2016-01-07, 14:36
Medlem
Hej, Har nyligen ominstallerat Windows och vill komma åt en fil jag gjorde i backup.. Filen är en CFG fil som jag gärna skulle vilja öppna men det går inte för jag har tydligen på något vänster lyckats krypterat den så varje gång jag öpnnar får jag meddelandet : Acces Denied.
Har försökt mycket guides även vart inne och ändrat vad jag har tillgång till men det är här problemet ligger har jag kommit fram till.. Eller ja jag tror att detta är felet.

Jag högerklickar på filen går in i properties och advanced där är Encrypt contents to secure data i bockad och jag har inte tillgång att stänga av den. Har dubbel kollat så jag är administratör och har även testat kommandot i CMD: net user administrator /active:yes och kommandet lyckades men får fortfarande inte tillgång att flyta/redigera innehållet vore schyst om nån kan komma med en förklaring
Citera
2016-01-16, 14:02
Medlem
cykelsadels avatar
Har du valt att krypterat filen själv? Om inte tror jag nog att det är Windows som har krypterat din fil med EFS.

Då du har valt att installera om din dator och säkert inte gjort en backup av dina privata nycklar så kan det bli svårt att läsa filen.

Du kan läsa lite om EFS på ex. http://windows.microsoft.com/sv-se/w...ng-file-system
Citera
2016-01-16, 14:14
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Precis som ovanstående säger så verkar du ha formaterat datorn och då tagit bort ena nyckeln som du behöver för att kunna öppna filen. Tror det är kört tyvärr. Men kan ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in