Nu kommer en till uppdatering nu när läkarna gett upp helt.. "vi kan inte sjukskriva dig för att vi inte kan undersöka dig mer", aa Tack för den jag är fan inte bättre? Och sen kom prinsessan som hjälper min läkare med "jag har flera patienter i samma sits och dom jobbar ju?". Och när jag ifrågasätter hur jag ska kunna få behålla jobbet när jag inte kan sköta mitt jobb så kommer den fittan med "du får acceptera att du får sparken och skaffa kontorsjobb"??
Jag har "två val".
1 äta så att jag har energi att jobba, men blir då fast på muggen och kan inte jobba.
2 inte äta, då blir jag inte fast på muggen, men saknar energi för att göra något.
(Det är ett fysiskt jobb och tyvärr tappar jag lätt i vikt. Innan jag blev sjuk med "ibs" vägde jag runt 54-55, nu väger jag 44-45.. har varit nere på 43, jag är 167cm så ni Kke fattar problemet.)
Och den lilla fittan tyckte att jag skulle börja jobba 25% den 17 april sedan öka hela vägen upp till 100% till juni.. HUR FAN DÅ!? äter jag blir jag kedjad till en mugg? Äter jag inte och ska dessutom jobba så kommer jag försvinna helt?
Den 20e april ska jag kackla med "huvudläraren" och fucking kräva stomi! Dom kan fan inte mena allvar att jag bara ska "acceptera och leva med de"?
Dom hade fan inte sagt samma sak om dom käka nått litet som en oliv eller drack vatten och fick springa minst 5 ggr på en timme eller sitta på muggen i timmar!! Är så jävla less på den här skiten!!
Mediciner: Inolaxol, Questran loc, Lestid, Dimor , Imodium , B12, Saroten, Ondansetron aurobindo, Egazil, Creon 25000, Spc-flak, lomudal g.i.
Undersökningar: 32 blodprover, 5 avföringsprover, gastroskopi, 2 koloskopier, MR, svalt kamera, gallsyreupptagning. Bakterietransplantation.
Dieter; glutenfritt (6månader). Veganskt (2v) kokt mat (2 v) fet mat (3v) low fodmap (1månad) x2
Och till er som tycker det är idiotiskt och drastiskt att vilja få en stomi, vänligen häll i er laxeringsmedel varje gång ni dricker eller äter och gör det i två år...
Och ja magen kommer vara fuck även med stomi, men gissa vad! Man kommer INTE behöva oroa sig för att skita ner sig (ja det har hänt). Man kommer INTE behöva gå runt med binda/blöja pga avföringsläckarge. Ja en stomi kan läcka och gå sönder, men den kan du byta, göra rent, sen är det klart.
Min mage tömmer sig oavsett om jag vill eller inte, ena alternativet är att de hamnar i brallorna/panikspringa till närmsta mugg och hoppas man hinner. Andra är att skiten ramlar ner i en påse och man kan gå och tömma den när den blir full..
Jag är så jävla trött på de här! Frågan är om man ska klappa till ärthjärnorna till "läkare" eller plocka ut fanskapet till tarm själv 😠