2016-01-07, 15:42
Medlem
TheDarkCats avatar
Ja vilka är dom godaste nudlarna? Jag har inte smakat så många men jag tycker Samyang Ramen är asgoda.

Vad tycker ni?
Senast redigerad av TheDarkCat 2016-01-07 kl. 16:06.
Citera
2016-01-07, 16:01
Bannlyst
Demae ramen.

Men de gäller bara vikten vid snabbnudlar och inte rätter man faktiskt kan göra själv.
Antog att tråden rör sig om snabb nudlar?

Samyang Ramen tycker jag är rätt goda när de kommer till kryddstarka smaken, som har lila paket.
Citera
2016-01-07, 16:06
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Demae ramen.

Men de gäller bara vikten vid snabbnudlar och inte rätter man faktiskt kan göra själv.
Antog att tråden rör sig om snabb nudlar?

Samyang Ramen tycker jag är rätt goda när de kommer till kryddstarka smaken, som har lila paket.

Okej, har inte smakat Demae ramen. Vad kostar den finns den på vilken Ica butik som helst?
Citera
2016-01-07, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Okej, har inte smakat Demae ramen. Vad kostar den finns den på vilken Ica butik som helst?

Den kostar ofta ett par kronor mer de vanliga Samyang Ramen, och inte alla affärer som har de.
Skillnaden är att de är lite större mängd nudlar och de paketen innehåller kryddpåse som vanliga nudlar men sen är de också någon liten "påse" med olja eller nånting som är flytande. De är olika för olika smaker hur de ser ut. Men jag har alltid sett de som lite lyxigare snabbnudlar.
Citera
2016-01-07, 19:05
Medlem
zerolucks avatar
De bästa jag vet är nongshim och baixiang. Tror de är koreanska. Finns i bättre
kinesiska mataffärer. Kostar 10-13kr för 100-120gr. De har tre påsar. En kryddmix,
en kletig massa som nog är buljong och olja samt en påse torkade grönsaker/kött/fisk.
Råkar man ha lite överbliven kyckling, korv eller kött kan man med fördel slänga i det.
Citera
2016-01-07, 19:10
Medlem
^

Sånna snabbnudlar är alltid de bästa, att det kostar lite extra är inget mot hur stor skillnad på smaken det är.

"Ica nudlar" smakar ju antingen skit eller ingenting.
Citera
2016-01-07, 19:40
Medlem
fakkuehhs avatar
https://www.nissinfoods.com.hk/files_upload/product_file/A8918815621375360177005/drpack3d_11_dhtbig.jpg

Godaste nudlarna ever.
Citera
2016-01-10, 09:01
Bannlyst
Yum Yum noodles, utmarkta nudlar.
Citera
2016-02-07, 12:28
Medlem
Bertings avatar
Får nog också säga YumYum nudelsoppa från thailand. Favoritsmak biff, curry, chicken, tom yam, duck och räksmak. Lätt att hitta i thai/kina butiker.

Finns en annan som heter "mama" från thailand silvrig påse, tom yam, stark men god.
Citera
2016-02-10, 00:11
Medlem
Marutai Ramen är dom absolut bästa. Inget annat jag har provat är ens i närheten. Såpass bra att man skulle kunna sälja dom på restaurang i Sverige.
Citera
2016-02-10, 01:34
Medlem
fittsemlas avatar
Mama nudlarna, defensivt!
Citera
2016-02-10, 01:39
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeJohansson
Marutai Ramen är dom absolut bästa. Inget annat jag har provat är ens i närheten. Såpass bra att man skulle kunna sälja dom på restaurang i Sverige.

Intressant, kände ej till namnet så yahooya man på nätet och fick fram det här som man ätit i thai,
innehöll flera påsar och äkta köttbitar:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31z01EPetlL._QL70_.jpg

Annars så håller man mama och yum yum högt, ngr koreanska märken som man aldrig lyckas minnas och från japan.. Vietnam hade en god sort, pho nåt tror jag det hette..

Edit: Är man ensam om att titta på något annat än pho soppan?

http://s3-media1.fl.yelpcdn.com/bphoto/tGhTyyznHyAbW_727d2aNQ/o.jpg
Senast redigerad av EastClintfood 2016-02-10 kl. 01:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in