Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-08, 16:15
  #1
Medlem
Spelar inte så mycket själv, men det är ett kul koncept, och det verkar ha funkat bra första kvällen i alla fall. Kul för alla spelnördar att ha ett permanent ställe dedicerat till just gaming events.

Citat:
Långa köer på premiärkvällen för Göteborgs nya gamingbar Lång kö till premiären av Göteborgs - och Sveriges - första gamingbar.
Relaterat
Kön ringlade lång på Kapellgatan och runt hörnet nerför Aschebergsgatan. Många spelfantaster fick inte plats under premiärkvällen på Sveriges första e-sportbar.

[...]

- See more at: https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....kADKsiQz.dpuf
Citera
2016-01-08, 18:25
  #2
Medlem
Min personliga åsikt är att en "gamingbar" är oerhört nördigt och töntigt. Inferno online är ok att besöka, men där går gränsen.
Kul i alla fall för ägarna att det blev framgångsrikt, i alla fall på premiärnatten.
Citera
2016-01-08, 18:35
  #3
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awerty
Min personliga åsikt är att en "gamingbar" är oerhört nördigt och töntigt. Inferno online är ok att besöka, men där går gränsen.
Kul i alla fall för ägarna att det blev framgångsrikt, i alla fall på premiärnatten.

Vänta nu.. Det är alltså töntigare att sitta på en gamingbar och dricka bärs med jämnåriga än att sitta på inferno online med skrikande redbullknarkande 15-åringar och känna sig efterbliven?

Jag skulle inte välja något av dessa alternativ, men var jag tvungen skulle jag välja baren alla dagar i veckan. Ett mycket bra initiativ tycker jag!
Citera
2016-01-08, 18:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awerty
Min personliga åsikt är att en "gamingbar" är oerhört nördigt och töntigt. Inferno online är ok att besöka, men där går gränsen.
Kul i alla fall för ägarna att det blev framgångsrikt, i alla fall på premiärnatten.

Självklart är det nördigt och töntigt, det är väl en del av gaming kulturen?
Vet ej vad inferno online är, tyvärr, men det finns nog helt säkert en marknad för denna typen av etablissemang, då väldigt många spelar dataspel och även besöker större event, det är väl snarare konstigt att det inte har existerat något liknande förrns nu kan man tycka, alla spelnördar sitter ju inte inne varje helg. Jag tycker dock alltid att det är kul med nischade verksamheter, det gör nattlivet mer mångfasetterat.
Citera
2016-01-08, 19:03
  #5
Medlem
dovAkins avatar
Genialisk ide. Intresset för esport växer och folk som tittar är äldre än tidigare. Perfekt att avnjuta en öl och kolla matcher
Citera
2016-01-09, 21:24
  #6
Medlem
---
Den stränga regeln under invigningskvällen var ändå "en-in-en-ut"
--

Det var sannerligen hårda bud må jag säga..
Annars har man ju varit med om den något mildare varianten "en-ut-en-in" på sprängfyllda krogar.

Undrar om besökarna räknades som stack eller queue
__________________
Senast redigerad av richard_swe 2016-01-09 kl. 21:27.
Citera
2016-01-17, 20:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
---
Den stränga regeln under invigningskvällen var ändå "en-in-en-ut"
--

Det var sannerligen hårda bud må jag säga..
Annars har man ju varit med om den något mildare varianten "en-ut-en-in" på sprängfyllda krogar.

Undrar om besökarna räknades som stack eller queue



Det går uppenbarligen bra för verksamheten.

http://barrikaden.se/2016/01/15/high...a-gamingbaren/
Citat:
Jag når Samuel Korsell på telefon en vecka efter att GG Bar öppnat. Han berättar att det från öppningsdagen den 6 januari till i lördags varit ungefär lika många kötimmar som timmar de haft öppet.

[...]

Vad är ditt intryck efter att ha varit krögare i en vecka?
– Hektiskt! Det har varit mycket folk och det är jättekul. Det handlar hittills en hel del om problemlösning. I fredags kväll fick vi till exempel slut på öl. Och då hade vi ändå överdrivit vår beställning på drycker. Då fick jag panikringa vår leverantör. Det hela löste sig till slut.


[...]
Citera
2017-07-27, 15:22
  #8
Medlem
H4C35G36s avatar
är n3rds eller kappa den bästa gamingbaren att gå till när man hälsar på i stockholm?
Citera
2017-07-28, 06:34
  #9
Medlem
Existents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36
är n3rds eller kappa den bästa gamingbaren att gå till när man hälsar på i stockholm?
Antagligen, har för mig att n3rds är jävligt ny.
Citera
2017-07-28, 15:17
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36
är n3rds eller kappa den bästa gamingbaren att gå till när man hälsar på i stockholm?
Kappa har jag inte varit på men N3rds är klart trevligt. Rekommenderar att du tar en staminapotion.
Citera
2017-07-31, 23:08
  #11
Medlem
Någon som vet hur det var på GG bar runt the International förra året? Polaren och jag har semester och tänkte ta några öl och se några matcher, förmodligen i början på Main Event.. är det köer om man kommer sent?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback