Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-14, 22:32
Medlem
Jag tycker podden har potential! Aron är helt okej som intervjuare. Det blir dock patetiskt när han försöker framställa sig själv som någon intellektuell gigant och börjar propagera för efterblivna liberala koncept (á la "svenska folket är bortskämt av välfärdsstaten" samtidigt som han själv bor i sin överklassmorsas lägenhet på Östermalm, börjar tjata om det fjantiga högerpolitiska martyrkonceptet "politisk korrekthet" eller börjar kokettera med sitt droganvändande som om han vore en pubertal 19-årig Bukowskidyrkare). Men han har ibland mycket intressanta gäster och ställer ofta relevanta frågor, så shoot man, shoot! Tagga ner på liberalfjanterierna bara!
Citera
2017-03-15, 22:20
Medlem
Antagonist88s avatar
Aron borde införa ett pling varje gång han säger ordet antisemit, jag tror han snittar 4-7 gånger i varje avsnitt likt den SJW (Social Jewish Warrior) han är.
Citera
2017-03-26, 14:07
Medlem
Hehe, judars entrism är inte en konspiration bara för att den inte är "illvillig". Judar är bara glada om andra judar lyckas komma högt upp och påverka samhället... Helt utan en tanke på att vad som gynnar judar kanske inte alltid är gynnsamt för andra grupper.

Ne, han får sluta vara jude istället. Detta påminner om Mohamed Omar som berättade att han försökte rättfärdiga/relativisera vidrigheter i koranen inför sig själv för att fortsätta kunna vara muslim.

Risken är annars att Aron helt går ner sig och slutar på parkbänken...
Citera
2017-04-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Aron Flam är bra, intressant, rolig, trovärdig.

Helt klart den bästa podden i Sverige just nu.

Bra gäster och bra flyt men jag förstår att alla till vänster om Centern hatar den.
Citera
2017-04-14, 15:03
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Helt klart den bästa podden i Sverige just nu.

Bra gäster och bra flyt men jag förstår att alla till vänster om Centern hatar den.

Jag är övertygad om att du har fel angående vilka som lyssnar och gillar den. Aron har ju själv sagt att han får mejl/tweets/osv. med kommentarer av typen "Tack för en jättebra podd, trots att jag inte håller med (om allt)". Jag står definitivt till vänster om centerpartiet, lyssnar på alla avsnitt och stödjer via patreon. Tro inte att alla "vänstermänniskor" är rädda för att utmana sina åsikter.
Citera
2017-04-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Hehe, judars entrism är inte en konspiration bara för att den inte är "illvillig". Judar är bara glada om andra judar lyckas komma högt upp och påverka samhället... Helt utan en tanke på att vad som gynnar judar kanske inte alltid är gynnsamt för andra grupper.

Ne, han får sluta vara jude istället. Detta påminner om Mohamed Omar som berättade att han försökte rättfärdiga/relativisera vidrigheter i koranen inför sig själv för att fortsätta kunna vara muslim.

Risken är annars att Aron helt går ner sig och slutar på parkbänken...

tack för infon, jag visste inte alls detta men efter ditt knivskarpa inlägg så föll polletten ner. Nu ser jag världen med helt andra ögon
Citera
2017-04-17, 00:12
Medlem
Jag tycker Eberhard gör en bra poäng i senaste avsnittet. Man kan lösa mycket med crowdfunding och individuella produktionsbolag men i slutändan så spelar ändå avsändaren stor roll om man ska nå till en bred publik. Man märker det på mina äldre medlemmar i familjen som inte litar på något som inte sänds av "officiella kanaler" och som tror att allt som inte ges ut av SVT eller SR är oseriöst fake news.
Citera
2017-05-16, 17:27
Medlem
Introlåten:
Intractable - Kevin MacLeod
Citera
2017-06-11, 09:46
Medlem
Inget fel och bo med morsan, men jag förstår hur jävla roligt hans psykoanalytiker måste ha. Alla jävla freudianska påståenden tänkas kan måste slå in på en och samma gång.
Citera
2017-06-16, 19:32
Medlem
Har lyssnat på några avsnitt och tycker att det intervjuobjekten är de intressanta. Aron Flam själv har jag ganska svårt för, finns så många som framför samma kritik mot samhällsdebatten på ett seriösare och mer intresserat sett.
Därför väldigt kul att höra att människor som Mustafa Panshiri kan verka och få komma på besök i alla kommuner i Sverige, det och de faktum att han vittnar om att han knappt fått någon kritik på hela året från något håll talar ju för att det svenska samhället är på väg att kunna hantera frågorna. Detta även ifall varken de mest högljudda journalisterna eller poddande satirikerna klarar det.
Citera
2017-06-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berror
Har lyssnat på några avsnitt och tycker att det intervjuobjekten är de intressanta. Aron Flam själv har jag ganska svårt för, finns så många som framför samma kritik mot samhällsdebatten på ett seriösare och mer intresserat sett.
Därför väldigt kul att höra att människor som Mustafa Panshiri kan verka och få komma på besök i alla kommuner i Sverige, det och de faktum att han vittnar om att han knappt fått någon kritik på hela året från något håll talar ju för att det svenska samhället är på väg att kunna hantera frågorna. Detta även ifall varken de mest högljudda journalisterna eller poddande satirikerna klarar det.

Aron som tror att han kan snacka Engelska är ren underhållning. Du är inte så jävla smart, men du skriker högt.
Citera
2017-06-23, 07:10
Medlem
Intervju med En Arg Blatte Talar i senaste poddavsnittet

https://soundcloud.com/aronflam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in