2016-01-08, 00:43
Medlem
FRÅGA ->{Hej, är det någon som vet om man tappar ögonbryns strån lättare ifall man är torr i brynet? Har märkt att mina hårstrån inte håller lika stark som förut och även att det verkar som att ja inte kan få tillbaka mina fullväxta ögonbryn pågrund av torrhet} (bakgrunds fakta ). Tror inte jag har mjälleksem då jag märkt att när jag använder parfymerade produkter så får jag mer vita fjäll under brynet. Köpte nyligen ett oparfymerad schampoo och jag märker att det hjälper efter duschen då jag inte får massa vita prickar under ögonbrynshårstrån-- vet nån nått om min fråga vore det snällt om ni hjälpte tack på förhand <3
Citera
2016-01-08, 01:06
Medlem
De håren sitter inte speciellt hårt. Har du då torra ögonbryn så kanske du kliar sig och då ramlar såklart mer hårstrån av än om du inte var torr och därför inte kliade dig.
Citera
2016-01-08, 01:07
Medlem
Kliar du på dem? Då kan man ju lyckas gnugga bort några. Tycker du ska prova apotekets kortisonsalva och smörja på morgon och kväll. Låter konstigt att du bara är torr just där och inte i resten av ansiktet. Prova kortisonsalva, receptfritt och inte dyrt.
Citera
2016-01-08, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Kliar du på dem? Då kan man ju lyckas gnugga bort några. Tycker du ska prova apotekets kortisonsalva och smörja på morgon och kväll. Låter konstigt att du bara är torr just där och inte i resten av ansiktet. Prova kortisonsalva, receptfritt och inte dyrt.
Tja är lite torr i ansiktet ocksp men bryr mig inte om det just nu, har redan använt kortison 1% i 1 vecka och ska nog inte använda den mer. Kortison är väl inte mot torrhud men mer mot eksem? Mm brukar klia ögonbrynet ibland eftersom man bara är tvungen funderar på att köpa apotekets hårbotten gele oparfymerad... venne varför men tror att oparfymeeade är bättre atm efersom parfym gör torr hud värre tack för svaren
Citera
2016-01-08, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vylen
Tja är lite torr i ansiktet ocksp men bryr mig inte om det just nu, har redan använt kortison 1% i 1 vecka och ska nog inte använda den mer. Kortison är väl inte mot torrhud men mer mot eksem? Mm brukar klia ögonbrynet ibland eftersom man bara är tvungen funderar på att köpa apotekets hårbotten gele oparfymerad... venne varför men tror att oparfymeeade är bättre atm efersom parfym gör torr hud värre tack för svaren
Kände dock att kortison gjorde klianded mindre och tog bort lite fita torra fjäll men det kom tillbaka efter ja slutade använda kortison, hört att om man använder kortison mycket så äre farligt och kan utlösa roscea. Som sagt tror jag inte hydrokortison botar torrhet utan bara eksem osv.. tror jag fuckade mina ögonbrynskalp genom att lägga ricinolja på de.. hade det övernatt och nu är de torra som fan
Citera
2016-01-08, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vylen
Kände dock att kortison gjorde klianded mindre och tog bort lite fita torra fjäll men det kom tillbaka efter ja slutade använda kortison, hört att om man använder kortison mycket så äre farligt och kan utlösa roscea. Som sagt tror jag inte hydrokortison botar torrhet utan bara eksem osv.. tror jag fuckade mina ögonbrynskalp genom att lägga ricinolja på de.. hade det övernatt och nu är de torra som fan

Jag tyckte din TS kändes lite eksem liknande så därav mitt råd, men nej kortison hjälper inte mot torr hy. Har du varit till VC och kollat upp det här? Boka en tid om det nu är eksemrelaterat.
Vad smörjer du med vanligtvis då? Mandelolja brukar jag köra när jag är jättetorr i ansiktet, geggar in rejält innan läggdags och vaknar med len och återfuktad hy. Finns också på apoteket för billig penning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in