• 9
  • 10
2016-01-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Mnga som dtt s

I Sverige?
Citera
2016-01-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Kort och gott:
Allts... om man p ett eller annat stt uppfattas som ett verhngande hot mot polisman eller tredje person bredvid polismannen, d fr man rkna med att de inte backar frrn de rett ut vad tusan som frsiggr - tvrtom, de kommer att ta reda p vad du har i byxfickorna om de vill, de kommer att f den informationen de anser sig behva av dig fr att klargra lget.

Att d, srskilt om man r heeeelt oskyldig, spreta emot och spela "tuff" (gentemot vem? brudarna i nrheten? ditt ego?) spelar ingen roll - de kommer att ha omkull dig med eller utan batong, med eller utan skjutvapen, med eller utan hund.

r du skyldig? Har du en joint i byxfickan? En plunta brnnvin i jackfickan? Och, s vad?
Lt dem reda ut det s fort det gr, fr du - kommer att faila - oavsett vad.

/Signerat, en frr i tiden busig pojk som har sett poliser klappa till allt frn bngstyriga alkisar, till mini-mafioso kaozblattar, till dansbandsdrgg, till husvagnscampingfist-fightare till ddsmetallrockare - med batong.
Gemensam nmnare: Kass attityd under kaosartade frhllanden.

Har sett poliser st och sniffa stark haze-doft frn prkta ungdomar som spelat musik nere vid havet p somrarna, poliser som "provkrt/testat" trimmade mopeder frn 15-ringar, sett en polis skjuta en rtta med sin tjnstepistol i en ladugrd... full.. men i gott sllskap, osv - utan konsekvenser.
Gemensam nmnare: Trevlig attityd och gemytligt sllskap.

Kanske den bsta sammanfattningen p hur man ska bete sig mot polisen jag lst p lnge, borde fan in i grundskolans lroplan.
Citera
2016-01-08, 17:49
Medlem
Citat:
Jo det frstr jag men jag tycker det r moraliskt fel av poliser att dra vapen som en skerhetstegrd.
Varfr det? 2,1 poliser per 1000 innevnare. Europa ca 3,5 per tusen innevnare fr inte jag till 6000vapen som alla riktas mot dig. Synd om dig men du kanske tnkte p Syrien eller ngot annat land?
Citera
2016-01-09, 08:18
Medlem
MLEs avatar
Make my day..
Citera
2016-01-21, 14:57
Medlem
Citat:
Om polisen drar vapen mot dig skyldig eller oskyldig, man mste vl d dra och skjuta tillbaka, vgar man stta sitt liv p spel.

Har man inte ett ansvar ver sitt eget liv som man och mnniska, kan man verkligen stta sitt liv i en oknd mnniskas hnder?

Tar hellre mina chanser genom att inte skjuta tillbaka n en garanterad dd om jag brjar skjuta. Jag menar fr mig som en person kommer poliskren bara skicka mer och mer poliser ur sina ,fr mig, ondliga resurser fr att stoppa mig. ju mer motstnd jag gr och speciellt om jag skadar dom
Citera
2016-01-21, 15:00
Bannlyst
TS mste vara ett troll. Ingen r s korkad.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in