2016-01-15, 16:15
Medlem
dANiis avatar
Jag har börjat med LD Salmiak portionsnus, fy satan vad god den är för det priset 22;-, körde alltid Götet Rapé Lingon, men jag får 2 burkar LD för priset av en Göteborg, lätt värt!

Skiter i Swedish Match nu, giriga jävlar.
Citera
2016-01-15, 18:25
Medlem
När jag började snusa på 80:talet kostade en dosa Grov 2,75
I dag gör jag mitt eget snus och tycker SweMatch smakar skit!!!!
Citera
2016-01-15, 22:01
Medlem
Nu har jag fått nog och i veckan gör jag mitt egna snus för första gången, har ingen intresse av att pröjsa hutlösa priser för snuset mer. Ska bli mycket intressant !
Citera
2016-01-17, 17:47
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Jag har börjat med LD Salmiak portionsnus, fy satan vad god den är för det priset 22;-, körde alltid Götet Rapé Lingon, men jag får 2 burkar LD för priset av en Göteborg, lätt värt!

Skiter i Swedish Match nu, giriga jävlar.
Tycker du inte smaken tar slut väldigt snabbt? Påsarna gick dessutom sönder väldigt ofta.
Citera
2016-01-20, 02:39
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Suuuuck! Det går åt helvete!

Gör visserligen eget snus sedan många år tillbaka, men även där blir det svårare. Det kommer komma lagändringar att det inte får säljas kompletta snussatser etc etc, minns att det var på G för något år sedan. Köpte snus för första gången på säkert 4-5 år för någon vecka sedan och OJ!, vilken jäkla chock alltså. Dosan kostade 60-någonting. ÖVER 60 jäkla spänn!

Alltså.. Folk som säger att det bara är att sluta.
Jag är 35 år gammal och har snusat sedan jag var 12 år. Då kostade en dosa fin lös under 20-lappen.

Det går en dosa om dagen numera. Jag gör allt med snus, ALLT!
Märker inte av om jag äter med snus. Sover med snus. Är utan max någon minut per dygn..
Om jag inte får snus blir jag helt skogstokig. Alltså det GÅR inte att vara utan. har provat någon gång för ett par år sedan och får fysiska besvär, blir suicidal alltså, slår sönder saker. Skulle behövas rehab med inlåsning och lugnande mediciner helt seriöst för att jag skulle kunna klara det.

Konstigt att drogen blev laglig från första början. Alla studier som finns är nästan uteslutande smörja som swedish match finansierat så verkliga skadeverkningarna vet man inte något om. Skulle inte förvåna mig om det är lika farligt som cigaretter. En sak är dock klar, en dosa snus innehåller lika mycket nikotin som en hel limpa cigaretter. Finns goda anledningar till att det aldrig bör legaliseras i EU och att EU inte är intresserade av snuset. Upplevde själv också extrema biverkningar som egentligen inte bör få förekomma, men här i Sverige är det lugnt, här säljer vi den i vanlig butik.
Citera
2016-01-21, 16:25
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Konstigt att drogen blev laglig från första början. Alla studier som finns är nästan uteslutande smörja som swedish match finansierat så verkliga skadeverkningarna vet man inte något om. Skulle inte förvåna mig om det är lika farligt som cigaretter. En sak är dock klar, en dosa snus innehåller lika mycket nikotin som en hel limpa cigaretter. Finns goda anledningar till att det aldrig bör legaliseras i EU och att EU inte är intresserade av snuset. Upplevde själv också extrema biverkningar som egentligen inte bör få förekomma, men här i Sverige är det lugnt, här säljer vi den i vanlig butik.
Hade det funnits stora skadliga effekter av snus hade det nog givit utslag på t.ex. cancerstatistiken här i landet. Det är rätt lätt att göra jämförande studier eftersom Sverige sticker ut så mycket när man ser till snuskonsumtion jämfört med andra länder. Vad jag vet finns inga sådana studier, snarare pekar det på att svenskar har lägre cancerrisk kopplat till tobak just pga snuning istället för rökning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in