2016-01-05, 14:37
Medlem
Ang. Bilarna var det en Nissan qashqai (inte allt för gammal) och en nyare Audi A4
Citera
2016-01-05, 14:46
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vavd
Ang. Bilarna var det en Nissan qashqai (inte allt för gammal) och en nyare Audi A4
Vet du vilken av dem som kom över på fel sida då?
Citera
2016-01-05, 14:48
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Jag var själv vid olycksplatsen, 31-årig kvinna i en bil själv som avled på plats, andades och var medvetslös när 112 larmades.
Andra bilen en 35-årig gravid kvinna som var fastklämd och vid medvetande, dog senare på sjukhus. Även en 23-årig man och 15-årig flicka i den bilen med lindriga skador.

Olyckan skedde i en kurva, antagligen den som haft högerkurva som tappat fäste och kört över på fel sida av vägbanan.
Ush, hemsk upplevelse.
Citera
2016-01-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Vet du vilken av dem som kom över på fel sida då?

Nä tyvärr inte, de var svårt att se vem som kommit från vilket håll. Jag såg aldrig själva olyckan, kom dit en stund efter. De var riktigt halt på plats så de kan ha snurrat runt några varv innan de stannade av.
Citera
2016-01-05, 15:11
Medlem
bax88s avatar
Jävligt tragisk historia de här..

Undra om mångkulturen skördat ännu ett offer här då en av de avlidna heter A*ef Meher*i (* = s, z) och satt i bilen med en 23 årig man och 15 flicka.
Invandrare som inte är van halka och kört för fort i nån kurva eller kanske kört om nån långtradare trots att de var rätt mycket snörök igår?
Citera
2016-01-05, 15:26
Medlem
Denna olycka kan hända vem som helst, ursprung är ointressant.
Det stämmer att en av bilarna körde om en lastbil, dock en bit innan som inte ska ha haft något med olyckan att göra. Tror det handlar mer om att någon av förarna underskattat väglaget. Det såg nämligen inte så halt ut som det verkligen var, snöröken som var var inga problem att se genom långt fram.
Citera
2016-01-05, 15:31
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Det var 31-åriga Caroline Olofsson, Jutis och 35-åriga Asef Meherzi, Arjeplog som omkom vid olyckan i Långträsk på måndagskvällen.

http://www.pt.se/nyheter/mycket-halk...n-9777210.aspx

Tidningen har nog skrivit fel på den enas namn. Det finns eller det fanns, rättare sagt, en 35-årig Afef Meherzi i Arjeplog.
Senast redigerad av -TheRiddle- 2016-01-05 kl. 15:35.
Citera
2016-01-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
http://www.pt.se/nyheter/mycket-halk...n-9777210.aspx

Jo jag vet att det står var människorna kommer ifrån i artikeln, jag menar mer att just denna typ av olycka hade kunnat hända vem som helst oavsett ursprung.
Citera
2016-01-05, 15:44
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Jo jag vet att det står var människorna kommer ifrån i artikeln, jag menar mer att just denna typ av olycka hade kunnat hända vem som helst oavsett ursprung.
Ja och mitt inlägg var inte menat som en replik till dig på nåt sätt. Jag postade tidningsstycket endast i informativt syfte till tråden
Citera
2016-01-05, 15:45
Medlem
Citat:

Kommer man ifrån förhållanden som gör att man saknar erfarenhet av vinterväglag och detta kombinerat med ett aggressivt och hetsigt temperament så är man en fara ute på vintervägarna.
Citera
2016-01-05, 15:59
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Kommer man ifrån förhållanden som gör att man saknar erfarenhet av vinterväglag och detta kombinerat med ett aggressivt och hetsigt temperament så är man en fara ute på vintervägarna.

Det har ju varit väldigt mycket fuskande med körkort också för vissa kategorier. Vet inte om de börjat få någon styr på det än. Har varit uppe i media flera gånger i vart fall.
Citera
2016-01-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000

Absolut, visst är det så! Men jag menar ju som sagt att denna typ av olycka som skedde igår kan hända vem som. Jag som är yrkeschaufför har också tappat fästet för att jag missbedömt väglaget, däremot har det gått bra för mig.
Men man vet ju inte vad som egentligen hänt, något kan ha gjort att en av förarna släppt vägen ur siktet, en/flera renar har kanske varit på eller i närheten av vägbanan (mycket ren just på det stället), akut fel på någon av bilarna. De kan vara riktigt vad som helst som skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in