Citat:
Din oortodoxa uppfattning om USAs militära potential baserar sig alltså helt på hemmasnickrade teorier och glada amatörgissningar?
Konkluderar således att du tror att världen år 2020 fungerar likadant som den fungerade under mitten av 1800-talet. Tur att du inte styr i USA.
Han har som sagt haft fyra år på sig och inte försökt med någonting. För övrigt: https://youtu.be/33QdTOyXz3w
Det var som sagt precis vad jag skrev. Det är bara att gå tillbaka och läsa om, om du inte förstod det första gången. Naturligtvis har reklamsnutten sanktionerats uppifrån. Jag konstaterar avslutningsvis att Jack Ma var med och konstruerade Kinas Social Credit System och att han sitter i styrelsen för World Economic Forum. En teori om varför de inte gick hårdare åt honom kan ju vara att hans post där är betydelsefull för Kina.
Det här börjar dock bli tjatigt eftersom du inte har annat än rena gissningar att komma med, som du presenterar som obestridlig fakta snarare än som teser så jag ska försöka lämna diskussionen nu.
Konkluderar således att du tror att världen år 2020 fungerar likadant som den fungerade under mitten av 1800-talet. Tur att du inte styr i USA.
Han har som sagt haft fyra år på sig och inte försökt med någonting. För övrigt: https://youtu.be/33QdTOyXz3w
Det var som sagt precis vad jag skrev. Det är bara att gå tillbaka och läsa om, om du inte förstod det första gången. Naturligtvis har reklamsnutten sanktionerats uppifrån. Jag konstaterar avslutningsvis att Jack Ma var med och konstruerade Kinas Social Credit System och att han sitter i styrelsen för World Economic Forum. En teori om varför de inte gick hårdare åt honom kan ju vara att hans post där är betydelsefull för Kina.
Det här börjar dock bli tjatigt eftersom du inte har annat än rena gissningar att komma med, som du presenterar som obestridlig fakta snarare än som teser så jag ska försöka lämna diskussionen nu.
Din omskrivning för verkligheten låter betydligt mer hemsnickrad. För i verkligheten har USAs militära anseende sjunkit som en sten sedan 1960-talet. Det skulle iofs vara intressant att se hur USA rent militärt skulle klara sig mot en fiende vars tunga eldkraft de inte klarar att bomba sönder innan de skickar in marktrupper.
Vill du förneka att USAs exportberoende är extremt lågt och att de har en enorm hemmamarknad? Vad är det ditt gnäggande om frihandelsavtal ska innebära i termer av fördelar för amerikaner? Billigare skräpprodukter från Asien? Som inte kommer att kunna kompensera den negativa inkomsteffekten på aggregerad nivå.
Hur skulle Trump rent konkret ha gått tillväga menar du för att komma åt big tech och deras vänstervridna censur? Jag är genuint nyfiken eftersom jag anser att det är ett jätteproblem.
Varför envisas du med att säga att ”det var precis det du skrev” när du fortsätter tjata om att Alibabas bögreklam sanktionerats av kommunistpartiet? Det har du ju inte tillstymmelse av belägg för. Men ja, fakta är att Kinas kommunistparti har satt mäktiga kinesiska affärsmän på plats tidigare. Riktigt rejält också när de inte förstått vem som bestämmer. Mot bakgrund av detta ter det sig absurt att Alibabas bögreklam på något sätt skulle ha godkänts av kommunistpartiet. Helt obeaktat att Jack Ma är representerad i WEF.