• 9
  • 10
2016-01-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Många som dött så

I Sverige?
Citera
2016-01-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Kort och gott:
Alltså... om man på ett eller annat sätt uppfattas som ett överhängande hot mot polisman eller tredje person bredvid polismannen, då får man räkna med att de inte backar förrän de rett ut vad tusan som försiggår - tvärtom, de kommer att ta reda på vad du har i byxfickorna om de vill, de kommer att få den informationen de anser sig behöva av dig för att klargöra läget.

Att då, särskilt om man är heeeelt oskyldig, spreta emot och spela "tuff" (gentemot vem? brudarna i närheten? ditt ego?) spelar ingen roll - de kommer att ha omkull dig med eller utan batong, med eller utan skjutvapen, med eller utan hund.

Är du skyldig? Har du en joint i byxfickan? En plunta brännvin i jackfickan? Och, så vad?
Låt dem reda ut det så fort det går, för du - kommer att faila - oavsett vad.

/Signerat, en förr i tiden busig pojk som har sett poliser klappa till allt från bångstyriga alkisar, till mini-mafioso kaozblattar, till dansbandsdrägg, till husvagnscampingfist-fightare till dödsmetallrockare - med batong.
Gemensam nämnare: Kass attityd under kaosartade förhållanden.

Har sett poliser stå och sniffa stark haze-doft från pårökta ungdomar som spelat musik nere vid havet på somrarna, poliser som "provkört/testat" trimmade mopeder från 15-åringar, sett en polis skjuta en råtta med sin tjänstepistol i en ladugård... full.. men i gott sällskap, osv - utan konsekvenser.
Gemensam nämnare: Trevlig attityd och gemytligt sällskap.

Kanske den bästa sammanfattningen på hur man ska bete sig mot polisen jag läst på länge, borde fan in i grundskolans läroplan.
Citera
2016-01-08, 17:49
Medlem
Citat:
Jo det förstår jag men jag tycker det är moraliskt fel av poliser att dra vapen som en säkerhetsåtegärd.
Varför det? 2,1 poliser per 1000 innevånare. Europa ca 3,5 per tusen innevånare får inte jag till 6000vapen som alla riktas mot dig. Synd om dig men du kanske tänkte på Syrien eller något annat land?
Citera
2016-01-09, 08:18
Medlem
MLEs avatar
Make my day..
Citera
2016-01-21, 14:57
Medlem
Citat:
Om polisen drar vapen mot dig skyldig eller oskyldig, man måste väl då dra och skjuta tillbaka, vågar man sätta sitt liv på spel.

Har man inte ett ansvar över sitt eget liv som man och människa, kan man verkligen sätta sitt liv i en okänd människas händer?

Tar hellre mina chanser genom att inte skjuta tillbaka än en garanterad död om jag börjar skjuta. Jag menar för mig som en person kommer poliskåren bara skicka mer och mer poliser ur sina ,för mig, oändliga resurser för att stoppa mig. ju mer motstånd jag gör och speciellt om jag skadar dom
Citera
2016-01-21, 15:00
Bannlyst
TS måste vara ett troll. Ingen är så korkad.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in