2016-01-10, 21:40
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Undrar hur högt upp i polisorganisationen som detta var känt? Kan nog bli en del som får gå.
Hur högt? Finns nog inom polisen som inte visste vad som pågick, möjligtvis någon civilanställd från samhall. Som säkert dår agera syndabock i slutändan dessutom.
Citera
2016-01-10, 21:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Punkt 6 är fel. Du förstår alltså inte svenska och har låg läsförståelse. Jag har gång på gång upprepat för döva öron att vi vet inte vad som har hänt, det finns inte bevis. Jag säger inte att det inte har hänt, jag vet inte. Förstår du skillnaden, nyanser i svenska språket?

Dina punkt 1-5 är inte verifierade så att jag vet exakt vad som hänt, än.
Jag uppfattade det som om du ansåg att påståendet att DN mörkade omfattande sexövergrepp i Stockholm, var ett felaktigt påstående. Men du tar alltså tillbaka det nu?

Samtliga punkter är verifierade genom nyheteridag.se, polismän och en psykolog inom polisen. Du verkar inte vara så insatt. Kanske det som är problemet. Bara för att DU inte vet/förstår betyder det inte att du plötsligt får tolkningsföreträde. Det betyder att du borde dra dig tillbaka och undersöka situationen lite nogrannare. Förstår du något så grundläggande?
Citera
2016-01-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmon
Jag anar vad som kommer att ske under veckan: massmedia kommer att lägga skulden på polisen helt o hållet. De kommer att ge bilden av en genomrutten, korrupt poliskår ledd av vita medelålders män som mörkar sanningen om vardagssexismen och objektifieringen som kvinnor får stå ut med.

Ännu ett bevis för den patriarkala konspirationen som vita män i allmänhet, och vita män i maktpositioner i synnerhet, är del av. Mäktiga män som skyddar kvinnohatande kriminella män helt enkelt.

Slutsatserna blir: sparka så många ledande vita cis-män som möjligt/nödvändigt, installera människor med rätt profil (typ Mona Sahlin) som ledare, inför obligatoriska kurser i hbtq-vetenskap samt ge ut en feminism-bibel till alla poliser (gärna samma bok som utgavs till alla Sveriges elever för ngn månad sedan).

Case solved!

Jag är inte så säker på det. Politiker börjar redan titta på det här (Haddad är en), och jag tror snarare att vi kommer att få se en tuffare poliskår framöver.

Den här händelsen är en vattendelare och kommer att bli en symbol för när det vände. Kappvändarna är nu i full flykt och vi ser redan nu att man stöter dolken i ryggen på gamla kollegor. Sverige går nu i ganska rask takt mot ett mer restriktivt samhälle. Visst finns en hel del motståndsfickor kvar med kulturmarxister och identitetspolitiska vänsterliberaler, men många kommer snart att få sparken från sina poster och kommer att börja anamma ett mer värdekonservativt synsätt utåt. Det gäller ju att värna om sina fina villor och bostadsrätter i och runt om Tjockhult.
Citera
2016-01-10, 21:42
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nu när DN går till frontalattack mot polisen så tvingas de att agera, frågan är hur? Antingen blir det en rensning i ledarskiktet eller så går de till motattack. Svetsarlärlingen begriper väl inte vad som händer men Ygeman får väl som vanligt bli den som representerar regeringen.

En praktskandal är det hursomhelst.
Rensning bekräftar kaoset i ledningen. Avgångar signalerar svaghet i myndigheten.

Det här är en praktskandal som går till historieböckerna, av många anledningar. Totalkatastrof. Talibanfasoner.
Citera
2016-01-10, 21:42
Medlem
Någon polis borde sitta på uppgiften kanske loggat till och med när DN fick ut rapporten. Låter helt osannolikt att de skulle fått den efter Changs publicering.
Citera
2016-01-10, 21:43
Medlem
Nomen Nescios avatar
Nästan rörande att se hur media sluter sig samman för att skydda varandra...
SvD skriver om det hemska som DN ensamt nu avslöjat. All heder åt MSM! Polisen är onda för de vill inte gynna SD!
Jag tror MSM kommer ha huvudvärk i mogon.
Citera
Medlem
Polischefen Eliasson sände signal nedåt 2014 mot SD

http://www.svd.se/myndighetschef-kraks-over-akesson
Citera
Medlem
Badfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Undrar hur högt upp i polisorganisationen som detta var känt? Kan nog bli en del som får gå.

Högsta cheferna är väl tillsatta av regeringen? Borde gå ända upp till Reinfeldt och Löfven
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Vad mer mörkar media och Polisen för oss?
Citera
Moderator
skunkensunes avatar
//Då låser vi en stund för upprensning.

mod
Citera
skunkensunes avatar

Moderatormeddelande

Postat av skunkensune 2016-01-10, 22:02
Moderator
//En jävla mängd inlägg raderade för OT. Bara så ni förstår; polisens agerande är OT, asyl- och flyktingpolitk är OT, Sara Larsson är OT, händelserna som kriminalfråga är OT och ska tas i för det lämpligt forum. Det som är topic är alltså det som står i rubriken, påståendet att DN mörkat händelserna i Stockholm under konserter. Fortsatta OT-inlägg kan med stor sannolikhet ge varningar.

SÅ ENKELT UTTRYCKT - HÅLL ER TILL TOPIC!

Allmän diskussion om övergreppen tas här - (FB) Övergrepp på We are Sthlm i somras - myt eller sanning?
Diskussion om polisens mörkande tas här - (FB) Polisen avstår från att rapportera om det kan gynna vissa partier

mod
Senast redigerad av skunkensune 2016-01-11 kl. 20:12.
2016-01-10, 22:03
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Vad mer mörkar media och Polisen för oss?

Det återstår att se. Polisen har en del at förklara närmsta dagarna, liksom DN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in