När din mamma gör tio korkade saker i rad, istället för att du blir upprörd och chockad så bli glatt överraskad över att det inte var femton korkade saker hon gjorde. Du vet, "min mamma skällde bara på mig tre gånger idag, detta är ju underbart!" För vad kan jag förvänta mig utav min mamma? Vi tänker oftast, "ja, men hon borde inte ha skällt så många gånger!" Hur många gånger trodde du att hon skulle skälla? Och istället för att engagera dig i samma spända beteende, du vet, "när du har lungnat ner dig igen mamma så kan vi talas vid

". Ditt kontra skällande får inte din mamma plötsligt att inse, "vilken idiot jag har varit, jag skall nog sluta skälla så mycket."
Folk hajjar dessa verktyg i vissa situationer. Jag menar, om jag tog min mamma till ett mentalsjukhus och en patient på avdelningen vi besöker tar fram sin penis och pissar på morsan, så blir morsan inte arg på petienten eftersom hon vet att "ja, men stackarn, han är ju sjuk."
Så, när folk pissar verbalt på dig, inse då att dem är emotionellt sjuka, spända, nervösa, haft en kass jävla dag på jobbet, eller valfri skit som man stöter på dagligen....