• 1
  • 2
2016-02-21, 18:59
Medlem
ALLTSÅ.. Man kan knappast leva ihop med en borderline person alt Adhd person. Resten kan du säkert räkna ut själv.

Add kan uppfattas som lata och allmänt korkade personer.. kan bli en del konflikter där i ett förhållande i vissa fall kan jag spontant tänka mig! Men lever nog hellre med en add person än adhd och borderline person dock!
Citera
2016-02-21, 20:35
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Det bästa är att folk följer med. Det är ingen som begriper det annars. Jag lovar Jag har försökt..
Ja, du har rätt o talar också av egen erfarenhet! hur va det för dig - fick du den förståelse som du behöver från din partner? själv tror jag att det handlar om dels hur pass väl man klickar tillsammans som partners men också att man som partner utan diagnos behöver ha ett nyfiket, öppet o tolerant förhållningssätt - så tänker jag iaf - hur tänker du kring den saken?
Citera
2016-02-21, 21:10
Medlem
Rayons avatar
Känns som att det är för lätt att sätta en label på allt.

I slutändan handlar det bara om personkemi och hur man fungerar ihop.
Behöver man sätta ett namn på något som är jobbigt för att få det att fungera så känns det som att det är dömt att misslyckas från första början.
Citera
2016-02-21, 21:26
Medlem
Diagnoser kan ställa till det för människor. Man använder diagnosen som någon tidigare skrev som en ursäkt och tycker synd om sig själv. Visst att man kan ha en diagnos, men man får inte låsa upp sig på det och tro att man inte kan klara av olika saker. Jag har inte fått någon diagnos, delvis för jag inte vill. Men också för att jag sett vad det gjort med folk. Har en polare som var otrogen mot sin flickvän och skyllde det på sin diagnos. Man ska försöka leta vägar som fungerar för en, och det kan delvis en psykolog hjälpa till med. Det är bara att jobba på, man kan också tänka att väldigt många i samhället har svårt att klara vardagen, men det går!
Citera
2016-02-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Diagnoser kan ställa till det för människor. Man använder diagnosen som någon tidigare skrev som en ursäkt och tycker synd om sig själv. Visst att man kan ha en diagnos, men man får inte låsa upp sig på det och tro att man inte kan klara av olika saker. Jag har inte fått någon diagnos, delvis för jag inte vill. Men också för att jag sett vad det gjort med folk. Har en polare som var otrogen mot sin flickvän och skyllde det på sin diagnos. Man ska försöka leta vägar som fungerar för en, och det kan delvis en psykolog hjälpa till med. Det är bara att jobba på, man kan också tänka att väldigt många i samhället har svårt att klara vardagen, men det går!

Alltså diagnoser har ingenting med förhållande att göra.. Eller jo till viss mån i exempelvis mitt add fall kanske. Add kan vara delvis lathet..exempelvis "inte sköta sin hygien osv". - Fått en del kommentarer för denna biten hos flickvänner några gånger. Men sedan är det även glömska. Detta har ställt till det för mig på arbetsplatser.. arbetsuppgifter som blivit avglömda etc.

Ja du märker.. jag har ett grymt grepp kring ämnet efter 1,5 års sjukskivning. Börjar fan tröttna på att inte få jobba!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in