• 1
  • 2
2025-03-08, 22:50
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Jag studerade och gick på CSN första 1,5 åren jag tror det var det bästa beslutet att ta då jag kunde vara mer flexibel på hur jag arbetade. Inte säkert det hade gått annars.

Det bästa tipset är att man börjar 20-30% eller kanske bara 10% för att få en rutin under det första 1-2 åren för att därifrån maximera. Då har du åtminstone fått bättre kunskap om hur du bedriver det.

Jag gick plus från första månaden men jag startade ett egenkonsultbolag och då är det ganska lätt.
Citera
2025-03-12, 12:19
Medlem
Konsult inom IT startade 2015, gått med vinst sedan dag 1
Citera
2025-03-15, 21:17
Medlem
Numera finns sådant som t ex konsult som kan starta för s g s ingen kostnad och kunder kan redan vara klara,
men traditionellt räknar man med att det tae 2 år att etablera sig och komma upp i ok lönsamhet.

(För mig tog det bara 3 månader till att nå att jag nästan kunde leva på det, tog en regiondel av en jättekund från en rikstäckande konkurrent. Kunden nästan kastade jobbet på mig då jag kom och frågade Men det berodde på att den rikstäckande konkurrenten hade klantskallar till regionschefer, fastän de bytte ut dem cirka en gång per år. Blev någon konkurrens först efter ca 8 år, då hittade de en ok regionchef. Växte företaget till 70 anställda innan jag ledsnade på det och sålde.
Branch: Mest distribution.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in