2016-01-11, 22:31
Medlem
Alla bevis finns redan på bordet. Ljudinspelningar, vittnen, radio, brottsoffer, polis ect. Alla vet redan att det är DN som har mörkat. Den här nyheten sprids via Facebook, Twitter, mun till mun, alternativ media, flashback som en löpeld överallt. MSM har tappat kontrollen fullständigt. Desto mer dom försöker skylla det här på polisen desto värre blir deras egna situation. Det är kört helt enkelt.

Vad Chang väntar på kan man ju undra men det kommer inte ändra någonting i det här fallet. Majoriteten vet om sanningen redan och MSM gör sig själva till åtlöje just nu inför öppen ridå.

Det enda som jag kan tänka mig att Chang skulle ha som gjorde saken värre för DN och co nu är om han har fler liknande historier som han släpper fram i ljuset. Att polisen inte var dom som mörkade i det här fallet vet faktiskt i stort sett hela befolkningen redan om.
Citera
2016-01-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Finns det något som säger att DN ens försökte kontakta polisens pressavd där i augusti?

Det som nämnts hittills är väl polisens officiella rapport efter festivalen. Rätta mig gärna om fel.

Jag har precis samma fråga och det är frustrerande att inget svar verkar finnas när detta är så avgörande för i vilket utsträckning DN bör lastas för att storyn inte nådde offentligheten tidigare. DN säger bara att de inte kunde få storyn bekräftat men ger inga som helst detaljer om vilka försök som gjordes.

Jag tycker även att DN behandlar Chang Frick lite orättvist i detta fall. Utan hans avslöjande är det troligt att detta brott aldrig nått offentlighetens ögon och öron och det måste väl ändå vara värt någonting.
Citera
2016-01-11, 22:32
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
http://wyborcza.pl/1,75477,19459645,...iet-przez.html

Polsk vänsterpress hakar på:/ Det finns inte en chans att de kommer bevilja 1 enda asylsökande uppehållstillstånd efter de senaste historierna. Det skulle nog vara bättre än sex, att se Löfven o gänget försöka sälja in sin migrationspolitik i Polen nu.

högst rankade kommentaren:
Szwedzi chyba sami wprowadzą sobie szariat. I jeszcze przeproszą, że tak późno

"Svenskarna kommer själva införa sharia och samtidigt be om ursäkt för att det kommer så sent"

Förr såg man Sverige som ett föredöme nu ser man det som ett gigantiskt mentalsjukhus.

Ja. Gazeta Wyborcza (GW) är vänsterliberal har varit ute och flyktingvurmat en hel del. Läsarkommentarerna tyder dock på att läsekretsen inte låtit sig påverkas av flummet och lögnerna. Polacker är luttrade med mediapropaganda efter många års efarenhet bakom järnridån.

Jag gjorde en liten sammanfattning på polska igår och skickade till ett antal tidningar (även GW) samt till TV, radio och internetportaler.

Polens största internetportal, Wirtualna Polska (WP), hade nyheten uppe på förstasidan ett bra tag idag. Rubriken var: "Gorzej niż w Niemczech! Pół roku tuszowali przestępstwa imigrantów", vilket ungefär betyder:
"Värre än i Tyskland! Under ett halvår mörkades brott av immigranter."
http://o2.pl/artykul/gorzej-niz-w-ni...9557207155329a
WP tar upp såväl polisens som DN/medias roll i mörkandet.

Nu är kanske polsk press inte så relevant för Sverige, men ju fler muslimfria zoner i närheten, desto bättre. Kan ju vara bra att inte behöva fly för långt när kalifatet utropas...
Citera
2016-01-11, 22:34
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Som jag skrev så håller jag med om att DNs aptit på denna story inte var av samma kaliber som om den hade varit om det förekommit tips om nazister som antastade invandrarflickor. Det är nog redan ställt utom allt tvivel.

Med det för mig avgörande är fortfarande hur DN kollade tipset med polisen. Detta har mig veterligen inte klarlagts. Om polisen ljög för DN på direkt fråga tycker jag att det till stor del friar DN. Om DN däremot typ bara kollat på polisens websida och inte ens lyft på luren så faller skuld även på DN-redaktören i min bok.
DN har själva via Wolodarski själva sagt att de bedriver agendajournalistik.
Man väljer att skriva om det som passar agendan, DN är pro-mångkultur och vill skönmåla invandringen och väljer bort det negativa.
Nyanlända afghanhannar som i grupp antastar Svenssons dotter väljer de sonika bort att förmedla.
Är du trög som inte begriper det mest elementära?
Citera
2016-01-11, 22:38
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det skulle jag tro, när Lasse Wierup skrev sin artikel, som ju var det som drog igång det här, så skrev han:

Enligt vad DN erfar har ingen heller hittills dömts.

Att han då inte skulle fått information om att ett åtal skulle väckas efter helgen har jag svårt att tro.
Nej det stinker något överjävligt om det här åtalet.

Its possible. Av artikeln att döma har han läst FUPen. Nåja, någon lär begära ur stämningsansökan imorgon så får vi se.
Citera
2016-01-11, 22:40
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Alla bevis finns redan på bordet. Ljudinspelningar, vittnen, radio, brottsoffer, polis ect. Alla vet redan att det är DN som har mörkat.

Det tror jag verkligen inte. Som jag tidigare har sagt så har Wolodarski många fiender inom DN som avskyr honom och hans vänsterliberala flummande. Nog för att DN är liberal men inte på den extrema nivå som vingmuttern har satt som ribba.

Många gamla trotjänare på DN känner inte längre igen sin tidning och är rejält förbannade. Kafkakopian styr med en järnhand och sätter obehagliga medarbetare i "frysbox". Det är inte osannolikt att några har läckt intern information som direkt bevisar att DN ljuger här.
Citera
2016-01-11, 22:42
Medlem
Kulturmammas avatar
Caspar Opitz är supernöjd över att "deras" nyhet är på internationella medier. Kolla Twitter!
https://twitter.com/casparopitz

Kan det bli mer lögnaktigt och vidrigt?
Citera
2016-01-11, 22:43
Medlem
I sin gulliga text där Caspar frågar Caspar frågor så säger han:

Det fanns till exempel uppgifter i det tips vi fick om att väldigt många personer hade gripits, som vid en kontroll inte visade sig stämma.

Hur gjordes den kontrollen?
Borde inte alla de anmälningar som idag har publicerats kommit fram när man gör en kontroll angående antal gripna?
Eller uppgifterna om att 200 skäggisar hade avlägsnats?
Citera
2016-01-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
DN har själva via Wolodarski själva sagt att de bedriver agendajournalistik.
Man väljer att skriva om det som passar agendan, DN är pro-mångkultur och vill skönmåla invandringen och väljer bort det negativa.
Nyanlända afghanhannar som i grupp antastar Svenssons dotter väljer de sonika bort att förmedla.
Är du trög som inte begriper det mest elementära?

Oavsett DNs "agenda" så spelar interaktionen mellan DN och polisen i somras stor roll. Det är en enorm skillnad på om polisen ljög för journalisterna på direkt fråga eller om det istället var så att journalisterna inte lyfte ett finger för att kolla tipset. Däremellan finns dessutom en gråzon. "Trög" är möjligtvis den som har en så förenklat svart-vit världsbild att denne inte förmår värdesätta skillnaden.
Citera
2016-01-11, 22:48
Medlem
Även i Karlstad:

http://www.vf.se/nyheter/karlstad/un...dd-hos-polisen
Citera
2016-01-11, 22:49
Medlem
Jag en helt vanlig "svensk" med sunda värderingar och human i min inställning...arbetar som sjuksköterska ...värnar om mina medmänniskor...tycker det är förfärligt det som händer i Sverige-Kalmar,Stockholm och i Köln självklart ska media spegla verkligheten och inte mörka något..nä häng ut exakt vad det är för odjur som beter sig så...alla vettiga människor hade varit tacksamma....
Citera
2016-01-11, 22:55
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Oavsett DNs "agenda" så spelar interaktionen mellan DN och polisen i somras stor roll. Det är en enorm skillnad på om polisen ljög för journalisterna på direkt fråga eller om det istället var så att journalisterna inte lyfte ett finger för att kolla tipset. Däremellan finns dessutom en gråzon. "Trög" är möjligtvis den som har en så förenklat svart-vit världsbild att denne inte förmår värdesätta skillnaden.
DN skriver gärna spaltmil om elaka svenska vita män aka nazister som antastar slöjbeklädda muslimska kvinnor, män som ingen sett, historier som ingen kan kontrollera men DN skriver spaltmil likväl.
Nazister som tänder eld på flyktingboenden, även om flyktingarna själva orsakat branden vet DN att det är elaka vita svenska män >SD-are>nazister som anlägger bränderna. Osv, osv.
Hade svenska grabbgäng antastat slöjbeklädda unga muslimska kvinnor hade DN gått bananas och givit ut extra bilagor i 3 veckor, utan att kontrollera sanningshalten.
Agenda var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in