2016-01-08, 14:38
Medlem
Proclaimers avatar
Tjo, jag sitter för tok för mycket på Internet har jag insett, porrsurfar, youtubar och prokrastinerar och får inget skolarbete gjort. Jag har ingen som helst självdisciplin och skulle därför vilja ha en timer eller liknande som tillåter mig internetåtkomst ett visst antal timmar per dag. Gärna lösenordsskyddad. Gärna gratis. Hittade nåt som hette EZ Internet timer, men de verkade lite fishy. Plus att deras verksamhet verkat upphöra.

Anyways. Tack.
Citera
2016-01-08, 14:45
Medlem
Kör du trådlöst/via router? Många har inbyggd funktionalitet för att begränsa användandet till vissa tider - men långt ifrån alla. Har tyvärr ingen erfarenhet av programvara. Har för mig att Microsoft Family Filter-funktionaliteten i Windows kan erbjuda vad du eftersöker.

Jag tror inte att det är rätt lösning att sätta sådana spärrar på dig själv. Du vet hur du kan undvika spärrarna och det finns alltid sätt att kringgå dem. Jag skulle rekommendera dig att ta itu med överanvändandet och prokrastinationen istället.
Citera
2016-01-08, 14:49
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Kör du trådlöst/via router? Många har inbyggd funktionalitet för att begränsa användandet till vissa tider - men långt ifrån alla. Har tyvärr ingen erfarenhet av programvara. Har för mig att Microsoft Family Filter-funktionaliteten i Windows kan erbjuda vad du eftersöker.

Jag tror inte att det är rätt lösning att sätta sådana spärrar på dig själv. Du vet hur du kan undvika spärrarna och det finns alltid sätt att kringgå dem. Jag skulle rekommendera dig att ta itu med överanvändandet och prokrastinationen istället.

Jag kör via router, ja. Lånar en från BBB. Får googla lite på det, samt Microsoft Family Filter
Jag vet att en spärr kan vara lätt att kringgå, men jag tänker mest att den kan få mig att tänka ett steg extra och kanske planera mitt internet-användande bättre. Tror inte det är lösningen på min problematik dock. Tack.
Citera
2016-01-08, 15:17
Medlem
Sätt in familjefilter, så drar du ner på porren iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in