2016-01-08, 15:37
Medlem
Zorobays avatar
Tjena!

Är sjukt sugen på att börja spexa i Lund men kan av icke relevant anledning inte vara med i Jesper eller Krischan. Någon som vet/tycker vilket av de andra spexen som är skojsigast? 😀
Citera
2016-01-08, 15:38
Avstängd
Toddyspexarna är rätt avancerade....
Citera
2016-01-08, 16:08
Medlem
borrizs avatar
Jag tycker det spexas i alla hörn i lund, förutom på nationer så finns det en del föreningar:
http://www.studentlund.se/aktivitet/scen/
Citera
2016-01-08, 23:16
Medlem
Beror på vad du är ute efter.

Vill du ha en mer traditionell spexupplevelse är det Lundaspexarna som gäller. Bra förening där allt rullar på. Dessutom ett spex per termin. Toddyspexarna är också ett traditionellt alternativ.

Sugen på stort spex med lite mer "modernare" touch så är Boelspexarna ett bra alternativ.

Bland de mindre spexen ligger Var Glad i framkant men även hört mycket gott om hallandsspexet.
Citera
2016-05-22, 23:43
Avslutad
Jag har varit med i 3 av Hallandsspexets uppsättningar. Vi är ett av de roligare spexen, trots att vi inte är särskilt stora. Vårt medlemsantal ligger runt 40-50 pers. Eftersom vi är lite mindre lär man känna varandra väldigt fort och vi har ansträngt oss för att man ska lära känna folk utanför sin egen sektion, d.v.s att dekoren lär känna skådisarna osv.

Vi har inga krav för medlemmar, utöver audition om man vill stå på scen. Vi har en uppsättning varke år i november, och vi kör igång i september

Vi har vunnit ett pris på EGT (en spextävling i Lund som sker 1 gång per år) alla år vi ställt upp, med undantag från förra året, så helt fel är vi nog inte Jag skulle rekommendera Hallandsspexet starkt
Citera
2016-05-23, 00:49
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Allt utom lundaspexarna
Citera
2016-05-23, 06:51
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squal
Jag har varit med i 3 av Hallandsspexets uppsättningar. Vi är ett av de roligare spexen..

Eget beröm luktar illa.
Citera
2016-05-31, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Eget beröm luktar illa.

Mycket möjligt, men det ändrar inte på att jag hade väldigt kul under tiden jag var med, eller att vi har ett väldigt gott rykte i Lund.

Skrev om oss eftersom någon annan skrev att han "hört att vi var bra". Tyckte man skulle motivera den feedbacken med mer konlreta detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in