2025-05-19, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
En annan sak som jag inte tror man kan uppleva i Sverige är "artighet". Det är ett koncept som är vanligt i hela USA men extra utvecklat i de södra delarna. Vad det går ut på är att man ler mot folk, hälsar även på främlingar, ber om ursäkt om man springer in i folk, etc.

Till exempel om någon står i en butik och studerar en hylla med varor (ofta står man ju ett par steg bakåt, så man får en bättre överblick), och man måste gå mellan personen och hyllan, då säger man "Sorry" eller "Excuse me" i vänlig ton och går snabbt förbi så att man inte blockerar sikten onödigt länge.

Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
LOL

Bodde du i en kojja här i sverige?
Detta är så vanligt här i sverige inte vanligt detta är ett måste.

Nej, i usa säger man alltid

Hi, How do you do,,
fine, and you osv,,, till och med i affären

i Sverige säger man knappt tjena
Citera
2025-05-19, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
[
Är jag den enda i tråden som gjort slag i saken och skaffat pistol?

Nejda du ar inte ensam. Men hu vad krangligt det verkar vara i TX att fa CWP. Har tog jag mitt i kyrkan!!!.
Man hade en fundraiser och bjod in alla som ville. Teori ena dagen och pangpang bakom pastorsbostaden andra...

Sedan ner till Courthouse med intyget pa att kursen foljt NRA's riktlinjer. Fragade damen som tog emot mina papper om jag inte behovde lamna fingeravtyck....

Your fingerprints? Why would we need them?? Its ILLEGAL for felons to possess a firearm,and you've answered the question "Are you a convicted felon?" with a No....

Kostade hela $50 for 5 ar.....

Fan vad coolt
Citera
2025-05-19, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
Finns massor av dejtingsidor. Både de som kostar och de som är gratis.
Match, eHarmony och allt vad de heter är väl poppis.
Sedan finns det gratis-siter som OKCupid och PlentyOfFish, de fungerar lika bra. Jag träffade min nuvarande fru på just POF.

Det viktiga är att du fixar en bra profil, som inte låter som om du bara letar efter en person som kan fixa green card åt dig. Amerikanska tjejer får massor av kontakter från indiska och afrikanska män som vill till USA...

Ta hjälp av någon som kan amerikanska dejtingmarknaden och vad amerikanska tjejer letar efter.

Vad kostar det om man vill "köpa" sig ett äktenskap?
För greencard givetvis
Vara låtsasgifta ett tag
Citera
2025-05-19, 10:15
Medlem
Ni som har bott i tex Los Angeles i mer än 10 år. Är det som i filmer att det är en metropol för allt som har med musik och romantik att göra?

Alla filmer som har någon form av musik och film präglas ju att Los Angeles är centrum för allt som tex Snuten i Hollywood.
Citera
2025-05-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
För greencard givetvis
Vara låtsasgifta ett tag
Min polare blev erbjuden att köpa sig ett äktenskap med en mexikanska som hade uppehållstillstånd för 10 000 dollar. Då hade de varit tvungna att vara ihop i 2 år. Han tackade nej. Hon var inte särskilt snygg. Det är en rätt jobbig prövning att vara låtsasgift och försöka få green card.

Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Ni som har bott i tex Los Angeles i mer än 10 år. Är det som i filmer att det är en metropol för allt som har med musik och romantik att göra?

Alla filmer som har någon form av musik och film präglas ju att Los Angeles är centrum för allt som tex Snuten i Hollywood.

Los Angeles är en rätt nedgången stad. Kan skilja sig enormt mellan stadsdelar. Kan drömma mig bort när jag är nere i Orange county eller Malibu. Hollywood är tex riktigt nergånget med mycket uteliggare. Men visst är det många som försöker lyckas som skådespelare i Los Angeles, men få går hela vägen. Ibland krävs till och med sängvägen.
Senast redigerad av Lofiboy 2025-05-19 kl. 20:02.
Citera
2025-05-19, 21:18
Medlem
Citat:
För greencard givetvis
Vara låtsasgifta ett tag

Det kostar runt $2-3000 idag.

Fiancee Visa som icke amerikanen hämtar på lokal ambassad.
Kostnad för giftemålstillstånd
Kostnad för giftermål (Vilket ju kan bli hur dyrt som helst om det ska vara kyrka mat,dans,etc för 300pers) eller $25 på min tid för att vigas av en pensionerad domare i dennes trädgård
Kostnad för I485 ligger nog närmare $1000 idag
Diverse kostnader som fingertryck foton kopior etc.

Och detta förutsätter ju att amerikanen inte vill ha något betalt för att göra det
Citera
2025-05-19, 21:20
Medlem
Citat:
Gud vad mysigt det lät, som i filmer

Jag bor kvar.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto