2016-09-17, 17:30
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Nu skall vi kanske inte ha så överdrivet höga tankar om hennes förstånd...

Det var riktat direkt till henne ifall hon inte förstått.
Citera
2016-09-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Då vet vi att hon definitivt inte kommer få något fängelse straff
Bara för att man inte blir häktad menas inte att man inte kan dömas till fängelse.
Citera
2016-09-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Självklart, de milslånga stränderna på polska riverian lockar...

Klart stränderna lockar, hoppas det dröjer länge tills hon får se en vacker sandstrand igen!
Gissar på att hon erkänt alla brott och därmed slipper sitta häktad?
Vet inte alls hur detta funkar?
MEN att hon i sitt knäppa lilla huvud inbillar sig att hon är "frisläppt" är ren nonsens!
De borde väl ha allt underlag, alla bevis redan mot henne så det räcker till kommande rättegång?
Detta gör väl att hon inte ens kan neka till anklagelserna?

Patetiska människa!!

NU minsann ska hon umgås med familjen och barnen, de som i hennes liv alltid kommit på sista plats!
I mina ögon förtjänar hon inte mer än 10 minuter med dom, för hade hon brytt sig en gnutta hade hon aldrig varit i den situationen hon befinner sig i nu?

Ni som är kunniga inom juridik,
Vad tror ni sker nu?
Citera
2016-09-17, 17:54
Medlem
Pocketpianos avatar
Som någon nämnde, om hon erkänt allt finns det ingen anledning till att hålla henne inlåst. Även om jag och förmodligen många andra hade föredragit det, jag menar grova återfall har vi fått bevittna tidigare.
Citera
2016-09-17, 17:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
/../
Min första tanke är att hon är en sån som går apeshit över att få cykeln stulen, bilen slangad, eller något annat sånt där som vi alla drabbas av.

Nu läser ju inte jag topplistade mammabloggar i någon större utsträckning, men ni som har läst hennes blogg, har hon inte skrivit om något enorm hemskt brott som har drabbat henne?
Har inte ungarna fått spadarna snodda ur sandlådan ens?

Någon av er som känner henne sedan barndomen kanske har nåt kul att berätta?

Jag inbillar mig att hon skulle få en total meltdown över minsta lilla "orätt" mot henne.

Hennes definition av "orätt" verkar främst bestå i att någon bryter mot tvättstugereglerna

http://finest.se/catrinhedlund/2014/...-numera-jarna/
Citera
2016-09-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Bara för att man inte blir häktad menas inte att man inte kan dömas till fängelse.

ne risken finns alltid men chanserna sänks ganska drastiskt för ett fängelsestraff.

Säger redan nu att hon kommer få 6 månaders fängelse men det kommer att omvändas till fotboja med att hon kommer behöva gå någon form utav behandlingsprogram.

tingsrätten kommer ge en skarp varning till Catrin för upprepande brott men omständigheterna tar man hänsyn till att hon har vårdnad om barnen och att tingsrätten ser att det är viktigt att dem har tillgång till sin mamma.

på den dommen kommer det självklart vara 2 års villkorlig dom.
Citera
2016-09-17, 18:34
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Min vän J kom dit och stöttade mig och det var välbehövligt! Efter att vi gått igenom förhören och allt så skulle man se om jag skulle begäras häktad eller ej, men tack gode gud så friades jag och slapp sitta häktad!
"Friades"?! Tror hon verkligen att hon friades eller är hon bara förståndshandikappad?

Jag antar att vännen "J" är Joa Kim-snubben hon var i Polen med, undrar hur hans resonemang ser ut kring valet att hänga med bedragaren?
Citera
2016-09-17, 19:10
Bannlyst
Om -säger OM- det är sant att CH slapp häktning, så får jag än en gång konstatera att svenska domstolar har en tendens till att ta lätt på kvinnlig, långvarig brottslighet.

Jag skrev i morse att det vore skandal om CH slapp fängelse. Jag borde givetvis också skrivit att det skulle vara skandal om CH släpptes på fri fot under utredningstiden. Därför skriver jag det nu: Skandal!
Här har vi en kvinna som dömts för långvariga internetbedrägerier och som påföljd fick skyddstillsyn. Istället för att ha lärt sig av den dom hon fick (vilket hon inte kan, eftersom hon har en personlighetsstörning), så fortsätter fanskapet med att lura folk! Vad i h-e liknar det då att en domstol väljer att låtsas som att "risken för fortsatt brottslighet får bedömas vara låg"?! För så måste ju rätten ha resonerat iom att man släppte henne. Nån mer än jag som tycker att det där påminner om hur Frivården för en tid sedan resonerade?

Jag ställde en fråga i morse om namnet på CH:s ombud. Jag försöker en gång till: Är det någon som vet namnet på Catrin Hedlunds juridiska ombud, alltså hennes advokat?

En fråga till, med litet syrlig karaktär: Fanns det ingen av trådens följare som bor i närheten av domstolen/jourdomstolen och kunde varit närvarande under den öppna delen av förhandlingen (om det nu ev begärdes lyckta dörrar)? Ingen som bor i Södertälje-trakten?

Ja, jag erkänner: jag tycker inte alls om när en svensk domstol väljer att inte vilja förstå riskerna med att försätta en internetbedragerska med tvångsmässiga behov av att lura folk, på fri fot! Med fri tillgång till Internet, må sen vara att ett par av hennes apparater är tagna i beslag.
Gissar att vännen "J" eller lilla mamsingen är beredd med att låna ut sin mobil till henne, särskilt nu när det är extra synd om henne.. buhuu *snyft* -fick ju alldeles oskyldig sitta anhållen, men blev ju efter ett par dagar "frikänd"..

Read my lips: Catrin Hedlund kan aldrig någonsin sluta med att ljuga eller luras!
Citera
2016-09-17, 19:21
Medlem
Hur lång tid kan det tänkas ta innan åtal väcks? Snackar vi veckor eller månader?
Citera
2016-09-17, 19:25
Medlem
LT skriver om häktningsförhandlingen: http://lt.se/nyheter/nyheter/1.42972...ska-slapps-fri

Hon förnekar brott. "De som har köpt biljetter har inte hunnit få dem än."
Senast redigerad av Linie 2016-09-17 kl. 19:28.
Citera
2016-09-17, 19:34
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Ja, är man singel, utan barn och har ett anständigt jobb som man sköter så har man råd att unna sig, dessutom behöver man ju inget stort hus när man lever som singel, så det går att köpa en rätt hyfsad fastighet för vad andra betalar för en hyresrätt.

Hade Catrin bara haft viljan så hade hon också kunnat leva rätt bra utan att begå brott, men nu måste hon begå brott för att ha råd med finlandskryssningar.

Jag läste på hennes blogg någonstans att för henne var cashen allt, hon skulle aldrig kunna leva ett svenne-liv utan lyx och hon vägrade jobba ett vanlig svennejobb.

Jag tycker att det ser ut som jag lever i större lyx än henne och jag riskerar inte att bli inlåst för mitt liv.

Jag reser en del, men kanske inte till dom typiska budget-charter resmålen som hon ser som den yttersta lyxen, och definitivt inte till resmål som kostar 79:- med Ryan Air.

Hur det än går i rättegången så kan vi ju vara säker på att hon inte kommer att leva ett typiskt svenne-liv i framtiden i alla fall

Jag minns ett inlägg Catrin skrev för något år sedan i någon av alla bloggar hon haft, kommer tyvärr inte ihåg exakt vilken det var, där hon på ett superförvirrat sätt gjorde någon slags redogörelse om vilken samhällsklass hon tillhörde.

I blogginlägget så skrev hon att hon tillhörde övre medelklass. Att hon hade råd med det de flesta småbarnsmammor i hennes situation bara kunde drömma om. Och att det här då skapade avundsjuka hos framförallt personer som kommer från underklassen. Vilka enorma problem det här för med sig med alla dumma haters i Södertälje, och att det var därför folk tyckte så illa om henne.

Tyckte det här var extremt roligt! Hon som försörjer sig på bedrägerier, kallar finlandskryssningar vardagslyx och har som största mål i livet att glassa på ett charterhotell i Turkiet kallar sig själv övre medelklass. Hon har ingen som helst utbildning, varken gymnasiet eller några högskolepoäng fanns registrerade (har för mig att någon i tråden kollade upp detta nån gång i maj/juni) och hon har heller aldrig haft i närheten av en längre anställning hos en arbetsgivare. Hon har ingen som helst karriär eller visar det minsta intresse av att få ett riktigt jobb. Och hon har inte en susning om vad ens själva klassbegreppet innebär.

Jag skulle kalla henne klasslös om något.
Citera
2016-09-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linie
LT skriver om häktningsförhandlingen: http://lt.se/nyheter/nyheter/1.42972...ska-slapps-fri

Hon förnekar brott. "De som har köpt biljetter har inte hunnit få dem än."

Ska bli intressant och se om hon lyckas få tag i alla dessa biljetter som hon påstår sig inte ha skickat än! Alternativt betala tillbaka över 142000 kr - miljonär i skulder snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in