 22" TFT LCD monitor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in