2016-01-10, 20:43
Medlem
Bajsfacistens avatar
Vem är förvånad? Journalisterna idag är så jävla genomvidriga.

Självklart bryr det sig inte ett skit om offretn eller det samhäller bedridrar att skapa, de de bryr sig om nu att de har blivit påkomna med byxorna nere, inte för att de tycker att de gjort något fel utan just det att de hade blivit påkomna.
Citera
2016-01-10, 20:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här är nog nära pudelns kärna. Jag tror Chang imorgon kommer att visa bevis för att DN faktiskt hade materialet dom säger sig inte ha haft, och att DN gjort samma vidriga "värdegrundsprövning" som polisen ägnat sig åt.

"Inte spela SD i händerna" är det övergripande målet för allt etablisemang tydligen.

Det är fan ta mig helt barockt att polisen gör det uttalandet att dom mörkar, men jag tror PK-filtrering sker i många led. Och som Guitarsmoke pekar på här tror jag ligger nära sanningen. Hade inte övergreppen hänt (och mörkats av polisen) så hade vi fått se ett drev mot rasistpolisen.

Det säger du nu, har du sett att tråden redan slår fast att DN mörkat övergrepp? En direkt felaktig rubrik, som dessutom klistras på andra trådstarter. Flashback i ett nötskal. Få är läskunniga, många är sjuka konspirationsgalningar. Den verkliga rötan, den finns på Flashback, den ondskefulla rötan personifieras av många. Polisen vill inget ont, tvärtom. Inte heller DN.
Citera
2016-01-10, 20:44
Medlem
Det är i sådana här lägen det är så oerhört tydligt hur skadligt det är för ett land att endast ha etablerad media som driver åt samma håll.

Tänk om t.ex. SvD nu hade attackerat DN och grävt fram ytterligare saker? Direkt varit på dom och ifrågasatt hur man inte kan ställa FÖLJDFRÅGOR när POLISEN erkänner sig agera POLITISKT. Istället för som nu när dom helt enkelt tillskriver hela scoopet till DN...

Sverige känns allvarligt, allvarligt sjukt.
Citera
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-no
Har polisen blivit infiltrerad?

Verkar så:

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/h...a-ansikte-utat

På senare tid har han arbetat vid ledningscentralen som polisens presstalesman i Stockholm.

Var Hesam Akbari sin såg till att informationen inte kom ut längre än arkiven?
Citera
Medlem
Att polis och elit skiter i svenskar i allmänhet, och unga tjejer i synnerhet, det är för mig nu uppenbart. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva det. Så sorgligt. Det gör ont.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Gärningsmännen var, enligt DN:s källor, ofta unga utländska män som kommit till Sverige utan föräldrar.

Det var en ny formulering det, jag gillart!

– Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen, säger polischefen Peter Ågren.

Ett sådant uttalande måste väl för helvete leda till att åtskilliga huvuden inom den uppenbarligen totalt genomruttna myndigheten rullar?

Rimligen....polischefen i Köln fick gå ...........här bekräftar polisen att man ser genom fingrarna med viss brottslighet för att inte gynna ett visst parti.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Även om polisen lade locket på, måste det ha funnits andra som kunnat berätta: flickorna, deras pojkvänner, väktare, vittnen, arrangörer och föräldrar. Precis som i Tyskland!
Ja och även annan media som kunnat skriva om det.
Citera
2016-01-10, 20:45
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Och du har bevis på att DN haft informationen? Det har jag inte sett tecken på, än.

Läs:
http://nyheteridag.se/sa-morkade-dag...ala-stockholm/

och lyssna även på ljudklippen:
https://www.youtube.com/watch?v=ifUMsiffPWo

DN har informationen. DN är skyldiga, Snuten är skyldiga, Pedofil-muslimerna är skyldiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vi har en polis som tar partipolitiska hänsyn till vad de rapporterar och lagför.........detta kan vara en riktig rättsröta.

Går det på något vis anmäla till justitiekanslerer eller liknande?
Citera
Medlem
TheAlamos avatar
DN skyller ifrån sig med en lögnhistoria. Det var inte lika mycket polisens fel, det var Hanna Köhlers som inte ville skriva om det. Men det får inte mina föräldrar och andra ur hjärntvättar-dumsvensk-generationen reda på.
Citera
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Var hittade du detta citat?

Kom gärna med länk. Tack för att du letat fram det.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ove...aldrig-vidare/

Citat:
– Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen, säger polischefen Peter Ågren.
Citera
2016-01-10, 20:46
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Den dåliga ursäkten är att man stannar kvar med packet som tillåter unga flickor att bli sexuellt utnyttjade bara för att några skrivit elaka kommentarer på nätet, några man inte ens vet vilka de är.

Att man låter någon eller någras nätkommentarer vara så viktiga att man inte vill sympatisera med någon som INTE skrivit de kommentarerna är som sagt en riktigt dålig ursäkt.

En väldigt utnött ursäkt att inget göra är det också i detta skamlösa land.

Jo, jag håller absolut med men man måste ju i detta läge vara pragmatisk och verka för ett så stort stöd som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in