2017-07-02, 00:28
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag ska lägga ner sociala medier, men jag antar att jag är lika beroende av det som du

Vet inte hur många gånger jag hört detta från Latrins sida (det sista i meningen). VARFÖR måste hon alltid rättfärdiga sitt eget utfläkeri genom att påpeka att andra minsann också är beroende av social media?! För övrigt känner jag inte till en enda människa som går ens hälften så långt som Latrin med sin besatthet och sitt utfläkerihoreriäckelpäckel
Citera
2017-07-02, 00:38
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Vet inte hur många gånger jag hört detta från Latrins sida (det sista i meningen). VARFÖR måste hon alltid rättfärdiga sitt eget utfläkeri genom att påpeka att andra minsann också är beroende av social media?! För övrigt känner jag inte till en enda människa som går ens hälften så långt som Latrin med sin besatthet och sitt utfläkerihoreriäckelpäckel

Kan det ha att göra med att hon imiterar och kopierar andras beteenden, utan att se nyansskillnader?(psykopat)
Citera
2017-07-02, 09:51
Medlem
HAHA jag läste Cattens "om mig" flik. Man kan inte annat än att gapskratta åt någon som har en sådan förvrängd världsbild av sig själv.

"Så häng med på min resa där jag började som toppbloggerska och hamnade på botten, men som nu är på väg upp igen, sakta men säkert."

jag har följt denna tråden i 1.5 år om inte mer och jag har läst var enda kommentar i denna tråd för att jag tycker att denna sörja är oerhört intressant och att det är sällan man får följa en bedragare i Real tid. Men jag har inte någonstans kunnat hitta att hon har varit Toppbloggare någonsin utan enbart hittat hennes egna ord om att ha varit detta
Citera
2017-07-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
HAHA jag läste Cattens "om mig" flik. Man kan inte annat än att gapskratta åt någon som har en sådan förvrängd världsbild av sig själv.

"Så häng med på min resa där jag började som toppbloggerska och hamnade på botten, men som nu är på väg upp igen, sakta men säkert."

jag har följt denna tråden i 1.5 år om inte mer och jag har läst var enda kommentar i denna tråd för att jag tycker att denna sörja är oerhört intressant och att det är sällan man får följa en bedragare i Real tid. Men jag har inte någonstans kunnat hitta att hon har varit Toppbloggare någonsin utan enbart hittat hennes egna ord om att ha varit detta

Finns absolut inget som talar för att hon är "på väg till toppen" mer än i sin egen fantasi?

Den korta tiden när hon var en av de mest visade bloggarna på gällande domän, var i samband med första rättegången och folk gick in på bloggen endast för att läsa om bedragerskan Catrin Hedlund?

För övrigt tror jag hon lever ett helt ointressant liv, insolerad, där hon umgås med grabbarna eller sin "partner in crime" morsa Anne Hedlund, någon mer vuxenkontakt tror jag hon inte har förutom sociala, advokater eller psykvården.
Varför hon tror att folk ens är intresserade av att följa hennes tragiska vardag är för mig en gåta.

De få som följer är de som gör det pga bedrägerierna och det komiska i hennes sätt att göra sin vardag mer intressan än vad den egentligen är?

Snart får vi väl se "tagna" låtsas bilder från nätet där CH lägger ut att hon umgås med massa vänner, grillar ihop eller går på bio med barn och vänninor, kanske leker ihop och har picknick i parken med vänner, lagar middag ihop, fikar på stan eller tar "lyxbåten"ihop -
allt författat från CH själv sittandes i sin sunkiga soffa med munnen full av ostbågar!

(Sorry för det sista, kunde faktiskt inte låta bli)
Citera
2017-07-02, 11:15
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Kan det ha att göra med att hon imiterar och kopierar andras beteenden, utan att se nyansskillnader?(psykopat)

När jag tänker efter tror jag det helt enkelt har att göra med hennes verklighetsfrånvaro. Jag tror, att hon på riktigt tror, att var och varannan Svensson sitter där hemma i soffan en fredag kväll och skriver dramatiskt på facebook att "nu tar jag paus från social media HEJDÅ" för att nästa morgon uppdatera "bitches I'm back!" Förmodligen är hon helt hundra på att varenda kotte gör detta titt som tätt och att varenda kotte misslyckas med att hålla fingrarna från tangenterna. Jag gissar, att hon tror, att vi som _helt frivilligt_ inte använder oss av social media ALLS*, existerar lika mycket som Håkan-biljetterna.

