2016-01-06, 15:51
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Förhoppningsvis, med tanke på att ingen bryr sig i hemlösa missbrukande män... Så slipper kvinnor till hemlöshet, a la feministisk jämlikhet.

Detta gäller 30+ som skiljer sig... och inte fattat att män vet bättre och har andra idéer kring livet, än att dras med kvinnor vars löften saknar helt värde och visar att kvinnor ej ens känner sin egen natur.

Vissa av kvinnorna får smaka manslem någon gång, sedan är det kört. Läs artikeln.

Men fan vad du är bitter. Du kan inte ha haft det lätt.
Citera
2016-01-06, 15:55
Medlem
Photoshoppeds avatar
Det är nog inte bara de skilda kvinnorna som saknar partnervärde och får leva i celibat. Det står rätt klart för mig efter att ha roat mig med att läsa den här tråden.
Citera
2016-01-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Den engelska kvinnan är ofta väldigt ful....

Blir antingen häst eller badbollsmodell på dem och det är tyvärr få undantag.
Citera
2016-01-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Ja men hon får lön för det. Det är ett byte av mannens pengar mot hushållsarbete. Så är det i dom flesta förhållanden där det finns barn. Gemensam ekonomi där kvinnan tar del av mannens inkomst.

Sen är det intressant att se varför etablerade parförhållanden tar slut. Var det kvinnan som hade för stora förväntningar? för höga krav? bråkade om skitsaker? bitchig och på dåligt humör? I många fall är det säkert felet kvinnans att förhållandet blev kasst och slutade med seperation. It takes two to tango.

Läste en artikel för ett tag sedan där det stod att kvinnor initierar 70% av alla skilsmässor.

Kvinnan är en chimpans som svingar sig från en lian till en annan. När männen upplever att detta är ett problem så är det fel på männen enligt feministisk logik. Konsekvensen av detta blir såklart att män enbart knullar kvinnor och inte vill ha några relationer med dem. Kvinnorna gråter ut och skaffar en gambianeger eller asylarab som hoppas på PUT och när brevet kommer så är kvinnan ofrivilligt singel igen. Allt är mäns fel.
Citera
2016-01-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Det jag fetade är intressant stereotyp kvinna som ofta är desperat som fan...
De gamblar alltid på sexualvärde. Men de har inget annat än ohälsa att erbjuda.

Har stött på många sådana. De är oftast psykiskt sjuka och man bör verkligen hålla sig undan.
Citera
2016-01-06, 16:42
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fortsätt lura dig själv du.. Jag tror inte engelskor har något större problem med att få göka de heller .. I Sverige finns definitivt inte problemet .. Inte om du är kvinna ..

Håller med dej, "ensamma " män som blivit utan göka åker utomlands...eller nöjer sig med porr eller nåt?

"Ensamma" kvinnor ink. dem fulaste fågelskrämmor hittar ligg i högre utsträckning. Dagena västerländska kvinnor har gott om K#k,bara dem är villiga att be om det....
Citera
2016-01-06, 23:54
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Men fan vad du är bitter. Du kan inte ha haft det lätt.

Nej, inte bitter.
Att sitta här på FB fungerar bra. Se feminismen som fått som den vill de senaste 40 åren. Ändå mår kvinnor dåligt. Sämre blir det under er regi.

För mig går det bättre. Jag har sett varför jag ej hade det lätt. Förändrat det jag behöver för att få det jag vill och behöver för att jag skall bli nöjd.
Jag har en otroligt bra ekonomi, god fysik, äter bra, har bara bra sex mm. och håller koll på ev. framtida behov, på lång horisont.

Precis, det var ej lätt. Därför blev det bra. Denna tråden är toppingen på moset.
Citera
2016-01-07, 00:26
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Har stött på många sådana. De är oftast psykiskt sjuka och man bör verkligen hålla sig undan.

Det är bra att ha koll på riskerna de för med sig.
De är mycket stereotypa. Det räcker med att träffa dem över en kopp kaffe, diskutera livet med dem som nyseparerade. Sedan vet man att man ej ens behöver provköra dem. Om man provkört en liknadan förut.

Det skall bli intressant att se hur nästa generation nyseparerade kommer arta sig.
Citera
2016-01-07, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Blir antingen häst eller badbollsmodell på dem och det är tyvärr få undantag.

Varför är det synd att engelska kvinnor inte är snygga? Hur stör det dig menar jag.
Citera
2016-01-07, 01:57
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Skiljer man sig vid 60 är står kanske inte älskarna på rad - jag har dock ännu inte mött en kvinna som inte får sitt sexbehov tillgodosett om hon vill ..
Det verkar ju inte vara problemet. Problemet verkar vara att hitta en längre relation som handlar om mer än sex. Jag misstänker att det i hög grad handlar om att kvinnorna i fråga har för höga krav samtidigt som de inte agerar tillräckligt mycket för att lösa situationen. I deras ålder lär ju de flesta av "de bra männen" vara tagna och kvar har vi de procenten som av olika anledningar inte är i en relation vid 40+. Av dem lär ju några duga men de blir snabbt tagna igen. Alternativen blir då att vara med orpon eller vara själv. Jag hade valt det senare.
Citera
2016-01-07, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Skitprat, du måste verkligen hata barn. Som alla feminister.

De bästa för barnen är föräldrarna. Att föräldrar gör slut pga skitsaker istället för att fixa dem, o introducera plastpappor o plastmammor istället, är att utsätta barnen för stora risker. Av ego skäl.

Plastmammor skadar psykskt ungar som inte är hennes, och plastpappor skadar ofta både psykiskt och fysiskt/sexuellt ungar som inte är hans.

Många stackars barn har farit illa pga feminazisternas iver att splittra upp hetro par och odla myten om att är en relation inte jämt på topp och kvinnan på piedestal så ska kvinna skilja sig, för singelliv är bättre än att kämpa för och fixa relationer där det finns barn. Anser barnhatande feminazister. Som själva inte bör skaffa barn.

En bra poäng.
Feminism uppmanar skilsmässor som om man bytte bil. Är inte allt toppen så ska man skilja sig.
Sen håller jag med dem som påpekar att dåliga förhållanden ska man ju inte behöva leva i.
Men att förhållandet är dåligt beror ofta på att personerna inte försår vad äktenskap handlar om: att kompromissa. Inte att vara lyckliga och kära hela tiden.

Har funderat en del över vad det kommer innebära för framtida generationer med alla splittrade familjer. Förr sågs det som något lite udda med skilda föräldrar men nu är det ju mer vanligt än ovanligt.

Tror det beror på att folk numer inte inser att deras liv faktiskt är begränsade. Man lever inte för evigt. Så de sitter liksom kvinnorna i TS och är 40+ och ensamma. Celibatet i sig tror jag inte är så hemskt
Med det inte sagt att man ska sitta fast i ett hatiskt förhållande. Men att man kan FÖRSÖKA åtminstone att hålla sams.

Jag ser det som ett socialt problem. Det bisarra är att det inte ses som ett sådant längre.
Men jag ser det ungefär som barnaga. Förr sågs det som helt naturligt, numer hamnar man däremot nästan i fängelse för en örfil. Vad gäller att splittra familjer däremot är det "helt okej", fast om du frågar ett barn vad som är värst, en örfil eller den känslomässiga smärtan som en skilsmässa ofta orsakar, så säger de alltid att den känslomässiga smärtan är värst.

Men så bisarr har "humanismen" gjort det västerländska samhället. Barn sätts på piedestaler som små buddhas, att ingen får röra dem eller säga något till dem. Däremot är en skilsmässa inga problem, eller att "mamma måste göra karriär" för hon ska vara duktig feminist.

Men kritiserar man skilsmässokulturen som råder nu... Då är man ju bara "blåst", så att säga. Därav, generation efter generation kommer nu att ägna sig åt denna slit-och-släng-mentalitet.
Vilket är intressant, för det är MIN erfarenhet att de trygga barnen i skolan kom från de trygga (enade) hemmen, medan de barn med problem kom från otrygga och ofta splittrade hem.
Men detta problem är ju något som den svenske medelklassen känner är lite känslig fråga, så om det sägs inte mycket. Istället ger man antidepressiva och ADHD-mediciner osv.

Jag tror den fina svenska medelklassfamiljen istället, som alltid, projicerar sitt dåliga samvete på något som är tillåtet att kritisera: könsroller.

Alltså. OM något får kritiseras så är det könsroller. För att något ska få lov att vara ett problem, så ska det handla om könsroller. En skilsmässa är inget problem hos feministen, det enda som är problemet är ev. kritik efter skilsmässan, och denna kritik ska tolkas som att det beror på könsroller eller strukturellt förtryck. För i slutändan anser feministen att skilsmässa ändå är ganska mycket av en självklarhet med tanke på mannens strukturella onda maskulinitet. Jag känner feminister och de resonerar så.

Jag önskar att alla de som ogenomtänkt kastar ut sin partner och splittrar en familj, såvida inte partnern hatade dem, får leva långa och ensamma liv där de kan tänka genom sitt beteende.
Citera
2016-01-07, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
Är kvinnors och mäns intressen väsenskilda? Män vill ha en värld där den som bor på det högsta berget och kan kissa längst styr och kvinnor vill att alla ska bo under jorden och politik ska avgöras genom vänd-tia?

eller vill samtliga ha ett rättvist och välfungerande samhälle?

nu talar jag om friska människor, vilka jag antar att de flesta håller med om är vad man behöver utgå ifrån när en civilisation ska planeras

Försök se det hela lite bredare, det var iaf inte specifikt riktat till dig.

Anser du att feminism är någon sorts psykisk störning eller? Vadå friska människor? Vem är frisk då enligt dig? De som tycker som du eller?

Borderline och feminism är två helt olika saker, bara så du vet.

För fan, när ska folk i det här landet lära sig att respektera yttrandefrihet egentligen?

En annan får väll vänta och se vad humanisterna vill göra för att skapa ett jämlikare samhälle. Skulle vara intressant att höra.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-01-07 kl. 04:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in