2016-01-10, 13:55
Medlem
Tysklands justitieminister Heiko Maas tror liksom vissa här i tråden att det rör sig om planerade/organiserade attacker.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/tyska-justitieministern-overgreppen-i-koln-var-planerade/

Citat:
– Om så många träffas för att begå brott verkar det hela på något vis planerat, säger han till tidningen Bild am Sonntag.

Tidningen skriver att polisen nu undersöker i fall det kan vara så att nordafrikanska män från hela Västeuropa via sociala medier gjort upp om att träffas i Köln och andra städer.

– Alla förbindelser måste undersökas noggrant, säger justitieministern.
Citera
2016-01-10, 15:44
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Tysklands justitieminister Heiko Maas tror liksom vissa här i tråden att det rör sig om planerade/organiserade attacker.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/tyska-justitieministern-overgreppen-i-koln-var-planerade/

Precis som när fotbollslagens våldsamma supportergrupper gör upp i förväg var de ska mötas...återigen varför är vi överraskade att det är så här det går till när grupper av unga män går ihop för att utöva våld, när vi ser det varje helg runt om i Europas städer? Puckla på folk med fel färg på lagtröjan eller sexuellt våld mot unga kvinnor...våld som våld, alltid unga män, alltid i grupp...
Citera
2016-01-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Precis som när fotbollslagens våldsamma supportergrupper gör upp i förväg var de ska mötas...återigen varför är vi överraskade att det är så här det går till när grupper av unga män går ihop för att utöva våld, när vi ser det varje helg runt om i Europas städer? Puckla på folk med fel färg på lagtröjan eller sexuellt våld mot unga kvinnor...våld som våld, alltid unga män, alltid i grupp...

det är en sak att puckla på en snubbe som mer eller mindre är med på det, en helt annan grej att ge sig på tjejer och våldta dem, sånt gör inte svenskar men sånt är väldigt vanligt i mena länder, se på sydafrika, irak, afghanistan indien etc. 77% av alla våldtäkter är utförda av utlandsfödda enligt brå.
Citera
2016-01-10, 19:43
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyash
det är en sak att puckla på en snubbe som mer eller mindre är med på det, en helt annan grej att ge sig på tjejer och våldta dem, sånt gör inte svenskar men sånt är väldigt vanligt i mena länder, se på sydafrika, irak, afghanistan indien etc. 77% av alla våldtäkter är utförda av utlandsfödda enligt brå.

Så Stefan var med eller mindre med på det när han dödades i Helsingborg 2014? Gissar att flera av förövarna från nyårsnatten också går runt och menar att deras offer var med på det hela...

På fyra försök till exempel lyckas du pricka två länder som ligger i mellanöstern/nordafrika...starkt jobbat!
Citera
2016-01-10, 19:58
Medlem
Citat:
Så Stefan var med eller mindre med på det när han dödades i Helsingborg 2014? Gissar att flera av förövarna från nyårsnatten också går runt och menar att deras offer var med på det hela...

På fyra försök till exempel lyckas du pricka två länder som ligger i mellanöstern/nordafrika...starkt jobbat!

självklart finns det undantag, men de flesta "huliganer" stefan var ingen huligan, är med på att fightas

menar inte att det bara händer i mellanöstern med det är oerhört vanligt där, precis som i indien, sydafrika etc det har aldrig hänt i europa eller väst världen förut att hundratals män går runt och våldtar och antastar kvinnor dock så har det alltid varit vanligt i muslimska länder. i afghanistan t.ex är det oerhört vanligt att folk har små pojkar som sex slavar, indien sker det grupp våldtäkt efter gruppvåldtäkt och ingen kan förneka då det är bevisat gång på gång att de våldtäkter som sker här är till 70%+ utförda av utlandsfödda
Citera
2016-01-10, 22:49
Medlem
Citat:
Kasta inte sten i glashus.

Jag har inte statistik för detta. Nu handlade min poäng om att brottslingar är mer benägna att begå brott i större folksamlingar och att ungefär samma brottsökning kan se även när svenskar eller andra, liknande folkgrupper samlar sig.

Jag är glad att du har en annan erfarenhet i dina anekdoter.
Visst är det behändigt att säga vad tråden handlar om så fort man måste hålla med meningsmotståndaren?
Tråden handlar om händelserna i Köln. Inte om muslimer.

Så du är beredd att döma ut hela religioner och folkslag baserat på vad mindre klickar i dessa grupper gör? Det får stå för dig.

Jag har sett flera av videoklippen förut, poletten ramlar inte ner.
De jag inte hade sett sedan innan hjälpte inte.
1. Inte våldtäkter och sexuellt ofredande , det är en företeelse som muslimska män sysslar med i vårat land. Att det inte finns statistik på det beror nog troligen på fall att föra statistik på, beträffande svenska män och den typen av handlande och skulle man föra statistik på detta och det kom till allmänhetens kännedom skulle SD vinna nästa val stort, med stöd från alla normalfuntade kvinnor.

2. Exakt och händelserna där var sexuellt ofredande av muslimer, i alla fall det resterande värld pratar om….inte ficktjuvar eller någon som pinkat på offentlig plats eller vad du nu syftar på…klaga inte på andra om du inte själv kan hålla dig till ämnet.

