2016-01-10, 23:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Är det inte fantastiskt ändå att DN och övrig skitmedia nu låtsas vara arga på polisen för att de hållit sig inom den åsiktskorridor som "journalisterna" själva skapat? Personligen hoppas jag av hela mitt hjärta att Chang släpper ännu mer graverande uppgifter imorgon och att både diverse redaktioner och polisledningen får det riktigt besvärligt framöver. Skit ska skit ha helt enkelt!
Citera
2016-01-10, 23:14
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej......men samtalet bevisar att hon hade kontakt med psykologen angående övergreppen. Sålunda fanns kunskapen om det hela i DN-huset. Detta styrker trovärdigheten i att redaktören avfärdade det hela........annars hade man grävt vidare. Såtillvida DN inte ville mörka förstås!
Missförstå mig inte, jag är övertygad om att Nyheter Idags uppgifter stämmer, men det är ju skitsamma vad jag tror. För att det ska bli en nyhet som tas upp av andra etablerade medier krävs BEVIS.
Citera
2016-01-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Tror du ljudfilerna är förfalskningar? eller...hur menar du?
Vilka ljudfiler?
Citera
2016-01-10, 23:15
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Är det inte fantastiskt ändå att DN och övrig skitmedia nu låtsas vara arga på polisen för att de hållit sig inom den åsiktskorridor som "journalisterna" själva skapat? Personligen hoppas jag av hela mitt hjärta att Chang släpper ännu mer graverande uppgifter imorgon och att både diverse redaktioner och polisledningen får det riktigt besvärligt framöver. Skit ska skit ha helt enkelt!
Jag håller med. Skrattretande!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arial
Läste någonstans att Chang hade en del info som inte gick att bekräfta så då ville han inte gå ut med det.
Är det något som går att bekräfta?
Citera
Medlem
DN:s story håller ju inte för den rimligaste sanity check. Våldtäkter på festivaler (Hultsfred, Roskilde, Bråvalla, Peace&Love) har alltid varit angelägna. De har ju dessutom ett vittnesmål från en drabbad, och även en medioker redaktion skulle kunna söka upp fler drabbade som styrker händelsen, då hade de kunnat köra vinkeln att polisen mörkar redan i somras eller sommaren 2014.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Skillnaden är att Nyheter Idag inte har alls samma status som tex DN, så när de hänvisar till en anonym källa är det inget som skapar jordbävningar, oavsett vilka uppgifter det handlar om.

DN har rasat enormt i publicistisk tyngd och journalistiskt kunnande de senaste 10-15 åren, men det har du kanske inte märkt.

I det här läget är de inte speciellt trovärdiga alls.
Citera
2016-01-10, 23:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Någon som har koll på utländsk media. Har de svenska mörkläggningarna fått någon spridning än likt köln händelsen? Det verkar ju nästan vara samma skala på dessa händelser.

Obegripligt att man inte fått veta nåt om vad som pågår. Har själv en dotter och är fullständigt rasande över hur vi föräldrar hålls ovetande om vad som pågår.
Extrabladet rapporterar i Danmark, men verkar än så länge bara ha köpt DN's version rakt av.
Citera
2016-01-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Eliasson uttalar sig nu:

Dan Eliasson
‏@dan_eliasson
Blev varse om DNs uppgifter ikväll. Lovar att saken ska utredas.

https://twitter.com/dan_eliasson/sta...06289467691008

Man bara njuter av att läsa kommentarerna, t ex av Fogelklou!

Det allra bästa och viktigaste är dock den som citerar lagen. Allas likhet inför lagen.

Vad gäller DN finns givetvis inget lagkrav att skriva sanningen. Tack och lov löser det sig genom att dylika publikationer konkar och försvinner till förmån för rakryggade och etiska media.
Citera
2016-01-10, 23:17
Medlem
boll-svantes avatar
Helsingin Sanomat köper DNs förklaring att det är polisen som mörkat. De framställer detta som ett scoop för DN...

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1452400995416

Så även Iltasanomat

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/a...396926968.html
Citera
2016-01-10, 23:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Eliasson uttalar sig nu:

Dan Eliasson
‏@dan_eliasson
Blev varse om DNs uppgifter ikväll. Lovar att saken ska utredas.

https://twitter.com/dan_eliasson/sta...06289467691008
Imorgon kan han trängas i TV -soffan med andra stora aktörer i denna soppa. Det ska bli härligt att se ett helt gäng skamfilade personer sitta och bortförklara sig.

Äntligen rör det på sig.
Citera
2016-01-10, 23:19
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Hoppas att detta är en vändning och att polis och medier slutar att mörka brott begågna av invandrare och går ut med korrekta signalementsuppgifter.

Jo, det är skönt att åsiktskorridoren är avskaffad. Vändningen kom väldigt plötsligt och synkront i nästan samtliga medier. Vad jag vill ha utrett är hur mycket av denna åsiktskorridor, liksom det plötsliga avskaffandet, som var dikterat från ovan. Vad sas egentligen på krismötena under hösten mellan sjuklöverns representanter när man beslutade om en U-sväng både i politiken och retoriken. Har DN samt SVT fått instruktioner att ändra strategi eller följer våra media bara med åt det håll regeringen pekar för tillfället? Båda alternativen är lika skrämmande. Man blir ju mörkrädd när både politiker, polis och media går åt samma håll för att propagera för rådande statsideologi och tysta all opposition.

Åsiktskorridoren har varit så skadlig för vårt land! Den har minskat tilltron till medier och politiker då människor sett att verkligheten som de upplever och den som skildras i media inte längre stämmer överens. Den har gjort att integrationsproblem inte diskuterats och åtgärdats. Den har gjort att man inte haft någon som helst beredskap när flyktingkrisen, som faktiskt pågått i flera år, till slut blev totalt ohanterbar. Åsiktskorridoren har dessutom polariserat vårt samhälle och spelat rasister i händerna. Nu när integrationsproblemen kommer i dagen är det risk att folkets ilska går ut mot oskyldiga invandrare. Vi måste hålla huvudet kallt och inte bli ociviliserade och rasistiska. Oskyldiga individer skall aldrig lastas för andras misstag.

Jag undrar också varför SD slutade att agera parlamentariskt samtidigt som U-svängen gjordes av sjuklövern. Det finns ju många politiska "Vad var det vi sa?"-poäng att kamma hem. Var tystnaden ett krav för att sjuklövern skulle göra U-svängen?

Många frågor. I framtiden kommer det att skrivas böcker och doktorsavhandlingar om orsakerna till att media och politiker började marschera i takt och skapa en smal åsiktskorridor som kvävde all debatt i migrationsfrågan. Istället för att sakligt bemöta argument så utsatte de alla som vågade ha en avvikande uppfattning för utfrysning och personliga påhopp. Istället för att se verkligheten som den såg ut, så fortsatte man att ägna all kraft på att vinkla fakta och dölja migrationens problem och kostnader. Man ogiltigförklarade till och med valresultatet genom att skapa en ohelig allians som effektivt tystade majoritetens röst i riksdagen. Allt för att kunna fortsätta leka humanistisk stormakt på skattebetalarnas bekostnad med en migrationspolitik som var extrem i Europa. Framtida forskare kommer dra slutsatsen att denna åsiktskorridor var huvudorsaken till Sveriges katastrof och att det aldrig, aldrig får ske igen.
Senast redigerad av DickeFix 2016-01-10 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in