2017-04-24, 20:14
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Man kan visst få blödningar även fast man är gravid.

Finns visst fall där man får veta fel kön, ett UL är inte 100%.

Och som svar till några inlägg nedan, nej hon gick inte om klasser i högstadiet och gymnasiet hoppade hon av.

Finns ett inlägg tidigt i tråden där en som gått i samma klass som henne sa att hon gick med dom som var 88or fast hon är 86a för att hon hade gått om. Om det är så att hon hoppat av gymnasiet för att sedan börja igen är det ju samma sak som att gå om. Man hoppar ju av för att man inte klarar studierna och sedan börjar man om på den årskurs där man rimligen är på samma nivå som sina klasskamrater. Så, om hon har en lindrig utvecklingsstörning, kan det göra att hon slipper fängelse? Att det blir någon slags vård i stället?
Citera
2017-04-24, 20:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Vem har hon som försvarare?

På sin IG skriver hon att advokaten har initialerna "N.P.".

Gissningsvis kan det röra sig om samma N.P. som omnämns i detta fb-inlägg: (FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri
Citera
2017-04-24, 20:33
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon har väl ingen diagnos lindrig utvecklingsstörning att visa upp för domstolen vad jag vet så då kan hon dömas till fängelse.

Men jag tänker att det kanske hon har. Det kanske var därför hon kom så lindrigt undan första gången. Och så syns inte det när vi begärt ut domen på grund av att dom sekretessbelagt det. Fast då borde det kanske synas överstrykningar och eventuellt synas att det står något om psykiatriskt funktionshinder.

Är skiträdd att hon ska kunna hävda något jävla försvar om psykisk sjukdom och komma undan. Hon har ju babblat om att hon gjort det hon gjort för att hon eventuellt har adhd. Det gör mig med neuropsykiatriska funktionshinder så vansinnigt arg. Man beter sig inte som hon för att man har adhd. Och hon har absolut inte visat upp några klassiska tecken på det.

Om hon nu har adhd och får diagnosen och börjar skylla sitt beteende på det kommer det ta hus i helvete vill jag lova. Jag är förtidspensionerad och har hur mycket tid som helst. Kommer jävlas med henne på alla sätt som fortfarande är lagliga att det inte kommer finnas motstycke. Hon kommer få veta vad som händer om en person med adhd får bettet mellan tänderna och bestämmer sig för något.
Citera
2017-04-24, 20:50
Medlem
henki420s avatar
Det var väl under förra rättegången som hon hävdade att hon hade ADHD. Något hinder för fängelse är det dock inte, då var och varannan fånge har det.
Citera
2017-04-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Finns ett inlägg tidigt i tråden där en som gått i samma klass som henne sa att hon gick med dom som var 88or fast hon är 86a för att hon hade gått om. Om det är så att hon hoppat av gymnasiet för att sedan börja igen är det ju samma sak som att gå om. Man hoppar ju av för att man inte klarar studierna och sedan börjar man om på den årskurs där man rimligen är på samma nivå som sina klasskamrater. Så, om hon har en lindrig utvecklingsstörning, kan det göra att hon slipper fängelse? Att det blir någon slags vård i stället?

Nej hon kan inte slippa fängelse. Finns inte en endaste liten chans/risk. Hon är inte utvecklingsstörd heller. Hon är mytoman och har en narcissistisk personlighetsstörning.
Citera
2017-04-24, 22:41
Medlem
Hedlund kommer inte slippa straffansvar med fängelse som påföljd.

Jag bygger det på prejudicerande domar av samma karaktär. Är du återfallsförbrytare så åker du in oavsett du vill det eller inte. Förmodligen i Hedlunds fall så är det signifikant med en omvandling av straffet till fotboja. Har vi riktig tur så skrivs domen med ett tillägg att hon ej får bruka internet. I någon form. Men det är mer ett önsketänkande dock. Sen vad gäller följden privat sätt när domen är en realitet för den ignoranta bedragerskan så är hon ganska körd. Rent generellt i samhället i stort. Hon kan försöka påvisa motsatsen hur mycket hon vill för sig själv och de få duperade människor hon förmodas ha i sin närhet. Har du satt dig i den sitsen som hon har gjort så är allt förbrukat. ALLT. Det är här det sjuka kommer in i hennes personlighet. Förträngning och grandios självbild med en portion av narcissistiska drag. KBT behandling nämnde någon men den är av sekundär betydelse för hennes sjukdomsbild och hjälper föga. Personer med hennes drag sätter sig i "skiten" för eller senare igen och vi kommer att få höra mer från Södertäljes finest.

Jag lider med hennes barn och deras fäder som inte har några utvägar i dagsläget.
Citera
2017-04-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
På sin IG skriver hon att advokaten har initialerna "N.P.".

Gissningsvis kan det röra sig om samma N.P. som omnämns i detta fb-inlägg: (FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri

Jag tror att det betyder att advokat Ninmar Poli kommer att vara hennes försvarsadvokat under rättegången. Han jobbar på samma advokatbyrå, Omnia som hennes tidigare försvarare Pia Björstrand.
Citera
2017-04-24, 22:57
Medlem
AngelDevils avatar
Borde man inte sätta in lite extra koll på henne? Det känns ju som om självmord- altrrnativ kommer komma in i bilden när hon inser att hon sumpat allt.
Citera
2017-04-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise

Bytet av advokat kom oväntat. Det var ju världens bästa advokat om jag inte missminner mig?

Kanske första advokaten inte orkade med henne längre ?
Citera
2017-04-25, 01:23
Medlem
Fick svar från tingsrätten förresten.

"50 platser finns i sal 1.

Huvudregeln är att ljudupptagning är ok, men det kan ändras under rättegången om ansvarig domare tycker det behövs.

Exempelvis vid stängda dörrar"

https://minfil.org/ecn2Bdb8be/IMG_1150.PNG
Citera
2017-04-25, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuggubben
Kanske första advokaten inte orkade med henne längre ?

Det kan man aldrig veta, det kan bero på precis vad som helst. Om advokater bara ville försvara dem som de gillade skulle det nog inte funka så pass bra som det ändå gör. Så det är ingen idé alls att fundera kring detta. Vi lär inte få veta och det verkar bara dumt och elakt att gissa.
Citera
2017-04-25, 09:18
Medlem
henki420s avatar
Jag har på känn att något av barnen kommer att insjukna precis till rättegångsdagarna även denna gång. Hon gör eller säger vad som helst för att undvika något otrevligt i nutid, helt utan tanke på konsekvenser framöver.

Av ren nyfikenhet googlade jag vad som händer om man undviker rättvisan på det här sättet. Hittade då den här kollegan till C som lurat folk på mycket mindre belopp, men som till slut blev häktad.

http://www.nsk.se/2017/03/22/bedraga...attegang-igen/
Senast redigerad av henki420 2017-04-25 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in