Kanonbra! Skönt att kunna höra Aron utan att behöva höra de andra tomtarna i TSKNAS... Det här bådar gott för framtiden. Ska lägga in några dollar i hans Patreon omedelbums.
Vad roligt att Aron allt som oftast brukar vara den mer påläste och intelligenta i TSKNAS - nu förvandlades till en nervös tonåring. Inte för att han var nervös. Men han stapplade lite mer på orden och lyssnade med väldigt öppna öron.
Riktigt bra första avsnitt. Lite väl mycket Bard dock, tyckte han avbröt Aron ibland när det var påväg i en intressant riktning. Men å andra sidan är det Bard som var unik för just det här avsnittet, och vi lär få höra mycket mer av Aron vilket som.
Ska jag dra en liknelse med t.ex JRE så avbryter Joe oftast sina gäster lite för ofta istället, för att säga samma sak han säger i princip varje avsnitt. Har man rätt gäst ska gästen helt enkelt ha mer plats. Medans hosten ska hjälpa till med samtalet om det behövs, vilket uppenbarligen inte behövs med Bard som gäst.
Senast redigerad av Dirty. 2016-01-19 kl. 09:21.
Har spolat igenom avsnitt 2 på en halv minut. Är det så olyssningsbart som jag tror?
Alltså att det är lite fört tort? Lite som en att se dokumentär om Serbokroatiska?
Beror på vad du gillar.
Jag gillar Arons utanför boxen-tänk där han möter en Egyptisk Regeringskritiker och de börjar att prata om avföring. Sen går det ju över och blir asintressant.
Har hört första avsnittet och är riktigt nöjd. Har saknat en podd av denna typ på svenska, kommer definitivt lyssna på nästa avsnitt, hoppas den fortsätter i samma bana.
Måste förövrigt säga att Bard lär vara en av de mest intressanta och vältaliga svenskar just nu.
Riktigt imponerad över de två första avsnitten. Bardavsnittet visste man att det skulle vara bra eftersom det är Bard men gillade höra Aron i avsnitt två och hans berättelse om hans vistelse i Egypten. Bra intressant berättande i skönt tempo
Det är lika stort intellektuellt gap från Bard ner till Aron som från Aron ner till Petter Bristav, och Aron känner av det, och han mår inte bra av det. Försöker två gånger vinna lite poäng genom att hävda att han som 9-åring läste avancerad filosofi. "[...] när jag första gången läste Nietzsche, när jag var, 9 kanske?". Plågsamt att höra.
Men avsnittet var bra, älskar Bards självsäkerhet.