2016-01-11, 01:21
Medlem
Att som kvinna bli utsatt av tafsande män är ju ett trauma. Kan nog vara ett trauma för en man och bli utsatt av tafsande kvinnor också. Men ändock är det ju lite fascinerande hur det ligger till:

De allra flesta män skulle tycka det var rena himmelriket med lite kvinnor som kom då och då och klämde uppskattande på snorren och frågade om man kanske ville ha lite sex för att hon var så kåt.

Alltså ungefär det värsta som kan hända en tjej är ungefär det bästa som kan hända för en kille. Är väl inget nytt under solen, men kan inte sluta fascineras över att det är så eeextremt tvärsom. Komiskt!

Kan det vara så att könen är lite olika? Eller kommer vi i framtiden när feminismen har jobbat på ett tag till inte se denna olikhet?
Citera
2016-01-11, 01:33
Bannlyst
Du tycker alltså det är skönt när en tjej tafsar på dig bara för att det är en från motsatta könet? Hur är det ifall det är en blekare än den paffaste vita kritan man kan hitta, Lisa på 159kg som har matrester från gårdagens middag kvar på munnen som tar på dig? Om du tänder på sånt visst, men om inte, hur är det då?

Själv har det hänt och det är bara obekvämt och riktigt skumt, tjejen som gör det går direkt ner ett visst antal grader i värde då. Och ser endast desperat ut. Och ser bara ännu dummare ut när jag ställer frågan " Vad gör du? " sedan är svaret givetvis dummare än själva akten, " Vet inte " eller " Råkade "
Citera
2016-01-11, 01:36
Medlem
Back in the days tafsade en okänd kvinna på min pung, mitt ute på dansgolvet i en nattklubb, jävligt obehagligt just i det ögonblicket vill jag påstå, men knappast något jag mådde dåligt över. Mer en patetisk handling av en full desperat 20-åring.
Citera
2016-01-11, 01:37
Medlem
Sen har du i kontrast de tjejer som blir kränkta om ingen tar på dem, ger komplimanger och förslag eller ens visslar efter dem. Det är svårt att bli nöjd idag!
Citera
2016-01-11, 01:40
Bannlyst
Vetenskapligt belägg.

Kvinnor kan inte födda i närheten så många barn som en man kan befrukta kvinnor under samma tid. Därför är män förmodligen inte lika noga kanske om kvinnor kommer fram och vill ligga, medans kvinnor kanske mer noggrant väljer ut starka genetiska drag.

Jag har blivit nypen i rumpan flera gånger och kan inte säga att jag tycker de var roligt, utan mest förvirrande. Speciellt när en kvinna runt 45 gjorde de på mig när jag var 16. Jag blev inte förbannad och vill tala om de för hela världen, utan tycker mest de va konstigt och undra vad fan de betyder.
Börja mest tänka ifall de betyder ett skämt eller ville hon ligga med mig. (De var ett lärarinna jag hade i högstadiet.)

Jag har problem med tolka signaler kan nämnas.
Citera
2016-01-11, 01:43
Medlem
Xer0s avatar
Det värsta jag varit med om i trakkaseri väg var när jag var inne på en unisex toalett och precis kommit på att jag tappat min garderobsbiljett, varvid en av de två fnissande kvinnorna i rummet utbrister

"Men då får du väll gå hem NAKEN då.", vart efter båda gav mig varsin pervers blick.

Kände mig aningen hotad i den situationen altså.
Senast redigerad av Xer0 2016-01-11 kl. 01:45.
Citera
2016-01-11, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paffiserad
Du tycker alltså det är skönt när en tjej tafsar på dig bara för att det är en från motsatta könet? Hur är det ifall det är en blekare än den paffaste vita kritan man kan hitta, Lisa på 159kg som har matrester från gårdagens middag kvar på munnen som tar på dig? Om du tänder på sånt visst, men om inte, hur är det då?

Själv har det hänt och det är bara obekvämt och riktigt skumt, tjejen som gör det går direkt ner ett visst antal grader i värde då. Och ser endast desperat ut. Och ser bara ännu dummare ut när jag ställer frågan " Vad gör du? " sedan är svaret givetvis dummare än själva akten, " Vet inte " eller " Råkade "

Klart det kan vara obehagligt för män också. Tror jag skrev det och jag har också varit med om det. Men generellt så är det ju ändå en enorm skillnad!

Klart blev man utsatt för tafsande jämt så skulle man tröttna. Men varför får ena könet allt tafsande och det blir vedervärdigt medan många av andra könet istället bara kan drömma om att få sig lite tafs.

Skulle nog aldrig kunna vara på annat sätt än det är. Biologiska skillnader som ger en stor effekt gissar jag.
Citera
2016-01-11, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Sen har du i kontrast de tjejer som blir kränkta om ingen tar på dem, ger komplimanger och förslag eller ens visslar efter dem. Det är svårt att bli nöjd idag!

Ne..människan har svårt och bli nöjd.
Citera
2016-01-11, 02:05
Medlem
Var tillsammans med en mycket vacker 21-årig tjej för många år sedan. Hela hon var vacker, även kroppen. En dag på sommaren skulle hon gå ner i affären och köpa något som fattades. Hon var klädd i en tunn klänning. När hon kom tillbaks så flinade hon förnöjt. Vad är det, sa jag? Jo några killar visslade efter mig och sa att jag var snygg. De sa även att klänningen var genomskinlig i solen.

Lite sådär jobbigt att hon njöt av att andra kommenterade hennes kropp!
Citera
2016-01-11, 03:28
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
Klart blev man utsatt för tafsande jämt så skulle man tröttna. Men varför får ena könet allt tafsande och det blir vedervärdigt medan många av andra könet istället bara kan drömma om att få sig lite tafs.
Är man en vanlig "snäll kille" som känner att man får för lite uppmärksamhet från tjejer för att det aldrig händer så tänker man väl att det vore himmelriket om någon kom och klämde på en.

Känner man sig ständigt objektifierad och hotad och att folk i närheten verkar anse sig ha rätten att ta på en när de vill så har man nog en annorlunda syn på det.

Tror du inte att mycket ligger däri?
Citera
2016-01-11, 03:38
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag har varit med om att tjejer/kvinnor blottat sig för mig samt har blivit tagen på kuken av en typ random brud.

Jag upplevde inte något av dessa saker som "himmelriket" (och ja, det var snygga tjejer) utan snarare rätt kränkande och obehagligt.
Däremot upplevde jag det inte som traumatiskt, och där i ligger nog skillnaden tror jag. Jag kände ett visst obehag för stunden med det var inte direkt nåt som fortfarande kändes obehagligt när jag vaknade dagen efter eller nästan gång jag befann mig i en sådan situation där det skedde.
För jag kände mig aldrig fysiskt hotad eller rädd för att det skulle eskalera till sexuellt våld eller en situation jag inte skulle kunna hantera.
Citera
2016-01-11, 05:50
Medlem
Livet är för kort för att inte göra det man vill. Vill jag tafsa gör jag det. Vilket helvete det måste vara för de snygga tjejerna att bli utsatta av detta medan vi andra fula blir utsatta av att vi inte lika enkelt får hjälp, anställning osv.
Ni som blir tafsade på och tycker att ni har det så jobbigt kan bli feta/ göra er oattraktiva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in