När jag förr i tiden använde facebook fanns det ett par tjejer (alltid samma sort, dramahoes) som skrev "tar bort min facebook nu" x antal gånger, i hopp om uppmärksamhet. Självklart var dom snabbt tillbaka igen, om raderandet ens blev av från första början. Har ett tips till dig Latrin - nästa gång du ska ta en paus, prova om det är möjligt att genomföra det utan att berätta om det först! Pga:
1. Spänningen. Universum kanske imploderar.
2. Folk kan eventuellt börja prata om dig och undra vart du tog vägen, precis som du älskar!
3. Du har aldrig lyckats särskilt bra med pauserna hittills... Du är borta ett par timmar för att återkomma med ytterligare en kanal och två fejk-fanpages, så det blir snarare värre. Kanske enklare för dig om du inte har så höga krav att leva upp till?
4. Jag vet att du inte tror på mig nu, för i din värld förklaras väl landsorg varje gång du pausar... Men ingen.fucking.bryr.sig

Angående "lika beroende som du", det här med rättfärdiga sin egen idioti är old news när det kommer till Latrin. Hur många gånger har vi inte sett och hört
"ja jag har bedragit barn och handikappade för att kunna äta på mcdonalds MEN DET FINNS FAKTISKT FOLK SOM GJORT VÄRRE SAKER"
"det finns folk som gjort värre saker och media fokuserar på att skriva om mig!"
"ni är bara haters... för folk har gjort värre saker"
Hur hennes samvete (inte) fungerar (överhuvudtaget) är för fan som en skräckfilm. Tänk er en sådan psykologisk thriller där huvudrollen lever the fancy life för att till slut inse att det bara existerade i hennes eget huvud. Hade Latrin inte dragit ner så många andra oskyldiga människor i sin egen misär hade jag tyckt synd om henne, för det kan inte vara lätt att dras med en livslång psykos. Nu är det hur som helst inte alls synd om Latrin, och det kaosliv hon lever är ingenstans nära ett rimligt straff. Tänk om hon blåst staten istället för privatpersoner...

Har någon annan fått stryk av tanken om att Catrin Hedlund har en del gemensamt med Ingela Jansson? IJ sitter fängslad i Etiopien för tillfället och jag hoppas innerligt att Latrin i sommar flyr utomlands för att gå ett liknande öde till mötes!

*OT räknas flashback som social media?
Tillägg: Pojken som ropade varg ain't got shit jämfört med Bedragerskan som ropade paus.
Senast redigerad av Flesch 2017-07-02 kl. 11:25.
Citera
2017-07-02, 11:47
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
När jag tänker efter tror jag det helt enkelt har att göra med hennes verklighetsfrånvaro. Jag tror, att hon på riktigt tror, att var och varannan Svensson sitter där hemma i soffan en fredag kväll och skriver dramatiskt på facebook att "nu tar jag paus från social media HEJDÅ" för att nästa morgon uppdatera "bitches I'm back!" Förmodligen är hon helt hundra på att varenda kotte gör detta titt som tätt och att varenda kotte misslyckas med att hålla fingrarna från tangenterna. Jag gissar, att hon tror, att vi som _helt frivilligt_ inte använder oss av social media ALLS*, existerar lika mycket som Håkan-biljetterna.

När jag förr i tiden använde facebook fanns det ett par tjejer (alltid samma sort, dramahoes) som skrev "tar bort min facebook nu" x antal gånger, i hopp om uppmärksamhet. Självklart var dom snabbt tillbaka igen, om raderandet ens blev av från första början. Har ett tips till dig Latrin - nästa gång du ska ta en paus, prova om det är möjligt att genomföra det utan att berätta om det först! Pga:
1. Spänningen. Universum kanske imploderar.
2. Folk kan eventuellt börja prata om dig och undra vart du tog vägen, precis som du älskar!
3. Du har aldrig lyckats särskilt bra med pauserna hittills... Du är borta ett par timmar för att återkomma med ytterligare en kanal och två fejk-fanpages, så det blir snarare värre. Kanske enklare för dig om du inte har så höga krav att leva upp till?
4. Jag vet att du inte tror på mig nu, för i din värld förklaras väl landsorg varje gång du pausar... Men ingen.fucking.bryr.sig

Angående "lika beroende som du", det här med rättfärdiga sin egen idioti är old news när det kommer till Latrin. Hur många gånger har vi inte sett och hört
"ja jag har bedragit barn och handikappade för att kunna äta på mcdonalds MEN DET FINNS FAKTISKT FOLK SOM GJORT VÄRRE SAKER"
"det finns folk som gjort värre saker och media fokuserar på att skriva om mig!"
"ni är bara haters... för folk har gjort värre saker"
Hur hennes samvete (inte) fungerar (överhuvudtaget) är för fan som en skräckfilm. Tänk er en sådan psykologisk thriller där huvudrollen lever the fancy life för att till slut inse att det bara existerade i hennes eget huvud. Hade Latrin inte dragit ner så många andra oskyldiga människor i sin egen misär hade jag tyckt synd om henne, för det kan inte vara lätt att dras med en livslång psykos. Nu är det hur som helst inte alls synd om Latrin, och det kaosliv hon lever är ingenstans nära ett rimligt straff. Tänk om hon blåst staten istället för privatpersoner...

Har någon annan fått stryk av tanken om att Catrin Hedlund har en del gemensamt med Ingela Jansson? IJ sitter fängslad i Etiopien för tillfället och jag hoppas innerligt att Latrin i sommar flyr utomlands för att gå ett liknande öde till mötes!

*OT räknas flashback som social media?
Tillägg: Pojken som ropade varg ain't got shit jämfört med Bedragerskan som ropade paus.

