Citat:
Ursprungligen postat av
CloserToTheHeart
Suuuuck! Det går åt helvete!
Gör visserligen eget snus sedan många år tillbaka, men även där blir det svårare. Det kommer komma lagändringar att det inte får säljas kompletta snussatser etc etc, minns att det var på G för något år sedan. Köpte snus för första gången på säkert 4-5 år för någon vecka sedan och OJ!, vilken jäkla chock alltså. Dosan kostade 60-någonting. ÖVER 60 jäkla spänn!
Alltså.. Folk som säger att det bara är att sluta.
Jag är 35 år gammal och har snusat sedan jag var 12 år. Då kostade en dosa fin lös under 20-lappen.
Det går en dosa om dagen numera. Jag gör allt med snus, ALLT!
Märker inte av om jag äter med snus. Sover med snus. Är utan max någon minut per dygn..
Om jag inte får snus blir jag helt skogstokig. Alltså det GÅR inte att vara utan. har provat någon gång för ett par år sedan och får fysiska besvär, blir suicidal alltså, slår sönder saker. Skulle behövas rehab med inlåsning och lugnande mediciner helt seriöst för att jag skulle kunna klara det.
Konstigt att drogen blev laglig från första början. Alla studier som finns är nästan uteslutande smörja som swedish match finansierat så verkliga skadeverkningarna vet man inte något om. Skulle inte förvåna mig om det är lika farligt som cigaretter. En sak är dock klar, en dosa snus innehåller lika mycket nikotin som en hel limpa cigaretter. Finns goda anledningar till att det aldrig bör legaliseras i EU och att EU inte är intresserade av snuset. Upplevde själv också extrema biverkningar som egentligen inte bör få förekomma, men här i Sverige är det lugnt, här säljer vi den i vanlig butik.