3. Att polletten inte ramlar ner för femenismen har jag fattat för länge sedan, det är en total oförmåga att kunna inse att man har fel. Islam som religion och dess ledare (oftast samma som deras politiker, det går hand i hand i dessa länder) ser inget fel i att män våldtar lättklädda kvinnor från fel religion. Om de ansåg det vars är fördömandet, vars är deras öppna protester på vad deras anhängare gör…..finns inte för det står i koranen att det är ok. Män som våldtar ses inte som mindre värda i den muslimska kulturen, när skall fittstimmet fatta det.
Citera
2016-01-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
1. Inte våldtäkter och sexuellt ofredande , det är en företeelse som muslimska män sysslar med i vårat land. Att det inte finns statistik på det beror nog troligen på fall att föra statistik på, beträffande svenska män och den typen av handlande och skulle man föra statistik på detta och det kom till allmänhetens kännedom skulle SD vinna nästa val stort, med stöd från alla normalfuntade kvinnor.

Svenskar och människor utanför MENA utför också våldtäkter och sexuellt ofredande. Sedan kan det diskuteras om det sker i samma omfattning.

Citat:
2. Exakt och händelserna där var sexuellt ofredande av muslimer, i alla fall det resterande värld pratar om….inte ficktjuvar eller någon som pinkat på offentlig plats eller vad du nu syftar på…klaga inte på andra om du inte själv kan hålla dig till ämnet.

Sten i glashus var det ja.

Citat:
3. Att polletten inte ramlar ner för femenismen har jag fattat för länge sedan, det är en total oförmåga att kunna inse att man har fel. Islam som religion och dess ledare (oftast samma som deras politiker, det går hand i hand i dessa länder) ser inget fel i att män våldtar lättklädda kvinnor från fel religion. Om de ansåg det vars är fördömandet, vars är deras öppna protester på vad deras anhängare gör…..finns inte för det står i koranen att det är ok. Män som våldtar ses inte som mindre värda i den muslimska kulturen, när skall fittstimmet fatta det.

Du anklagar mig för att blanda ihop äpplen med päron samtidigt som du anmärker på att islam och att muslimska ledare inte fördömt handlingarna när det än så länge inte finns något som antyder att det rört sig om muslimer?

Jag har redan argumenterat mot merparten av sakerna du tar upp i mina tidigare inlägg i tråden. Om du ska fortsätta kasta ur dig fördomsfulla påståenden tackar jag för mig. (Du ser dessutom i mitt första inlägg att jag inte anser mig vara feminist.)

Tack och hej!
Citera
2016-01-10, 23:31
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte läst mina inlägg i tråden utan far med fördomar om vad du tror jag representerar.

"Våra" värderingar förstörs givetvis inte av att människor våldtar eller stjäl.

Blanda inte ihop brottslighet med seder. Även om jag förstår vad du försöker åsyfta är det en väldigt slarvig benämning. Det är inte sed att stjäla eller begå sexuella övergrepp i "deras hemländer".

Med tanke av att en majoritet av kvinnor i flera utav länderna i området blir behandlade som insekter så är det att ta med seder.
Citera
2016-01-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Med tanke av att en majoritet av kvinnor i flera utav länderna i området blir behandlade som insekter så är det att ta med seder.

Kan du belägga det fetade, eller är det en generalisering?
Citera
2016-01-11, 00:03
Medlem
Citat:

Våld är en del av mannens natur. Det intressanta är vilka normer som styr det. I Nordeuropa ses det som någorlunda "acceptabelt" med våld så som det sker kring fotbollsmatcherna - två grupper av likasinnade som håller sig till en viss kodex, som att inte ge sig på utomstående, inte använda vapen och låta de som ligger ligga. Givetvis sker övertramp så där finns ingen anledning att glorifiera, men i grunden är det en våldsanvändning vi i grunden inte upprörs så mycket över. Den vanligaste invändningen jag hör är att de borde göra det där ingen utomstående riskerar att bli inblandad.

Nordeuropeiska normer kring våld mot kvinnor är däremot jävligt otillåtande. Redan från barnsben får vi inpräntat "man slår inte en tjej". Det är grundläggande. Där har du en stor skillnad i jämförelse med vissa andra kulturer.
Citera
2016-01-11, 00:40
Bannlyst
Citat:
Om du kallar den tråden användaren länkade för argument så visst. Kör på det.

I tråden refererar jag till vetenskapliga studier. Något som du inte ens vet vad det innebär. Du behöver läsa på vad araber är för sort innan du argumenterar. Så läs tråden och sedan vill jag att du argumenterar för din sak så ska jag smula sönder dina argument.
Senast redigerad av babbigababben 2016-01-11 kl. 00:44.
Citera
2016-01-11, 00:43
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Våld är en del av mannens natur. Det intressanta är vilka normer som styr det. I Nordeuropa ses det som någorlunda "acceptabelt" med våld så som det sker kring fotbollsmatcherna - två grupper av likasinnade som håller sig till en viss kodex, som att inte ge sig på utomstående, inte använda vapen och låta de som ligger ligga. Givetvis sker övertramp så där finns ingen anledning att glorifiera, men i grunden är det en våldsanvändning vi i grunden inte upprörs så mycket över. Den vanligaste invändningen jag hör är att de borde göra det där ingen utomstående riskerar att bli inblandad.

Nordeuropeiska normer kring våld mot kvinnor är däremot jävligt otillåtande. Redan från barnsben får vi inpräntat "man slår inte en tjej". Det är grundläggande. Där har du en stor skillnad i jämförelse med vissa andra kulturer.

Då är det alltså som jag hävdar två sidor av samma mynt - en våldskultur som i vissa fall yttrar sig i form av våld mot andra män och i andra fall yttrar sig som sexuellt våld mot kvinnor, men samma fenomen i grunden: Vissa män, företrädesvis unga män i grupp, tar sig friheten att använda våld för att skaffa sig status, d.v.s. makt. Alltså handlar det i vanlig ordning om makt, varför då enbart fokusera på det sexuella våldet inom en specifik kultur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in