Ligger mycket i vad du säger. Hon lever helt klart i en störd fantasi där hon är viktig och i grund och botten utsatt, primärt, för andras avund. Det här med att byta profiler är det något patetiskt försök att börja om? (allt är glömt? Nu går vi vidare?)

Eller är det så att hon byter konto efter genomförandet av x antal bedrägerier, vilket skapar en jobbig situation, säkerligen med en massa otrevliga mail i inkorgen?
Citera
2017-07-02, 12:08
Medlem
Härligt att Catten e tillbaka på ny blogg...
And the lies Can go on and on...

Inväntar med spänning en status innehållande;

Vaknade vid 07. Hade 500 obesvarade samtal o ett par hundra sms o vänförfrågnar på fejjan som jag aldrig har vart med om tidigare.
Sen har jag slagit high-score på antalet sidvisningar på bloggen. Senaste v hade jag 300 000. Asså så tacksam. Massa gulliga meddelanden o det ger mig sån drivkraft o det gör det roligt att blogga igen o det behövs nu när jag e sjukskriven några veckor
Citera
2017-07-02, 13:09
Medlem
Åter till ämnet:

CamCam på Bloggbevakning skrev nyss att de akter hon begärt ut från polisen rörande ytterligare bedrägerier från Cattens sida inte längre tillgängliga utan lever under förundersökningssekretess

Så det kan vi ju tolka som vi vill...Hon har tydligen inte kunnat hålla sig i skinnet o finns det fog av anmälningarna så är det väl bara en tidsfråga innan hon återigen får sitta i häktet

Håller tummarna o ber

Hej Catrin förresten
Citera
2017-07-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennStefan
Åter till ämnet:

CamCam på Bloggbevakning skrev nyss att de akter hon begärt ut från polisen rörande ytterligare bedrägerier från Cattens sida inte längre tillgängliga utan lever under förundersökningssekretess

Så det kan vi ju tolka som vi vill...Hon har tydligen inte kunnat hålla sig i skinnet o finns det fog av anmälningarna så är det väl bara en tidsfråga innan hon återigen får sitta i häktet

Håller tummarna o ber

Hej Catrin förresten

Otroligt om CH åter igen satt igång med nya bedrägerier samtidigt som hon har kommande rättegång?
I och för sig inget ovanligt, detta gjorde hon ju 2016 med samtidigt som hon bedyra sin oskuld och att alla här på FB snackade skit etc

Varför är det förundersöknings sekretess och vem kan ha begärt det på dessa "nya" anmälningar hos polisen?
Citera
2017-07-02, 13:42
Medlem
Neonights avatar
Catrin är snabb med fixa sjukskrivning. Tråkigt på jobbet antar jag:

Citat:
Jag har precis kommit hem från närakuten där jag imorse fick en akuttid för sjukskrivning. Normaltsätt så sjukskriver de inte alltid i första hand, utan man måste vända sig till MVC. Men träffar man ”rätt” läkare och man är trevlig så brukar de vara tillmötesgående. Så nu är jag sjukskriven en tid framöver, så det blir slappa dagar nu en tid framöver.
Citera
2017-07-02, 13:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Otroligt om CH åter igen satt igång med nya bedrägerier samtidigt som hon har kommande rättegång?
I och för sig inget ovanligt, detta gjorde hon ju 2016 med samtidigt som hon bedyra sin oskuld och att alla här på FB snackade skit etc

Varför är det förundersöknings sekretess och vem kan ha begärt det på dessa "nya" anmälningar hos polisen?
Hon fortsätter nog som vanligt då hon inte klarar av ett svenssonliv, ev. lön m.m. tar nog fogden och då har hon har bara ett alternativ och det är att fortsätta på sin kriminella banan. Ingen Johanna Möller men klar tvåa.
Citera
2017-07-02, 13:58
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa

Börjar med det sista:

Förundersökningssekretess är säkerligen begärt av åklagaren (hoppas det är en annan än den som håller i den kommande rättegången) så att polis/åklagare ska kunna samla bevis och sedan avgöra om det (i åklagarens ögon) är troligt att kunna leda det till en fällande dom. Då väcks åtal och FUPen blir offentlig handling och tillgänglig för oss alla (att gotta oss i ).

Sedan har även jag dragit paralleller mellan Ingela Jansson och Catrin. Catrin anar inte vilken tur hon haft som inte "råkat ut för" fel personer dvs sådana som inte har något större förtroende för svenskt rättsväsende utan hellre tar saker i egna händer.

En varning Catrin (i all välmening):
En vacker dag har du inte sådan tur. Ta och läs på om Ingelas öde här på FB. Tänk på henne innan du försöker "hustla" någon. Din tur är inte oändlig.

Sen känner jag mig manad att köra en liten svenskalektion - trots att det är sommarlov:
Man "gör" inte bedrägerier, man begår dessa.

*Menar inte att vara en besserwisser utan det är bara något som jag observerat härinne då och då. Själv lär jag mig saker dagligen och är absolut inte felfri. Ta inte detta som kritik. *
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in