Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Diagnoser kan ställa till det för människor. Man använder diagnosen som någon tidigare skrev som en ursäkt och tycker synd om sig själv. Visst att man kan ha en diagnos, men man får inte låsa upp sig på det och tro att man inte kan klara av olika saker. Jag har inte fått någon diagnos, delvis för jag inte vill. Men också för att jag sett vad det gjort med folk. Har en polare som var otrogen mot sin flickvän och skyllde det på sin diagnos. Man ska försöka leta vägar som fungerar för en, och det kan delvis en psykolog hjälpa till med. Det är bara att jobba på, man kan också tänka att väldigt många i samhället har svårt att klara vardagen, men det går!
Alltså diagnoser har ingenting med förhållande att göra.. Eller jo till viss mån i exempelvis mitt add fall kanske. Add kan vara delvis lathet..exempelvis "inte sköta sin hygien osv". - Fått en del kommentarer för denna biten hos flickvänner några gånger. Men sedan är det även glömska. Detta har ställt till det för mig på arbetsplatser.. arbetsuppgifter som blivit avglömda etc.
Ja du märker.. jag har ett grymt grepp kring ämnet efter 1,5 års sjukskivning. Börjar fan tröttna på att inte få jobba!